• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello ibrido, hoe en wat

Joos

Detailing rookie
4 jun 2013
296
0
Zoals de titel het al zegt: monello ibrido hoe te verwerken met welke producten te verwerken, cure tijden enz.
Ik heb al een aantal topics zien passeren met verhalen over nazweten en wax hologrammen.
Je snapt hem al: ik wil dit voorkomen! Dus bij deze iedereen met tips en tricks laat maar komen :).

Groeten,

Joos

Edit: en of er evt. Een voorbehandeling nodig is in de vorm van een sealant? I.v.m. Problemen dat twee merken met elkaar botsen o.i.d.

Heb hier nog geen last mee gehad......als je dun genoeg aanbrengt , swipe-test doet , regelmatig een nieuwe doek nemen , niet in volle zon , niet bij min 32° , zie ik geen probleem :weetniet

Als je auto binnen kan staan , is het verstandig om zeker meerdere uren te wachten voor je een wax over bvb een sealant aanbrengt ivm het volledig uitharden.

Was het niet bij sommige DJ-waxen dat er wel eens wat problemen waren ivm nazweten :weetniet

Zag hier en daar wat mensen die ook problemen hadden met ibrido maargoed wie weet :).

Wat voor een doeken gebruik jij voor het afnemen van de wax (merk)

Ibrido kan niet goed tegen layeren (over andere waxen, of een andere wax over de Ibrido heen zetten)
Dat was volgens mij het enige probleem, verder is het inderdaad een kwestie van de temperatuur EN luchtvochtigheid in de gaten houden.
Afnemen met de KORTharige zijde van elke kwaliteits MF doek is prima (Peluche verde is mijn persoonlijke favoriet)

Wat Ivo's zegt klopt, Ibrido is gemaakt om op een schone ondergrond aangebracht te worden, een glaze kan problemen geven.

Op een schoon (en ontvet) oppervlak, kan je Ibrido wel over zichzelf layeren en heeft dan een uitstekende beading en duurzaamheid.

Ok, en is het wel mogelijk voor de wax de exp sealant aan te brengen? Dan 24 uur wachten en ibrido?

Nog een vraag: hoeveel tijd aanhouden tussen de verschillende lagen ibrido?

De Ibrido is een Hybride wax, dus natuurlijk en synthetisch, in mijn ogen is dan een Sealant er overheen zetten onnodig

Ok, en is het wel mogelijk voor de wax de exp sealant aan te brengen? Dan 24 uur wachten en ibrido?

Tim zegt:

Op een schoon (en ontvet) oppervlak, kan je Ibrido wel over zichzelf layeren en heeft dan een uitstekende beading en duurzaamheid.

Voor een goede hechting en duurzaamheid dus aanbrengen op een schone ondergrond, dus ook geen EXP oid er onder.

Zelf zou ik alleen de Ibrido gebruiken en niets er onder of overheen (Op ibrido zelf na dan)

Tijd tussen layeren? Ik zou MINIMAAL 2uur aanhouden, maar liever 12 of zelfs 24u (als je schoon en droog kunt staan..)

Ja het is belangrijk dat de laag goed kan hechten en drogen, twee uur aanhouden als indicatie.

EX-P is minder duurzaam dan Ibrido, dus dat zou ik niet aanraden.

Duidelijk! Nou had ik nog een vraagje, dit kan mischien wat dom klinken maargoed.
Met welke kant van de verde moet ik de wax afnemen. De harige kant of de kale kant om het maar even zo te zeggen.

@ivo excuus! Overheen gelezen... Iig bedankt!

Iig bedankt voor alle adviezen en goede raad! Ik ga het zaterdag of zondag toepassen! Jullie krijgen het resultaat te zien in een show off!

De wax wordt opgepoetst met een peluche bianco , of naargelang welke doeken ik in m'n koffer heb liggen . Altijd de langere vezels eerst en daarna

met de korte vezels . ( zo neemt de "lange kant" het meeste residu op en blijft de korte kant langer bruikbaar )

Ik heb ook doeken waar de 2 kanten" lang" zijn en heb hier nog niets negatief mee voorgehad :weetniet (oranje en heel dik , ben de naam ff kwijt)

Ik ga morgen is wat verschillende dingen proberen...
Blijft altijd lastig dat iedereem zijn eigen werkwijze heeft :-b

Daar kun je dan jouw werkwijze aan toevoegen Joos.:)

Ik heb geen Ibrido, maar wel meegelezen, en geloof niet dat het mijn wax is.

Ja ik weet ook niet of het mijn wax is maar de lange standtijdnnen de beading en sheeting trekken me wel aan!

@joos
Herr Grandscenicman heeft het duidelijk fout-gebruik de korte vezelige MF-de lange snijdt te diep dus lastiger afnemen-
Neem maar van mijn aan dakt weet

De doeken met enkel lange vezels zijn deze :

CSF - Finalmaxx Microfiber Towel , niet meer verkrijgbaar denk ik , maar ik ben er heel tevreden over en heb er geen moeite mee om eender welke wax ermee af te nemen....
P1110181.webp

Als de lange vezels "snijden" dan denk ik dat de doeken niet juist zijn gewassen :weetniet

Mogelijkheid : testspot , maar dan met doeken ipv pads/polijstmiddel