• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello of Poorboys?

Bravo_Joe

Detailing rookie
31 aug 2011
13
0
Hallo allen ...
Aangezien mijn polish bijna op begint te raken na een aantal keer een auto gepolijst te hebben ....

Vroeg ik mij af wat jullie beter vinden?

De Monello lijn of de Poorboys lijn?

Ik heb een Fiat Bravo uit 1997, die op zich heel goed in de lak staat.
Is 2x eerder gepolijst ...

Maar ik heb toen de DAP500 met het Monello pakket gekocht (De Mezzo en de Finale)
Maar ik heb niet helemaal het idee dat ik alle swirls er perfect uit krijg ...

Qua Pads heb ik de Lake Country/Monello Pads :
Orange, White, Light Green en Concorso Gold voor een evt sealant / wax
Maar waxen doe ik eigenlijk altijd met de hand met PB's Natty's Blue (die overigens een beetje begint te brokkelen na 1 a 1,5 maand)

Maar aangezien ik dus nieuwe wou bestellen en de swirls er dus niet helemaal uit krijg (naar mijn zin)
heb ik dus de vraag ... zou ik nog de Inizio Forza bijbestellen om het daarmee de eerste hit te proberen?

Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar de PB Lijn ...
Dan zou ik voor de SSR3, SSR2 en SSR1 gaan ...

Welke heeft jullie voorkeur?

Hier even een foto van mijn auto na Mezzo (op orange, daarna op wit) en Finale (op light green)

Bots2012.webp



en een foto van de motorkap van mijn vaders BMW (die te koop staat) met dezelfde combinatie ...
A.webp


Resultaat is hier nog lang niet naar mijn zin van de BMW maar staat te koop dus was alleen even een opknapbeurtje, zoals de bestuurderskant was het)
Moet er wel even bij vermelden dat dit de allereerste waterdragende lak van BMW is, wat in mijn ogen echt gigantische *piepppp* lak is
Zoals jullie misschien wel op de 2 pads kunnen zien 8-())
 
Ik zou voor de Monello gaan.

Even over het BMW lakje, dat is geen watergedragen lak anders zouden de pads niet blauw zijn. Is gewoon nog een oldschool 2K lakje zonder blanke lak laag ;)
 
je hebt btw een mooie wagen.... :party

probeer de testers van poorboys toch gewoon? https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Sample_Kit_5__SSR___101694
heb ze ook liggen, voor ford lakjes zijn ze zeer goed, maar ik kan ze niet in dezelfde orde brengen als de monello reeks....dees zet net iets meer puntjes op i'en :love

moest je interesse hebben en aan de belgie kant van nederland wonen kan ik je voor een zacht prijsje men overschot(meeste samples zijn 90%vol) van de ssr sample kit bezorgen!
 
Wouter B zei:
Ik zou voor de Monello gaan.

Even over het BMW lakje, dat is geen watergedragen lak anders zouden de pads niet blauw zijn. Is gewoon nog een oldschool 2K lakje zonder blanke lak laag ;)

Heeft niets te maken met wel of niet watergedragen maar met het wel of niet aanwezig zijn van een blanke laklaag. Iedere laklaag zonder blanke laklaag zal kleur afgeven.
 
Het verschil voor mij tussen de Monello en de Poorboys zit hem voornamelijk in het feit of ik een harde of zachte lak heb.

Op een zachte lak (Renault) doen beide middelen het uitstekend maar op bijvoorbeeld een VAG, BMW en Mercedes lak komt de Poorboys toch echt tekort.
Daarbij finisht de Monello net even iets strakker als de Monello.

Kan je daarom zeggen dat Monello altijd beter is ? Nee, zeker niet. Ik vindt de lak net even gladder als er met Poorboys is gepolijst dan wanneer ik dat met Monello doe.
Ook zijn er lakken bekend die bij gebruik van de Monello middelen het "sticky paint" effect geven, denk hierbij aan enkele Saab en Kia lakken, iets waar de SSR geen last van heeft.


