• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Soffice duo, waar gaan jullie de borstels voor gebruiken?

_PJG_

Detailing trainee
7 jan 2019
16
28
Hey poetsvrienden

Ik heb op black friday de Monello soffice detail borstels gekocht (net zoals velen waarschijnlijk).

Mijn plan is om de grote borstel te gebruiken voor de buitenkant (logo's, hoekjes en kantjes waar je met de washmitt niet goed bij kan).
De kleinere borstel wil ik houden voor het interieur.

Nu ben ik erg benieuwd waarvoor jullie de borstels voor gaan gebruiken :p
 
Hey poetsvrienden

Ik heb op black friday de Monello soffice detail borstels gekocht (net zoals velen waarschijnlijk).

Mijn plan is om de grote borstel te gebruiken voor de buitenkant (logo's, hoekjes en kantjes waar je met de washmitt niet goed bij kan).
De kleinere borstel wil ik houden voor het interieur.

Nu ben ik erg benieuwd waarvoor jullie de borstels voor gaan gebruiken :p
ik had precies hetzelfde idee. twijfel alleen nog welke voor buiten en welke voor binnen.
 
  • Leuk
Reactions: _PJG_
Ik heb de kleine gebruikt voor de buitenkant. Zelf vond ik de haren iets aan de (te) zachte kant. Onder de handgrepen zat aardig wat jaren vervuiling. Echter kreeg ik erachter niet helemaal schoon.
Voor zwaardere vervuiling zou ik eerder kiezen voor een (stuggere schilders) kwast.

17811ac1-4b6a-44df-bd02-98515ace36e6.jpg


Voor het interieur heb ik de grote gebruikt voor de kieren, ventilatieroosters en plekjes waar met met een doek of pad niet lekker bij komt.
Hier vind ik de zachte haren wel een pluspunt, zeker op gevoelige materialen zoals een touch screen.

6e8bf009-93fc-4b10-a7de-e77b101563c8.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim en _PJG_
Ik had precies hetzelfde idee. twijfel alleen nog welke voor buiten en welke voor binnen.
Blij dat ik niet de enige ben die er nog niet helemaal uit is hoe ik ze ga gebruiken :p

Ik heb de kleine gebruikt voor de buitenkant. Zelf vond ik de haren iets aan de (te) zachte kant. Onder de handgrepen zat aardig wat jaren vervuiling. Echter kreeg ik erachter niet helemaal schoon.
Voor zwaardere vervuiling zou ik eerder kiezen voor een (stuggere schilders) kwast.

Bekijk bijlage 121874

Voor het interieur heb ik de grote gebruikt voor de kieren, ventilatieroosters en plekjes waar met met een doek of pad niet lekker bij komt.
Hier vind ik de zachte haren wel een pluspunt, zeker op gevoelige materialen zoals een touch screen.

Bekijk bijlage 121875
Nicknameless, leuk om de Soffice borstels in actie te zien ;) Ik dacht ook al dat de haren wat aan de zachte kant zijn voor het exterieur maar ben wat bang voor krassen als ik een hardere borstel zou gaan gebruiken, ik heb een Valet pro velgen kwast 25mm liggen. Zou ik deze op de lak kunnen gebruiken?
 
Soffice Duo heb ik ook in huis gehaald! Ik heb besloten dat ik het zonde vindt om ze voor de buitenkant te gaan gebruiken. Een zachte schilderskwast werkt ook goed voor de buitenkant, en als je voorzichtig te werk gaat maak je ook minder snel krassen. Monello Soffice Duo ga ik enkel voor de interieurreiniging gebruiken.
 
Ik heb vergelijkbare kwasten maar niet van Monello. Ik gebruik er 1 voor de velgen, 1 voor overige exterieurdelen en 1 voor het interieur. Als je echt moet schrobben zijn er betere kwasten, maar voor normale vervuiling vind ik ze perfect! Ik zou niet zo snel meer andere kwasten gebruiken op gelakte of hoogglans zwarte plastic delen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Ook set gekocht. Dacht deze grote voor buitenzijde te houden.
Had eerder en setje van Ch*m*c*l G**s gekocht, maar die lijken mij wat ruig/ruw voor de buitenzijde...
Die hou ik dus voor de velgen nu.

En de kleine kwast zal dan vooral dienen voor binnenzijde, deurpanelen en luchtroosters.