• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers, Meguiars of basics of bling clay?

Clean Benz

Detailing rookie
23 mei 2013
39
0
Aangezien ik nog niet weet of de speedy prep towel wel zo een goed idee is ga ik verder met verdiepen in de klei.
Als beginner wil ik beginnen met een fine grade clay en daarom de genoemde 3 geselecteerd.
Ik zou in ieder geval wel een setje kopen dus met de bijbehorende clay lube en een microfiber doekje al heb ik er daar al wel een aantal van.
Nu de hamvraag, welke van de 3 heeft jullie voorkeur en vooral waarom?
 
Dolce Verde kleiset?
Zachte klei, goede spray en mooie doek.

Meguiar's is prima maar prijzig, Mothers is ook top maar niet op voorraad op dit moment en de BOB clay kan me niet bekoren (persoonlijk).
Supernatural klei beter optie dan.
 
Dank voor de info maar de meguiars is toch voordeliger dan de Dolce Verde?
Heb geen haast hoor dus alle advies is welkom natuurlijk :)^ , informeer mezelf liever eerst goed dan achteraf spijt krijgen.
 
De meguiars kit heeft 50 gram klei en de Dolce Verde 3 keer zoveel 150 gram plus er zit doek bij qua prijs is het zeker goede keuze.
 
Mothers als je geen haast hebt - fijne zachte klei ( AF klei is trouwens ook fijn maar is geen setje van)
 
Dank voor de toevoegingen, dus Monello of Mothers heeft zo een beetje de voorkeur.
Ik dacht dacht dat dodo juice eigenlijk alles wat goed in orde had dus vandaar dat ik met die basics of bling klei set kwam, maar schijnbaar niet goed bevallen begrijp ik.
Zal eens kijken, heb nog wat spullen nodig dus mijn lijstje is toch nog niet klaar :)
 
Ik heb eergisteren de dodo juice klei binnen gekregen. Ben er nog niet mee aan het werk geweest, maar vind dat je alles proefondervindelijk moet testen :p Dus ik laat weten hoe ik het gebruik vind! :D

gr. Justin
 
Ik ben begonnen met de meguiars klei-set, inc detailing-spray, een doek, paint cleaner en pad? De klei is me altijd erg goed bevallen.
Het is jammer dat die klei niet los wordt verkocht maar altijd icm iets anders.

In mijn assoriment heb ik ook de basics of bling clay, maar die vind ik eigenlijk de minst spannendste klei. Naar mijn gevoel haalt deze te weinig vuil van de lak af.
 
Bedankt voor de info maar de meguiars klei word wel los verkocht hoor, geloof rond de €15,- voor 50 gram.
Ook bij jou is de dodo dus niet zo goed bevallen, ik neem het weer mee in mijn beslissing!
 
Ik sluit me aan bij Mark.
Het eerste setje klei dat ik kocht was van Meguiars, de smooth surface clay kit.
2x 80 gram en zelfs met opbergdoosje! Ontzettend handzame en en goed kneedbare klei. Prima detailerspray erbij.
Omdat ik later mijn collectie heb uitgebreid heb de ik Meguiars set vervangen voor de Bilthamber soft & regular clay in combinatie met verschillende detailersprays. Eigenlijk is het gewoon een soort van aftasten en bekijken wat je zelf het lekkerst vind werken. Men is ook bijzonder enthousiast over de Mothersset, dus die lijkt me zeker ook het overwegen waard!
 
Het Meg's doosje hier ook nog steeds in gebruik, de klei is niet verkeerd alleen te prijzig.
De dodo supernatural klei blijft in mijn ogen nog steeds een topper voor het reguliere werk, Mothers ook erg fijn.
Als je begint is een kitje erg handig, daarna gaat men veelal toch naar een losse klei en heeft men al een gallon detailerspray staan
 
Ik vind zelf de Poorboy's klei de beste prijs/kwaliteit leveren: In de webshop
 
Fijn om zoveel reacties te krijgen, de Dolce Verde is dat nu een fine of mild klei want dat is me niet zo duidelijk geworden.
Momenteel ligt de voorkeur bij de mothers gezien jullie positieve reacties :)^
 
Verde (witte versie) is mild, zelfde als Bilthamber Soft.
 
Het is de DoDo Juice lube en sprayer geworden maar dan met Wolf's Chemical fine grade clay.
Weer een stapje verder :)