• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Wheel Woolie of Gyeon Wheelbrush?

NathanCelica

Detailing guru
13 okt 2017
230
123
Torhout, België
Hallo,

ik ben op zoek naar een velgenborstel om ook de binnenkant van de velgen netjes te kunnen krijgen. Ik lees veel goede reviews over de Monello Wheel Woolie's, maar over de velgenborstel van Gyeon heb ik weining info gevonden. Welke vinden jullie de beste, en waarom? (Misschien handig om te weten, de velgen staan (nog) niet in de coating.)

bedankt!
 
Ik heb ze allebei/verschillende maten in bezit maar je moet vooral naar het type velg kijken welk type daar het beste bij past.
Gyeon = met name makkelijk voor de binnenkant van mijn velg.
Wheelwoolies = meer om tussen de spaken te komen
Ddj wheelmitt = makkelijk om achterkant/tussen de spaken schoon te maken.

Nogmaals alles is velgtype afhankelijk natuurlijk dus een plaatje zou helpen
 
Ik heb lange tijd met plezier de Ex Detail GO gebruikt. :D Stevige steel waarmee je goed in het velgbed kon schoonmaken.
  • Hééél soms kwam ik velgen tegen waarbij er weinig ruimte was tussen de remschijf/klauw/plaat en de velg. Dan was de steel/kop te dik om ertussen te passen.
  • Het spetteren wordt vaak als nadeel naar voren gebracht, maar dit valt reuze mee als je even nadenkt bij wat je doet. ;)

Deze borstel ben ik helaas kwijtgeraakt en heb daarom vorige week de WheelWoolie Medium geprobeerd. Deze Woolies worden de hemel in geprezen, dus ik was benieuwd. Mijn conclusie is dat het kwalitatief goed spul lijkt te zijn. Door de smalle steel van, ik denk een centrimeter dik, kan je sowieso makkelijk tussen spaken door naar het velgbed. De kop is echter een stuk kleiner als de EZ Go die ik gewend was en de steel ook dunner, dus ik kon minder lekker ''raggen'' zoals ik altijd deed. (Met beleid! :p)

Maar, voor het velgbed is het goed te doen en de bijkomende bonus is dat je de Woolie ook voor de voorkant zou kunnen gebruiken. (Bijv. bij wat complexere velgen)

De Woolie zou ik zonder aarzeling over een vers gepolijste lak durfen trekken, bij de EZ Detail zou ik daar nog even over na moeten denken.

Verder gebruik ik een kwast van Valet Pro om de voorzijde lekker in te soppen en te boenen, Het velgbed dus met de Woolie. :D
 
Let inderdaad goed op de ruimte tussen velg en remschijf/remklauw. @Quantoxx wast duidelijk andere auto's dan ik, want de EZ detail Go en zelfs de wheel woolie medium, passen lang niet altijd in die ruimte. Als er minder dan 1,5 cm ruimte is zou ik gaan voor de EZ detail brush, of de Minivariant daarvan. Die passen overal tussen.