• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello pakket finishen ?

nickname

Detailing addict
13 apr 2015
14
70
Ik ben in het bezit van een monello pakket met daarbij het volgende;
Klei set dolce verde
Mezzo en finale

Nu kom ik er niet uit hoe ik na de finale een wax/glaze moet aanbrengen.
Ik hoor verhalen over het cleaning effect.

Naar mijn weten heeft monello geen aanvullende stap op finale ? Of heb ik dat verkeerd.
Zelf had ik het een en ander opgezocht om na de finale te behandelen met poorboys black hole.
Dient deze nog nabehandeld te worden met een wax ?
Of zijn er andere aanvullende producten die ik hiervoor kan gebruiken.
 
Finale = een polijstmiddel.
Na het polijsten neem ikzelf de lak even af (ontvetten) met bv Gyeon prep. Is niet verplicht maar een Sealent/wax hecht wel iets beter.
pb black hole = een glaze welke je met een rode of zwarte pad moet inwerken en afnemen.(optionele stap).Deze laag moet je afsluiten met bv een wax.

Als wax zou je bv een Collinite 845 of een Dodo juice kunnen kiezen.
 
Je kunt Gyeon Prep gebruiken https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Prep_1000ml_Q2M_Prep_1000_102817
om je lak helemaal schoon te maken, maar uit mijn eigen ervaring is dat niet nodig.
Gewoon een mf doekje en detailer spray (PBW S&W https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Spray_and_Wipe_473ml_PB_SW16_100902) is goed genoeg.
Daarnaast..black hole is een glaze; voedt alleen je lak en heeft volgens mij ook fillers om krassen te camoufleren, maar biedt geen bescherming.
Ik zou na een glaze dus zeker nog sealent en/of wax aanbrengen.
 
Om kort antwoord te geven op je vraag: ja, na Black Hole zou je een wax of een sealant moeten gebruiken (bij voorkeur een wax; een sealant heeft liever geen glaze onder zich).