• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello non ferro verkleurt niet

DriveClean

Detailing rookie
29 sep 2014
20
15
Hallo allemaal, Na vele goede ervaringen met monello non ferro heb ik besloten deze ook aan te schaffen. Heb hem vandaag op meerdere velgen uitgeprobeert, maar er kleurt niets paars. Enig iedee hoe dat komt? Is het alleen om ijzerafzettingen te verwijderen of is het ook een velgenrijniger? Zij hier ook die vervelende zwarte puntjes mee te verwijderen?

Het is koud, dat vertraagt het proces.
Probeer eerst de velg wat op te warmen met heet water
Daarna pas de Non-Ferro erop

Langer wachten kan ook, kan geen kwaad

Non-Ferro is geen universele velgenreiniger
Het werkt vooral op ijzervijlsel, maar dan ook goed
Dus reinigen doet het wel, maar vooraf de velg met iets anders reinigen heeft de voorkeur
Zwarte puntjes is vaak teer, daar kan je best iets tegen teer voor nemen ;-)

Of probeer na wassen de non ferro eens op de motorkap als deze nog wat warm is? Kan ook zomaar zijn dat je velgen wel erg schoon zijn maar meestal verkleurt er echt wel wat als je ca. 5 minuten wacht. Non ferro is bedoelt om de ijzerdeeltjes te verwijderen, niet in plaats van een velgenreiniger. Je zult altijd wel een speciale reiniger nodig hebben voor Teer(zwarte puntjes) of ijzer. Zo wordt je collectie vanzelf groter ;-)

Dank voor jullie snelle antwoord, ik ga vrijdag gebruik maken van jullie tips. Ben misschien een beetje ongeduldig geweest gezien de weersomstandigheden (het water op de auto bevroor zelfs op sommige plekken!) en mijn weinige ervaring met de non-ferro... Iemand een suggestie van een product voor de zwarte puntjes op de velgen? Als er iets een doorn in het oog is zijn het die puntjes wel ]-0

Die zwarte puntjes zouden met Non-Ferro weg moeten gaan. Als je ze met je vinger uit kunt smeren is het teer en dan gebruik je Q²M Tar van Gyeon.

Als het teer is dan verdwijnt het inderdaad als sneeuw voor de zon met Q2M Tar van Gyeon zoals Tim al aangeeft. Ik verbaas me er altijd over dat het daarmee zo makkelijk weg gaat.

Teer ligt meestal op de oppervlakte (voelbaar met je vinger) en die zwarte ijzerpuntjes meestal dieper....

Bedankt voor jullie tips. Heb vandaag weer met de non-ferro gewerkt en de tips tot uiting laten komen. Had deze keer de non-ferro een langere inwerktijd gegeven waardoor hij wel paars kleurde. Geduld is een schone zaak zegt met wel eens.

• Leuk
Reacties: Tim