• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Van af het "bekend" werd dat Monello als huismerk van Carclean zou komen, sprak het mij direct al aan, mede omdat ik de naam erg Italiaans vond klinken. En nu komen dus als eerste de polijstmiddelen. Verder komen er ook Speciale Kompressorpads onder de naam Monello. Welke mij ook zeker aanspreken, en dit zal voor meer mensen van het forum gelden, dus ik spreek hoop ik niet alleen voor mezelf. En tenslotte is het altijd fijn om nog weer een stukje "Italia" in huis te hebben! :grinning:

Maar door al het geroezemoes dat iedereen loopt te bazuinen, kunnen we sowieso de polijstmiddelen vergelijken met de Menzerna's.
En is de samenstelling van de producten ook gewijzigd? Of kan ik (wij) er van uit gaan. Dat ze gelijk zijn aan de Menzerna's?

Oh en het "etiket" Komt daar ook een leuk italiaans vlaggetje op of niet? (past weer beter bij me auto) :D

Voor nu weet ik even niet meer, maar er zal er volgens mij wel meer producten van komen. Ben benieuwd! En dat kan ten alle tijde door een ieder hier natuurlijk aangevuld worden.


Geplakt vanuit de laatste nieuwsbrief:

Monello polijstmiddelen in 3 gradaties

Carclean.com heeft een bekende Duitse fabrikant van polijstmiddelen opdracht gegeven voor het produceren van hoogwaardige polijstmiddelen. Deze polijstmiddelen zullen toegevoegd gaan worden aan het gamma van Monello, ons nieuwe detailers merk. De polijstmiddelen zijn te verwerken met de hand, roterende machine en natuurlijk met onze DAP500. De polijstmiddelen worden
geleverd in drie gradaties (500ml):

Compounding (cuttingfactor 5/5): €13,99
Polishing (cuttingfactor 3,5/5): €15,99
Finishing (cuttingfactor 2/5) : €17,99

Deze polijstmiddelen zijn geschikt voor elke lak, zelfs de hedendaagse krasvaste en keramische lakken!
 
Voordat iedereen meteen zijn SSR's de kliko ingooit en als een idioot Monello polijstmiddelen gaat bestellen:
Er staat bij dat de middelen geschikt zijn voor elke lak, maar ik neem aan dat de Monello's hun eigen specifieke eigenschappen/beperkingen hebben voor wat betreft gebruiksgemak en verwerking (minder handig in het zonnetje en/of bij hogere luchtvochtigheid).
 
Vreemd vind ik dan wel toen ik LCC pads bestelde ik monello thuis kreeg voor de zelfde prijs, met de melding dat het uit de zelfde fabriek kwam.

Nu komt het er op neer dat het gewoon het huismerk is.

Kan dit bevestigd worden?
 
Monello is gewoon een huismerk van CC en het zijn bekende detailmerken in een andere verpakking, zoals zoveel grote bedrijven doen die een huismerk hebben. Monello kan dus van alles zijn : LCC, Dodojuice ga zo maar door. Alle goede producten dus straks van 1 merk: Monello! :ja
 
Ik ben nog nergens iets tegengekomen wanneer deze polijstmiddelen beschikbaar zouden zijn. Kan je daar al iets meer over vertellen Tim? Ik ben niet gehaast om een volgende bestelling te plaatsen, dus als het deze zomer nog arriveert wacht ik graag met te bestellen tot de polishes er zijn.
 
stimpy68 zei:
Monello is gewoon een huismerk van CC en het zijn bekende detailmerken in een andere verpakking, zoals zoveel grote bedrijven doen die een huismerk hebben. Monello kan dus van alles zijn : LCC, Dodojuice ga zo maar door. Alle goede producten dus straks van 1 merk: Monello! :ja


Dat is tegenwoordig gewoon meer dan logisch, en je hebt er een "huismerk" extra bij wat weer goed inspeelt in de markt.

Presenteer dit op de juiste manier aan de mens, en tel uit je winst :p

Ondanks de "crisistijd" vindt ik het toch knap hoe Tim & Co het zo reilen en zeilen. :grinning:

Steeds maar nieuws en nieuws, nu dit er nog extra bij wat nog veel belovende waarheden waarmaakt.

(en ben ik blij, dat ik al die verwijderde berichten niet weet, laten we het lekker netjes houden, is tenslotte iets wat voor iedereen hier nieuw is/wordt.) En vaak is het gewoon zo dat huismerken van alle "goede" merken juist de fijnste dingen neemt, en onder een andere naam weer uitbrengt. En dat is toch wel leuk, maar persoonlijk, maar dat is mijn mening, is dat ze een stukje Italië in huis halen. Wat ik dan wel weer heel tof vindt. :grinning:
 
Ik vind het super dat ze komen met een huismerk, detailproducten van hoog kwaliteit en voor vaak een lagere prijs dan andere merken. waar ik vooral naar uitkijk is de monello compounding polisher ;)
 
Ik wacht eigenlijk op het nieuwste item dat Tim kort heeft laten zien bij DAP workshop III.
Hiermee kunnen al je pads en polijstmiddelen wel in het cilindrisch archief.

HIer een sneak preview:

180px-Urethane_sponge2.jpg



meuh