• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

@ Tim en de rest:

Enkele weken geleden was ik in Oost-Europa op vakantie, en daar kreeg ik de kans om een auto te detailen.

Nou viel mij het volgende erg op: De plaatselijke 'Detailers' daar maakten gebruik van Compounds en Polish van het merk Seles. Dit is een Duits-Kroatisch merk wat erg populair is daar.

Het frappante was echter dat de flessen sterke gelijkenis toonden aan die van Monello, en de gevoelsmatige samenstelling van het product niet te onderscheiden was van Monello. Daarnaast waren de flessen erg voordelig.

Komt dit product toevallig uit dezelfde fabriek als Monello? Of wordt Seles toevallig onder licentie geproduceerd op basis van hetzelfde product?

20110922130928.jpg
 
Als Carclean een private label kan laten produceren bij een grote fabrikant, waarom zou een Duits-Kroatisch merk dat niet kunnen dan? ;)
Ik geloof niet dat Carclean ooit onder stoelen of banken heeft gestoken dat de polijstmiddelen van Monello niet exclusief worden gemaakt. Wel zijn ze in Nederland hierdoor goed verkrijgbaar en goed geprijsd :)^
 
Ja dat heb ik ook begrepen:-b Maar ik vond het gewoon grappig, dat je aan de andere kant van Europa bij een lokale poetser 'onze' vertrouwde producten tegenkomt. (mocht het inderdaad van dezelfde fabrikant komen)

Het was ook leuk om te zien hoe de mensen daar met een klein budget, en een zeer beperkte productkeuze, zéér goede resultaten weten te behalen. Ook leuk om te zien is dat het poetsvirus ook daar aan het toeslaan is rofl
 
DivingDisaster zei:
Zo dat ziet er goed uit. Ben benieuwd! Ik begrijp dat ik morgen de postbode kan verwachten?:)_[]
Succes de komende dagen!

Correct! :party:

Ik heb net mijn auto gewassen met de Wash Mitt en met de Spons en gedroogd met de Senza Acqua.

Kort mijn bevindingen:

Mitt

Manchet sluit goed om de pols
Monello borduurwerk is echt prachtig gemaakt
Mooie en compacte vezel
De vezels zijn erg zacht
Je voelt de aanwezigheid van een foam-inlay (bedoeld om water vast te houden), hierdoor is de mitt wat steviger dan gemiddeld
De genaaide splitsing in de mitt zorgt ervoor dat je je mitt binnenin vast kunt houden.
De mitt is wat gladder aan de binnenkant dan we gewend zijn.
De mitt neemt genoeg vocht op, maar wordt niet te zwaar

Spons
De opdracht was om de spons wat compacter te maken, waardoor hij makkelijker hanteerbaar is en beter tussen krappere stukken past, dat is gelukt!
De vezel is zeer zeer zacht en erg compact.
De spons binnenin is van compacter foam gemaakt en houdt nog beter water vast
Makkelijk te reinigen en glijdt goed over de lak

Senza Acqua
Het idee van het eigenwijze formaat (70x80cm) werkt goed, hij blijft compact, maar is wel 10% zwaarder dan de belangrijkste concurrerende doek
Droogt als een trein, de speciale weeftechniek lijkt te werken (kijk maar eens goed naar de lus van de doek, dan zie je meteen wat ik bedoel).
De doek is merkbaar zachter dan andere doeken.
De korte zijde heeft minder trekweerstand voor makkelijk en snel drogen, de lange kant heeft meer trekweerstand, waardoor zeer natte oppervlakken toch in één keer droog worden.

Peluche Bianco
De doek is net iets groter dan een Deluxe Mega Mega Plush, maar eveneens is deze doek 350 gram / m2
De doek is zachter dan een Deluxe Mega Mega Push
Neemt goed vocht op en is vanmiddag gebruikt om Perfetto residu na het kleien op te nemen

Peluche Verde
De kleine broer van de Bianco, net iets groter dan een Deluxe Mega towel en doen zijn werk prima.
 
Welke van de doeken zou ideaal zijn om een laagje Red Mist aan te brengen? Ik zoek nog steeds een goede "red mist" towel.
 
ik vind de blauwe dodo juice doeken om het te verdelen en daarna de korte kant van de PB doeken( vaak omslaan en nieuwe doek pakken) het fijnst werken. Doe ik het anders krijg ik strepen en gaat het niet fijn.
1 doek ervoor zou wel fijn zijn :-"
 
Tip: in ieder geval de groene doek even apart wassen want die geeft een beetje af. Zonde om de witte doeken licht groen te maken natuurlijk.
 
In mijn huidige dreadlock mitt heb ik ook foam vanbinnen
Werkt prima maar houdt niet van de wasmachine (en niet van azijn)
Better safe than sorry denk ik

Edit, net de mail ontvangen dat de doeken verzonden zijn :party:
 
Tim zei:
Ik denk een Peluche Bianco vanwege het formaat en de vezel.
Is de vezel van de witte gelijk aan de groene? Ik ga ze in elk geval wel beide eens proberen met red mist, de blauwe fantastic fur pluist me te veel!

De doeken gaan hier in de badkuip met cobra microfiber restorer
 
Dat denk ik wel, de witte zijn vooral gevoelig, omdat ze wit zijn. ;)

@Skybump, ja de vezel is gelijk aan de groene. Alleen het formaat is anders.
 
Doeken zijn net bezorgd door de postbode en direct in de badkuip gegaan om te weken zodat ze geen kleur meer los laten. De witte doeken laten vrijwel geen kleur los, de groene uiteraard wat groenige kleur en de zwarte die maken het echt bont.

Op het eerste gezicht voelen de doeken zacht aan. De droogdoek was echt goed zwaar toen ik hem uit de badkuip haalde, vol met water! Duidelijk een stuk zwaarder dan de oranje delirium.

De spons vind ik persoonlijk wel een slag te klein. Ik ben fan van de Cobra T-bone en die ligt mij lekkerder in de hand. De Monello spons is wel zachter en de vezels liggen een stuk dichter op elkaar dan de T-Bone. De mitt voelt ook lekker zacht aan en duidelijk een stukje krapper dan de Meg's mitts. Handig voor wie de meg's mitt net een maat te groot is.

Uiteraard de eerste bevindingen zonder alles nog getest te hebben in de praktijk. :)^