• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello ibrido, hoe en wat

Het snijden van een doek, ik heb het al vaker gehoord maar nog nooit begrepen wat het nou precies inhoude:weetniet

Ik gebruik eigenlijk ook voor het uitpoetsen van een wax alleen de "korte" kant van een doek. En voor een sealant, RELOAD....:-)^ , gebruik ik zelfs suède doeken en dat geeft, bij mij in ieder geval, een beter resultaat dan met een MF doek. Ook voor de Polymer Netshield heb ik suède doeken gebruikt, perfect!

Die heb ik helaas niet in huis! Staan wel in de planning om bestel te worden.

Nou weet ik alleen nog niet wat het snijden nou inhoud :weetniet:

Ik zou het je zo niet 123 kunnen vertellen maar ik heb met de "korte" kant een beter resultaat dan met de "lange" kant.

Joos;335151 zei:
Die heb ik helaas niet in huis! Staan wel in de planning om bestel te worden.

Nou weet ik alleen nog niet wat het snijden nou inhoud :weetniet:

Het "snijden" is dat de lange vezels van de doek zichtbare lijnen trekken in de verse wax, zodat het erop lijkt dat er hologrammen zichtbaar zijn.

Nog een vraagje, vandaag een laag ibrido aangebracht en uitgebuft. Alles is goed gegaan.
Nu is mijn vraag; ik wil 2 lagen aanbrengen. Kan ik de auto morgen eerst wassen, dan opnieuw ontvetten en een 2e laag aanbrengen? Of gaat er dan van alles raar doen?

Alleen wassen met een milde dosering is voldoende. Ontvetten tast je wax laag aan. Gewoon wassen, drogen en een 2e laagje ;-)

Joos;335193 zei:
Nu is mijn vraag; ik wil 2 lagen aanbrengen.

Heb dit enkel van "veel lezen" , maar in sommige gevallen is 1+1 niet gelijk aan 2............maw , de laagdikte van de wax ( als er al iets te meten valt) kan net zo goed gelijk blijven bij het aanbrengen van die 2e laag .
Dit is niet voor alle waxen maar hou er rekening mee dat het kan.

Je zou het kunnen testen door precies 1 helft van je motorkap 1 laag te geven en de andere helft ...............2 .

Tim;335033 zei:
Wat Ivo's zegt klopt, Ibrido is gemaakt om op een schone ondergrond aangebracht te worden, een glaze kan problemen geven.

Op een schoon (en ontvet) oppervlak, kan je Ibrido wel over zichzelf layeren en heeft dan een uitstekende beading en duurzaamheid.

Hierom wil ik twee lagen :). Maar kan misschien wel gelijk n testje doen!

1+1 is idd geen 2 maar dat boeit ook verder niet, het grootste voordeel is dat je zeker weet dat je geen plekje bent vergeten en dat er wel iets meer aan laag op zit.
Zoals aangegeven kan de Ibrido gewoon gelayerd worden; zoals aangegeven alleen milde sopje en dan 2e laag er op
Zou geen motorkap gaan splitsen om te testen, is zonde van je tijd/energie: gewoon alles of niks doen