Hey Peeps,
Het viel mij op dat Ric325i zijn reactie/mening geeft over de oorspronkelijke vraag m.b.t. de Ibrido Hybrid Wax, en vervolgens zijn er een aantal reacties, over de (ver)werking van een Glaze ,die woorden in de mond van Ric325i leggen.
Zoals ik het lees zegt Rick325i niks specifieks over ''geen toevoeging van een glaze wanneer een auto goed gepolijst is''.
Wél zegt hij iets over de noodzaak van een goede voorbereiding en eigenschappen van Ibrido.
---> ? ? ?
Daarnaast ben ik het ook niet helemaal eens met de stelling dat een glaze weinig zal toevoegen wanneer een auto goed gepolijst is. Ik ben in de veronderstelling dat een glaze de oliën van een lak aanvult die tijdens zijn levensloop, of ná polijsten, verloren zijn gegaan door de geopende poriën. Dit een de reden waarom ik glaze gebruik.
Ik kan mij voorstellen dat wanneer de glaze zijn werking doet als in het bovenstaande verhaal, er niet altijd een merkbaar verschil in kleur/glans zal zijn. Echter, bij mijn ervaring met 2 oudere auto's dit wel een aanzienlijk verschil was. Bij een testje waarbij er een (glaze-wax) en (alleen wax) was gebruikt, viel het duidelijk op dat er bij de (glaze-wax) combinatie een diepere kleur/glans was ontstaan. Dit zal per auto én kleur wel weer verschillend zijn.
Ikzelf gebruik na het polijsten Gyeon Prep om te ontvetten, gevolgd door Lime Prime, afgerond met Collinite 845.
Correct me if I'm wrong!
Greetz