• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mosvorming raamrubbers

Simmke

Detailing guru
Tester of Bling
29 mrt 2016
423
153
Hoorn
Bij mijn Astra valt het op dat tussen de onderste raamrubbers en het glas zelf een kleine hoeveelheid mos groeit.
Wanneer de ramen open en dicht geschoven worden zijn deze hierdoor meteen vies en vet.

Volgens mij kan ik dit het beste schoonmaken met een detailspray / APC en een detailing borsteltje / kwast (correct me if I'm wrong).
Daarom ben ik nu dus op zoek naar een geschikt borsteltje/kwastje.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Monello Quattro Pennelli set. Is een van deze borstels hiervoor geschikt? Ik dacht zelf aan de interieurborstel of all-round borstel. De andere borstels uit de set zullen ook zeker niet ongebruikt blijven. Vooral de vorm van deze borsteltjes lijkt me voor dit klusje erg handig :D
Of hebben jullie een andere kwast/borstel suggestie?

Mbt het schoonmaakmiddel: PB S&W heb ik staan, verdund en onverdund. Een APC zou ik moeten kopen. Welke verdunning van welk product is aan te raden?
Uiteraard wil ik niets te aggressief gebruiken om niet de rubbers te beschadigen of uit te drogen.

Alvast bedankt voor de inzichten!
 

Bijlagen

  • 2018-08-23 18.34.25.jpg
    2018-08-23 18.34.25.jpg
    174,9 KB · Weergaven: 398
  • 2018-08-23 18.34.36.jpg
    2018-08-23 18.34.36.jpg
    192 KB · Weergaven: 419
Ik gebruik DJ TWO (APC) in 1:10 of bij hele erge vervuiling DJ Release the Grease samen met een kwastje (Valet Pro of Dodo Juice)
Daarna goed afspuiten met de hoge druk en het groene is weg.
 
Kijk eerst eens goed naar de vorm van de strip terwijl je het raam helemaal naar beneden hebt
In enkele gevallen lijkt het een enkele strip en is het een combinatie met een soort goot
De delen waar een flock (harig laagje) op zit moet je voorzichtig aanpakken
Persoonlijk zou ik - in geval van alg / groene aanslag - voorweken in Biotex
 
Laatst bewerkt:
De Quattro Pennelli heeft een borsteltje met rood haar (is mogelijk geschikt voor je doel, afhankelijk van het rubber), een borsteltje met zwart haar (nylon?) is mogelijk ook geschikt, en 2 borsteltjes met metalen haren en die lijken me niet zo geschikt met het oog op beschadigen van het rubber.
 
@Cordoba volgens de omschrijving 1 paardenhaar, 2 nylon en 1 metalen borstel.

De paardenhaarborstel is dan degene die ik hiervoor in gedachten had.

@m@rio volgens de omschrijving interpreteer ik dat de borstel die je aangeeft vergelijkbaar is met de paardenhaar borstel van het quatteo pennelli setje?
 
@Simmke Laat ik dan zeggen dat er 2 borstels (met resp. metaalgrijs, en donkergrijs) haar zijn, die wel erg hard zijn. Net even op het linkje gekeken en het lijkt of de Pennelli set net iets anders is dan mijn Pennelli set: in de link zie je 1 borstel met duidelijk langer haar, en op de link zie ik ook een borstel met wittig haar (paardenhaar gok ik).
 
Bedankt voor alle tips en adviezen heren! Ik ga nog even twijfelen tussen de verschillende borsteltjes en voor de SSS een keuze maken.

@RoyR wat voor verdunning APC gebruik je hiervoor?
 
Hey Simmke. :D Ik zie nu dat mijn bericht niet is geplaats, maar wel is opgeslagen. Dus bij deze!

Een simpele kwast tijdens het wassen van de auto zou al genoeg kunnen zijn. ;)

De 4 borsteltjes heb ik ook, maar gebruik ze weinig. Veelal kom ik met kwasten, zoals die van Valot Pro, al prima weg. (Setje is sowieso wel handig om erbij te hebben)

Spray & Wipe zie ik niet als een schoonmaakmiddel, maar je kan het gebruiken als een soort lubricatie. Een APC heeft daarentegen wél reinigende eigenschappen. Zelf gebruik ik graag de APC+D en deze heeft een ontvettende werking. Daarbij is hij ook sterk geconcentreerd en kom je al snel weg met 1:15 of zelfs 1:20.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Simmke