• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello non-ferro

Er zitten aanvullende reinigers in, dus ietsje aantasting van waxlaag zal er zeker wel zeijnzijn, lang niet zo erg als bij een velgenreiniger bijvoorbeeld :)

DT89;n432220 zei:
Nog een vraagje over non ferro, mag je deze blijven gebruiken nadat je velgen mooi in de wax hebt gezet of neemt non ferro de wax er ook terug af ?

Non ferro is ph neutraal, maar als dat voor alle non ferro geld is de vraag maar de meest gerenommeerde merken zijn dit!
Maar heb dit zelf al getest en de wax staat er nog goed op.

Janvis;n432222 zei:
Hoe vinden jullie Monello non-ferro t.o.v. de Dodo Juice - Ferrous Dueller iron/fallout remover ?? Lees daar namelijk ook erg goeie verhalen over namelijk.
Wij hebben het zelf nog niet naast elkaar getest, maar Ferrous Dueller is een stuk dikker in ieder geval (en duurder).

Ik wil de DDJ zelf eens gaan proberen. Lijkt mij mooi spul.

Word trouwens ook niet goed van die Monello Non-Ferro flessen. Lijkt mij dat ik dit niet zomaar in een andere 'normale' sprayer kan overgieten? (Gyeon Prep fles met Non-Ferro ging in ieder geval niet, haha!)

Is de fles van DDJ beter?

Hoezo zou je dat niet in een normale fles met sprayer over kunnen gieten? is toch niet zo moeilijk om de dop er af te draaien en icm een trechter het over te gieten? haha

Sommige sprayers kunnen alleen slecht tegen chemische middeltjes, je zal dus een "chemical resistance" sprayer moeten gebruiken.

Tim;n432904 zei:
Non-Ferro is wat dikker en heeft een speciale sprayer nodig. ;)
Dat was dus mijn bevinding. Prep-sprayer sprayt dan vrijwel niet, haha!

Zijn de Monello flesjes eigenlijk bestand tegen dit soort middelen? Qua bestandheid maar ook dikte van de vloeistof.

Misschien een leeg flesje van Dasty? Dat spul is best wel agressief. (BBQ roosters)