• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Wash Mitt vs Megs

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.343
190
Utrecht
Vandaag de Monello Wash Mitt gebruikt, bekend als de bonus van de Oliebollenavond, danwel als onderdeel van de voortreffelijke doekenset. Ook los te koop natuurlijk.

Wat positief opviel;
+ Extreem zacht, bevestigd door twee kritische kinderen
+ Goed van vorm, voor een mannenhand
+ Toont duidelijk het vuil dat wordt opgenomen
+ Laat dat vuil bij uitspoelen ook weer zeer makkelijk los

Wat negatief opviel;
:weetniet en niet omdat je een gegeven Mitt niet aan de tand mag voelen

Waar ik wel op moet letten zijn drijvende vuiltjes, maar dat heb je met elke fijndradige mitt
Doordat de Monello niet te dik is, voel je de vuiltjes duidelijk bij het uitspoelen

Tot nu toe gebruikte ik de rasta versies van diverse origine
Nu ik twee van de Monello Mitts heb (ook een uit de doekenset) degraderen de rasta's naar de dorpels

Na gebruik gewoon handwarm uitgespoeld en heel even lauw in de droger, net vochtig er weer uit en op een rekje

Foto vooraf,

DSC05168.jpg


na eigen auto

DSC05169.jpg


en na tweede auto.

DSC05170.jpg


Toegevoegd;
Dibbuz zei:
Tip: Sponge (Monello Bone) gebruiken voor de lagere delen zoals bumpers, onderste deel van de deuren/achterschermen en dorpels en de mitt voor de "bovenkant".

Edit; Uitknijpen gaat prima door in de lengte en breedte dubbel te vouwen, dan hoef je niet te wringen
 
Morgen ga ik er zelf "echt" mee aan de gang op de Astra nadat ik hem vandaag even snel op de het woonkamer raam heb geprobeerd (beviel erg goed).
Heb al veel washmitt's en "sponsen" geprobeerd maar kwam steeds weer uit op die van Mequiars, dit lijkt een zeer goed(koper) alternatief !

Enige minpuntje wat ik met de Monello washmitt had was die irritante naad in het midden, ik snap ook niet zo goed wat daar de toegevoegde waarde van zou moeten zijn ?
Het zit voor geen meter dus heb ik zelf inmiddels de stiksels aan de binnenkant er even uitgehaald en binnen 10 seconden was dat "probleem" dus ook weer opgelost.
Overigens is dit niet alleen bij de Monello Washmitt's, Mequairs heeft ook type washmit waar zo'n naad ingestikt zit wat ik ook bloedirritant vindt.
 
Afgelopen vrijdag ook de Wash Mitt gekregen bij de mijn aankopen.
Morgen eens aan de slag om m'n Caddy weer in top conditie te krijgen en daarbij de Wash Mitt testen:cool:
 
Juffer1 zei:
Enige minpuntje wat ik met de Monello washmitt had was die irritante naad in het midden, ik snap ook niet zo goed wat daar de toegevoegde waarde van zou moeten zijn ?
Het zit voor geen meter dus heb ik zelf inmiddels de stiksels aan de binnenkant er even uitgehaald en binnen 10 seconden was dat "probleem" dus ook weer opgelost.
Ik vind het juist weer erg fijn, zo heb ik meer grip op de mitt anders wappert mijn hele hand door de mitt van links naar rechts.
 
Dat heb ik ook Dennis.. Daarom had ik 'vroeger' een hekel aan die mitts, maar nu ik dit heb gehad wil ik niets anders meer
 
Irritant trouwens dat de bijlage niet automatisch weergegeven worden ]-0

Hier ook een voorstander van de naad in het midden, meer grip / controle over de mitt ipv een grote slobber washand.
 
Bedankt voor de review Hans! Ga hem ook maar eens bestellen, al blijft de Bone, SN spons en Wookie toch mijn favorieten,! Maar je weet maar nooit, mischien raak ik wel helemaal verslingerd aan de Monello mitt. Ben nooit echt een mitt liefhebber geweest, met uitzondering van de Wookie.
 
zowel de nieuwe sponge en washmitt van monello,lijken wel
erg veel op de sponge en washmitt van gemicale guys

[mod]Commerciele links niet toegestaan[/mod]
 
Vind de monello mitt ook fijn!

Past beter om mijn hand, en gelukkig zit ook die stiknaad er in in het midden op het eind, want anders vliegt die maar zo van mijn handen af :D Prima ding! (oké, als vergelijk heb ik alleen de Meg's Washmitt, maar toch)

Zijn werk doet die in ieder geval goed!
 
Rene zei:
zowel de nieuwe sponge en washmitt van monello,lijken wel
erg veel op de sponge en washmitt van gemicale guys
Tja de spons lijkt ook erg op de Cobra T-bone en een spons van de halfords. Wederom adviseer ik je om de sponzen eens naast elkaar te leggen om ze te voelen (alleen dat al is voldoende om te zien dat we over andere velletjes microfiber praten).

Ik heb de Monello washmit en bone nog niet gebruikt, zoals paulus ook verslingerd aan de T-bone. Binnenkort de Sponge eens proberen :-"
 
Het is weer zo'n loze kreet, ik moet er wel om lachen. Rene, koop ze beiden, trek ze helemaal uit elkaar en oordeel zelf. ;)

Edit: even naar de genoemde producten gekeken en ik denk dat ik kan concluderen dat:

Microfiber Wash Sponge eerder hetzelfde is als The Bone van Cobra. Onze Sponge is kleiner, heeft een andere microvezel (zichtbaar én voelbaar) En dat kan Skybump straks mooi vergelijken. @Skybump koppel dat hier aub nog even terug.