Terugkomend op je vraag wat te bestellen ? De Monello is het meest allround middel wat mijn inziens ook betere resultaten geeft dan de SSR.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Inizio forza, eventueel aangevuld met een gele pad : zeker met de BMW in het achterhoofd waar de SSR echt op tekort gaat komen.
 
Juffer1 zei:
Het verschil voor mij tussen de Monello en de Poorboys zit hem voornamelijk in het feit of ik een harde of zachte lak heb.

Op een zachte lak (Renault) doen beide middelen het uitstekend maar op bijvoorbeeld een VAG, BMW en Mercedes lak komt de Poorboys toch echt tekort.
Daarbij finisht de Monello net even iets strakker als de Monello.

Kan je daarom zeggen dat Monello altijd beter is ? Nee, zeker niet. Ik vindt de lak net even gladder als er met Poorboys is gepolijst dan wanneer ik dat met Monello doe.
Ook zijn er lakken bekend die bij gebruik van de Monello middelen het "sticky paint" effect geven, denk hierbij aan enkele Saab en Kia lakken, iets waar de SSR geen last van heeft.


Terugkomend op je vraag wat te bestellen ? De Monello is het meest allround middel wat mijn inziens ook betere resultaten geeft dan de SSR.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Inizio forza, eventueel aangevuld met een gele pad : zeker met de BMW in het achterhoofd waar de SSR echt op tekort gaat komen.

Kijk dit is nog eens een antwoord waar ik wat mee kan.
Overigens de bmw staat te koop met een vraagprijs van 1250
Dus evt koper mag er verder zelf voor zorgen, maar verkopen met een doffe motorkap dat kan echt niet

Heb voor nu eventjes de monello aangevuld en uitgebreid met inizio forza om net wat meer resultaat te behalen met de bravo

Wel sample pakket van poorboys ssr besteld om een keer te proberen of bij gebrek aan als evt uitverkocht is

Heb gelijk maar liter Finale gehaald was nu in de aanbieding :)
 
En je pads regelmatig schoonmaken tijdens het polijsten. Ze slaan namelijk helemaal dicht met polijstmiddel. Met een beetje afwasmiddel inwrijven, vervolgens uitspoelen en droogdraaien met de DAP of rotary.
 
Paulus de Boskabouter zei:
En je pads regelmatig schoonmaken tijdens het polijsten. Ze slaan namelijk helemaal dicht met polijstmiddel. Met een beetje afwasmiddel inwrijven, vervolgens uitspoelen en droogdraaien met de DAP of rotary.

Oké Thnx voor de tip, dus als gewoon druppel dreft gebruik kan dat geen kwaad
 
stimpy68 zei:
Heeft niets te maken met wel of niet watergedragen maar met het wel of niet aanwezig zijn van een blanke laklaag. Iedere laklaag zonder blanke laklaag zal kleur afgeven.

Heeft er wel mee te maken, watergedragen lak heeft ALTIJD een blanke laklaag anders zou na de eerste regenbui je lak op de grond liggen.

Alleen conventionele lakken (2K) kunnen zonder blanke lak gespoten worden.
 
Wat je zou kunnen doen is PBW SSR sample kit bestellen en het uit te proberen. Zo kun je de SSR serie proberen zonder dat je met grote flessen blijft zitten mocht het je niet bevallen.
 
{MOD]NIET bovenstaande quoten, dit is onnodig![/MOD]

Heb ik idd bijbesteld toen.
Nog niet geprobeerd ...

Hoevaak zou je daarmee kunnen doen?
Ik heb namelijk het idee dat ik veel te veel polijstmiddel gebruik ...
 
Even op dit topic inhakend.

Ik heb volgens mij wel eens gehoord dat PB het weer beter deed als de lucht vochtiger is. Kan iemand dit bevestigen?