• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Maestro Car Dryer - los schietende slang

Aficior

Detailing guru
Tester of Bling
10 jun 2009
3.675
193
60
Haarlemmermeer
Goedemorgen Carclean-leden,

Ik gebruik al sinds de introductie (een paar jaar dus) de Monello Maestro Car Dryer naar tevredenheid. Enkel stoor ik mij er aan dat de slang soms los schiet van de bajonet waarmee de slang aan de blower is bevestigd en/of de slang los schiet van de handgreep waaraan ook de nozzle gekoppeld is.

1683533285484.png


Heeft iemand hiervoor al eens een oplossing bedacht? Lijmen? Gaatje erin en dan een tiewrap erdoor of zoiets? Schroefdraad opvullen met tape, zodat het vaster komt te zitten?

Benieuwd naar jullie mogelijke oplossingen.

Met vriendelijke groet,
Aficior
 
Nog geen last van gehad, maar ik zou denken aan een klein stukje ducttape
Daarmee de boel wat strakker maken zonder dat het niet meer eenvoudig los kan

Als dat werkt, kan je het vervangen door een beetje epoxy (laten drogen voor weer in elkaar te steken)

Aanvulling; het kan aan de omtrek, maar ook aan de diepte liggen.
Even mee experimenteren ?!?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ja soms schiet hij los maar dat komt omdat ik dan toch iets draai aan de slang. Verder blijft hij gewoon altijd zitten.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik heb op de SoS dag er ook mee gewerkt en ik vermoed dat het door de warmte komt waardoor de de slang zacht wordt en uit de koppeling los komt.
Je zou de slang en koppeling met elkaar kunnen verlijmen, dan komen ze niet meer los.
Gebruik dan geen Bisonkit o.i.d. maar een 2K lijm zoals bijvoorbeeld de Bison/Griffon Combi snel. Deze is bestand tot 100 graden (geen idee hoe warm de Maestro wordt @Tim ?)

Hetzelfde product, alleen de ene is voor de consument, de ander voor de professionele verwerker. Dit spul lijmt in principe alles behalve PE, PP, telfon, gebroken harten en huwelijken :broken_heart:

1_transparant.png.thumb.1280.1280.png

1_transparant.png.thumb.1280.1280.png
 
De eerste dat het mij over kwam "Schrok ik me rot"
Toen schoot ie los bij de handgreep kant zeg maar, onlangs een keer aan de machine kant. Tegenwoordig check ik preventief af en toe. Denk dat het veroorzaakt wordt door draaien.
 
Hier ook een bekend fenomeen, gisteren nog weer :laughing:
Eigenlijk zou je van te voren even moeten kijken of hij nog goed vastzit, maar dat doe ik dus ook niet altijd
 
Ik heb verder geen klachten over de machine. Ik heb hem gekocht bij de introductie indertijd en er worden wekelijks een auto of vijf mee gedroogd, dus heeft zijn geld al lang opgebracht.

Ik heb ook een Master Blaster 8pk. Vanwege de kortere slang gebruik ik die amper, maar in het verleden was dat mijn bijna dagelijkse droog apparaat. Die slang kwam om de één of andere reden nooit los.

Ik overweeg nu de koppelingen met gemonteerde slang aan de slangeinden 2 x te doorboren aan een zijkant van de slang en daar dan een kleine tiewrap doorheen te lussen. (Dus twee gaatjes vlakbij elkaar door slang en uiteinde). Daarna om valse lucht te voorkomen een stukje tape er omheen wikkelen. Dan zou de slang niet meer vanzelf los moeten kunnen komen, maar kan ik het wel demonteren, wanneer ik bijvoorbeeld een nieuw eindstuk wil monteren.

Ik zal er foto's van maken.
 
  • Leuk
Reactions: GeBas en RedCat
Lijkt mij dat je in de buitenbuis ook een getapt gaatje kan maken
En dan daarin een boutje dat je aan kan draaien, eventueel een met een puntje eraan

1683782936982.png
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
En als het toch een vaste verbindig zal worden, doe dan een druppel kit in de gaatjes ipv tape. Blijft langer zitten dan tape.

Greetz Emiel