De Thick Microfiber Mitt is een totaal andere mitt zover ik kan zien. Onze Mitt is geïnspireerd op een ander merk. :-"

@Rene, welk statement probeer je hier te maken eigenlijk? ]d~^
 
hallo tim,ik kwam bij puur toeval deze webshop tegen
op marktplaats,en had er nog nooit van gehoord,verder bedoel ik daar niks mee,maar vond dat ze erg op elkaar leken,ik ben blij dat ik nog een nieuwe
the bone cobra in de verpakking heb,bevalt heel erg goed.
 
Tsja, het zet je vermoeden niet echt kracht bij zal ik maar zeggen he. :roll

Juffer1 zei:
Enige minpuntje wat ik met de Monello washmitt had was die irritante naad in het midden, ik snap ook niet zo goed wat daar de toegevoegde waarde van zou moeten zijn ?
Het zit voor geen meter dus heb ik zelf inmiddels de stiksels aan de binnenkant er even uitgehaald en binnen 10 seconden was dat "probleem" dus ook weer opgelost.
Overigens is dit niet alleen bij de Monello Washmitt's, Mequairs heeft ook type washmit waar zo'n naad ingestikt zit wat ik ook bloedirritant vindt.

Het is echt persoonlijke voorkeur, de ene vindt het top, de ander vindt het flop. En omdat het stikseltje er desgewenst zo uit is, kan iedereen met deze mitt uit de voeten.
 
In het begin irriteerde die naad mij ook bij die Meg's mitt maar nu vind ik het zelfs fijn werken. Heb nu de sponge als kado gekregen, deze test ik deze week eens op onze Polo of op de Passat. Benieuwd hoe die meevalt.
 
Tim zei:
Microfiber Wash Sponge eerder hetzelfde is als The Bone van Cobra. Onze Sponge is kleiner, heeft een andere microvezel (zichtbaar én voelbaar) En dat kan Skybump straks mooi vergelijken. @Skybump koppel dat hier aub nog even terug.

De Thick Microfiber Mitt is een totaal andere mitt zover ik kan zien. Onze Mitt is geïnspireerd op een ander merk. :-"

Ik hoop niet dat ik Skybump hiermee tegen z'n schenen schop, of 'werk' afpak, maar ik had zelf al eens wat foto's gemaakt van het verschil (nog nooit gepost);

Links: Cobra The Bone
Rechts: Monello Sponge
fth9ax.jpg


Cobra The Bone fibers:
sc6crn.jpg


Monello Sponge fibers:
25s2zxi.jpg


Wel degelijk anders, en qua werken vind ik het ook een wereld van verschil..
 
[mod]quote niet nodig als je er direct eronder op reageert, je punt is ook duidelijk zonder quote/foto[/mod]
Eigenlijk niet heel eerlijk te vergelijken aangezien de Bone al een tijd wordt gebruikt en de Monello spons nagenoeg, op het oog, nieuw is.

Er wordt op dit moment alleen maar nieuw met oud vergeleken. Een veel eerlijkere test zou zijn om een nieuwe Bone naast de Monello spons te leggen en deze aan dezelfde test/kracht/slijtage te ondergaan.

Maar aangezien de Bone niet meer leverbaar is, is de vergelijking niet echt eerlijk en zal dus eigenlijk in het voordeel zijn van de Monello's.

En zeg zelf, iets wat nieuw is, is altijd leuker, werkt lekkerder, ruikt lekkerder enz.

Let wel, ik kraak de Monello spons niet af, ik zeg er ook eerlijk bij dat ik hem (nog) niet gebruikt heb, ik trek alleen mijn conclusies afgaande op de vele vergelijkingen die gedaan zijn door meerdere forumleden die hun oude wash mitt en/of Bone hebben vergeleken met de nieuwe Monello wasproducten.
 
Dit was slechts bedoeld om te laten zien dat de vezels anders zijn.. Die zien er na een tijd gebruikt te hebben meestal niet ineens anders uit lijkt me.
Ik heb de Cobra Bone een acht maanden gebruikt, en ineens was ie 'versleten'.

Natuurlijk lijkt iets nieuws vaak direct fijner/beter, dat klopt.
Maar als ik acht maanden de Bone gebruikt heb, en daarna een andere in me hand krijg, kan ik (voor mezelf) wel bepalen wat het verschil is.
Persoonlijk vind ik de Monello Sponge gewoon iets wendbaarder als de Bone vanwege z'n kleiner formaatje..

Overigens heb ik de Monello Sponge reeds driemaal gebruikt, en ik ben er super tevreden over.
Voor het geval dat heb ik toen ook de Monello Wash Mitt erbij genomen (just in case)
Eerlijk gezegd zijn mitts nooit mijn vriend geweest.
Maar die stiknaad in het midden vond ik verdomd makkelijk, dat is de reden dat ik em echt blijf gebruiken.
Nu heb ik wat meer grip, en dat miste ik altijd met mitts.

Nu zag ik laatst dat Meguiars bijvoorbeeld dit ook had, en had ik die eerder gebruikt dan was ik misschien toch eerder vriendjes geworden met wash mitts..
Maargoed, dat even ter zijde.
 
Tip: Sponge (Monello Bone) gebruiken voor de lagere delen zoals bumpers, onderste deel van de deuren/achterschermen en dorpels en de mitt voor de "bovenkant".