• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello droogdoek Doppino solo

Als de doek sneller verzadigt, dan zou je juist kunnen zeggen dat hij erg goed werkt. :P

Maar je zal doelen op dat de doek dus eigenlijk steeds minder opneemt. Dat is ook duidelijk aan de hand van je verhaal; Na twee verticale panelen extra moeten nawrijven met zelfs S&W er al bij. (Zelf gebruik ik niet alleen twee spraytjes S&W op de doek en dan de hele auto, maar toch wel een spraytje per paneel)

Mijn vermoeden: Onderhoud. ;) De doek kan minder opnemen.
Een MF-wasmiddel kan helpen om de doek goed te reinigen. Maar denk ook aan het uitslaan van de doek na het wassen om de vezels los te krijgen, bij voorkeur aan de lucht laten drogen, geen wasverzachter gebruiken, checken of je normale wasmiddel geen bepaalde stoffen bevat die als wasverzachter werken, etc.

Dank voor de tips, @Quantoxx ! :blush:
Het uitslaan van de doek doe ik 4 keer (1 keer per zijde) en daarna ophangen om te drogen.
Ik gebruik geen gewoon wasmiddel, maar wasnoten. Daarmee is er ook geen wasverzachter nodig. Misschien is het dat.
Is deze doek nog te redden?
Welk MF-wasmiddel is het beste?

Ik heb aardig wat mf wasmiddel gebruikt en de meeste zijn wel oke/ik heb niet zoveel verschil gemerkt. De Poorboys variant heeft wel de neiging aardig te schuimen.