• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

monello polijst en wax?glaze ?sealant ?

Berugie

Detailing trainee
29 aug 2011
8
47
Hallo,

Ik ben sinds kort aan het werk gegaan met Monello qua polijst middelen.
Nu krijg ik binnenkort een volvo om mee aan de slag te gaan, maar de auto is ene grote ramp.
Mijn vragen zijn als volgt :

Monello Inzio
Monello Mezzo
Monello Final

Op welke pads moet ik deze gaan verwerken met gewone roterende machine(Makita poetstol)
Daarna ben ik eigenlijk een beetje de cluts kwijt qua middelen en welke volgorde ik moet gebruiken

wax glaze sealant krasverwijderaar ???

Iemand die mij kan helpen ben ik zeer dankbaar :-)^

Groeten

Marlon

Lees idd even het forum en je zal veel wijzer worden . (stappenplannen , video's bekijken, ... )

Heb je na het lezen nog vragen , kan je ze nog stellen hoor .

Tip : gebruik ook eens de zoekfunktie .

Om je alvast op weg te helpen : wassen , kleien , polijsten , eventueel een glaze , wax , foto's :-b

Testspot ?

Hebben we het over een oude of nieuwe Volvo, welk type, welke kleur, welk bouwjaar ?

Net als bij andere merken zit er tussen een Volvo & een Volvo redelijk wat verschil.

Ik zie dat je start met Inizio, of je die stap wel of niet moet nemen hangt ten eerste van de staat van de lak af en ten tweede van het type lak. Op een BMW zal dat namelijk heel anders uitpakken dan op een Renault.

Overigens knap dat jij met een rotary kan finishen, dat kunnen er maar heel weinig !

Ik heb vorige week zelf een volvo v50 gepolijst met de krauss 500w excentrische machine. Ervaring leerde mij dat na 2 hits met inizio op geel de meeste swirls verdwenen, diepere krassen helaas niet. Ik denk wel dat als je met een rotary aan de bak gaat je misschien wel uitkomt op een lichtere combo... Testspot is je vriend :-). Daarbij komt dat je nooit van te voren weet hoe hard de lak is van de auto. Even als voorbeeld: mijn corolla heeft echt een kneiter harde lak! Ik heb een andere corolla gepolijst worden daar verdwenen de swirls al bijna als je er naar keek, bij mij heb je echt behoorlijk stevige middelen nodig wil je de swirls eruit krijgen...

Juffer1;300641 zei:
Overigens knap dat jij met een rotary kan finishen, dat kunnen er maar heel weinig!

Zeg maar gerust bijna niemand.

Maar autopoetser kan het , gewoon finishen met Autoglym SRP of Meguiar's NXT.

Dat de ware aard na een paar weken weer naar boven komt maakt niet uit, de auto is dan toch al verkocht....