• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello finale niet lang genoeg laten werken

Niki

Detailing addict
5 dec 2011
87
58
Almere
Hey allen,

Van het weekend aan de gang geweest met het fatsoeneren van de omega (donker groen metallic) van een oom van me en het meeste wel weg gekregen van de mega swirls en aanslag die op de auto zaten.

Een aantal plekken heb ik één of twee keer met inizio gedaan met hele erge krassen (met de oranje pad), de rest van de auto met witte pad i.c.m. mezzo en als laatste de finale i.c.m. de zwarte pad.

Mijn oom was helemaal blij, maar ik niet. Er zaten nog wat lichte krasjes in, maar vraag me af of het reeel is om bij een 15 jaar oude auto die vol met lakdefecten zat ook echt te verwachten dat je hem perfect strak krijgt. Ik denk dat ik misschien de finale niet lang genoeg heb laten doorwerken op de lak. Mochten er foto's nodig zijn kan ik die nog even maken als de zon er weer is :-"

Graag jullie ideeen...

:weetniet Je hebt nog hologrammen of andere soort 'polijstkrasjes' na het polijsten? Daar zou ik uiteindelijk niet blij mee zijn, ook al is de auto 15 jaar oud, omdat die krasjes zelf zijn gemaakt.

Ik heb zelf een Starlet gehad van 18 jaar oud, daar heb ik alle swirls weg weten te krijgen en ook een aantal krassen. Maar er zaten ook nog een aantal 'random' krassen in tot de grondlaag die ik niet weg heb kunnen krijgen. Voor een dergelijke auto is 100% perfectie niet realistisch. Wat dus niet wil zeggen dat het achterlaten van lichte polijstkrassen wel netjes is.

Ik denk eerder dat je nog een (paar) hits met mezzo had moeten doen alvorens te finishen met finale.
Ik ga pas over op finale als alle swirls (zo goed als)weg zijn.

Heb je de Inizio of de Inizio Forza gebruikt ? Als je de Inizio hebt gebruikt dan had je beter eerst nog een keertje Mezzo met Oranje kunnen doen voordat je met Mezzo op wit aan de slag ging.
De Forza laat namelijk een stuk mooier resultaat achter dan de "gewone" Inizio.

Je gaat nu ook met een middel grove / fijne cuttting pad icm een middel grove / fijne cuttting polish naar een finishing pad met een finishing polish.
Dat is een behoorlijk grote stap, meer afbouwen met steeds een lichtere pad zal ook een mooier plaatje (lees eindresultaat) geven.
In jou geval zou je dan kunnen overwegen om van wit met mezzo eerst nog naar wit met finale te gaan voor je naar zwart op finale gaat

Wat betreft de lak imperfecties : Mijn G was 6 jaar oud en had toen 165.000km op de teller, auto was eigendom van een automonteur die de auto wekelijks door de wasstraat haalde.
Nadat ik mij verdiepte in het hele "CarClean" gebeuren ben ik fanatiek aan de slag gegaan en vanaf dat moment was de lak echt voor 98% strak.

Het kan absoluut, vergeet echter niet dat alles staat of valt met tijd. Je gaat in 1 dag nooit een auto van die leeftijd 100% strak krijgen.

@ GMToyota: het waren zeker geen hologrammen, ik heb de lichte krasjes nog waar kunnen nemen na het afnemen met Eraser. Heb gepolijst met de dap en het waren voornamelijk rechte krassen. Voor mijn oog leek het zelfs of ze met de doek erin waren gemaakt omdat de lak boterzacht zou zijn, maar dit was de lak niet. Maar ben daarentegen niet zo heel ervaren.

@ Juffer1: Ik heb de Inizio.

Zoals ik al zei wou ik eigenlijk nog verder, maar mijn oom vond het al prima zo. Ben dan ook alleen al de hele dag bezig geweest met polijsten en wou na het zien van de krassen nog een keer met finale en de zwarte pad erover. Ik zal is kijken of ik nog een paar foto's hiervan kan plaatsen, hij woont toch in de buurt, maar ga zeker letten op de gegeven tips.

Ik had best mijn zondag ook nog op willen offeren om tot het voor mij gewenste resultaat te komen, maar daar dacht de oom anders over:|

tsja. die drang naar perfectie ken ik, maar is helaas niet altijd te halen.

Rechte krassen? dat zijn inderdaad geen hologrammen. misschien had je die er ook uitgekregen na nog een pass met oranje en mezzo.. maar dat is natuurlijk lastig te zeggen.
ach, als je oom tevreden is zou ik het zo laten en de ervaring meenemen naar een volgend project. Dan valt zoiets je misschien sneller op en weet je er beter op in te spelen. :)