• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello CCS Pads

Luziano

Detailing rookie
30 nov 2012
254
0
Ik heb bijna een half jaar geleden een aantal pads van monello laten bestellen op Carclean.com

Dit waren een gele, oranje, witte en zwarte CCS pad (met van die putjes..)

2012-08-05-606.webp

Deze dus.

Nu wil ik er weer een berg bestellen, maar ik kan ze niet meer vinden.

Zijn ze uit de collectie gehaald? Of gewoon niet meer leverbaar?

Heb ook al even gezocht bij het merk Lake Country omdat ik een schema voorbij zag komen op het forum met dezelfde kleuren. Ook van dit merk kan ik niet alle soorten bij elkaar vinden.

Mvg, Luziano.

Als je ze via Carclean hebt besteld, kun je dan niet eenvoudig in je ordergeschiedenis (dat blauwe icoontje met zo'n papiertje, "orders" ) kijken wat het geweest is?
Dan weet je tenminste zeker wat het geweest is.

Zijn zo te zien 5,5" CCS pads idd..
Deze zijn bij mijn weten al grotendeels leegverkocht @ CC (zoek maar eens op "smartpads" in de webshop).
Er zijn de nieuwe Monello pads voor in de plaats gekomen. Zonder putjes en andere kleuren.

CCS pads zijn mij altijd bijzonder goed bevallen, slijtvast, vormvast en hufterproof.

Zit zo te zien meer mooi spul in die doos...;)

Ik heb het laten bestellen (altijd fijn, eigen zaak), dus even een order terug zoeken is meer werk dan googlen naar een volgende webwinkel.

En idd, dat is ook de reden dat ik graag weer ccs pads wil. Ze kunnen tegen een stootje en werken naar mijn mening bijzonder fijn.

Maar komen deze pads nog terug? Om nu weer een berg pads te bestellen met straks als conclusie dat ik die oude toch fijner vond werken zou ik zonde vinden. Dan ga ik liever verder zoeken naar een webshop die het wel levert.
Maar goed, ik vraag het omdat ik bijzonder tevreden ben met mijn vorige bestelling en ook het forum dat Carclean.com verzorgd. En dat moet ik nog maar afwachten bij een andere webshop.

Dat is erg jammer.. En gezien jullie importeur zijn hoef ik dus ook niet meer verder te zoeken.

Welke pads zijn aan te raden als vervanger?

We hebben er nog wel een paar, OP=OP:

https://www.Carclean.com/zoeken?search=CCS%205.5&id=

De 5,5" Professionals zijn de vervanging.

De CCSen zijn eruit gegaan vanwege lastige levering en wisselende kwaliteit.

Ik ga dan toch liever voor een complete set. 5.5" is te klein voor mijn machine. Mijn schijf is 150mm, en 5.5" is net 140mm.

Huidige pads zijn uit mijn hoofd 6.5.

Maar ik heb nu een ander merk gevonden. Hex Logic, werkt ook met kleuren. Maar nog weinig kunnen vinden over de cutting factors. Helaas (nog?) niet te bestellen op Carclean.com.

Wat is de reden hiervoor? Kwalitatief niet goed genoeg? Veel slechte reviews?

Dan zoek ik namelijk verder. 6.5", een set, alle pads zelfde merk, alle cutting factors.

Ik zie dat je een Shinex hebt, persoonlijk vind ik 125mm pads makkelijker werken dan 150mm en de snelheidswinst is minimaal.

De Recessed pads zijn ideaal voor je Shinex:
https://www.Carclean.com/zoeken?search=recessed&id=

Top! Kan ik met de gehele bestelling gewoon op Carclean.com blijven : ).

Zal vanavond voor de zekerheid even de machine erbij pakken en de schijf opmeten. Anders moet ik ook nog even een andere steunplaat scoren.

https://www.Carclean.com/product/Monello/Professional_6%E2%80%9D_Recessed_Foam_Pad_Introductiebundel__102382

Hier was ik naar opzoek!

Als het goed is zit er standaard een 125mm plate bij (met wit schuim ertussen).
Dat was bij mijn Shinex in kartonnen doos het geval. Uiteraard hebben we de steunplaat ook maar die zou erbij gezeten moeten hebben volgens mij.

Klinkt me erg bekend, die van mij zat ook in zo'n kartonnen doos. En heeft een witte plate. Maar goed, vanavond even nameten voor de zekerheid.
En de rest van het lijstje nog maar even afmaken..

Tip: kijk naar een afkoppelbaar snoer. Niet alleen heb je dan een langer snoer maar ook is die veel soepeler waardoor deze niet meer irritant krult.

Met het snoer heb ik geen last. Heb genoeg verlengsnoeren liggen en er eigenlijk maar één nodig. Zo groot is mijn loods niet...
Vind het eigenlijk gewoon een top machine :). Mag ook wel voor het geld...

Absoluut, voor mij is het de beste rotary die er te koop is. Alleen dat snoer was ik niet te spreken over. De nieuwe Flex heeft dat ook, kan dat totaal niet begrijpen.
Anders voordeel van afkoppelbaar snoer is dat je zo een andere eraan zet als je een kabelbreuk hebt (moet je er wel een extra hebben natuurlijk).

Met een vader die al 45 jaar elektrotechnicus is wil jij niet weten hoe onze schuur eruit ziet. Snoertjes genoeg. :-"

En als het echt weer eenzelfde snoer moet zijn dan koop ik hem dan wel.
En nu weer verder zoeken. Die pads zijn vrees ik nét 1/10 van de lijst..

Festool ombouwen naar afkoppelbaar snoer ;)

De backingplate die standaard bij de Festool wordt geleverd, is 125mm. De aanduiding 150 staat voor het maximaal toelaatbare diameter van de backingplate/polijstpad.