• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mothers Wash Mitt lijkt snel te slijten, is dit normaal?

Coen

Detailing rookie
27 sep 2009
71
0
Mannen en vrouwen,

Ik zit met een probleem, ik heb laatst de Mothers Wash Mitt gekocht en nu ongeveer 20 keer gebruikt, maar hij is nu al helemaal op. De zeem aan de binnenkant begint overal
te scheuren en overal vallen er stukken haren uit. Nou vind ik dit nogal een dure hobby worden als je na 20 keer je wash mitt moet gaan vervangen. Is dit een bekend probleem
bij deze of zit er gewoon een productie fout in. Ik vind de wash mitt zelf echt super, mooie lange haren, houd genoeg water vast enz.

De werk wijzen die ik heb is als volgt:

-Wassen met de twee emmer methode
-Laten drogen/ ik vring hem niet uit
-Spoelen in de was machiene
-Drogen

Ik vring hem dus niet uit, is dit een bekend probleem bij de wash mitt van Mothers en zo ja welke raden jullie mij dan wel aan. Ik heb die van mequiars maar die vind ik niet spectaculair.

Groeten Coen8d

Welke van de 2 heb je van Meguiars.
De ene is alleen een dikke MF-washmitt, de andere heeft nog een soort schuimrubberen binnenkern.
Beide heb ik al lang; de normale gebruik ik voor de velgen (meer controle in de hoekjes) en de andere voor de lak.
Deze laatste is zo heerlijk in gebruik en praktisch onverwoestbaar...

Mijn Mothers Wash Mitt doet het nog altijd goed, wordt veel gebruikt.. was er per week 2 auto's mee.. ook 2 emmer systeem, na het wassen spoel ik ze goed uit plooi deze bubbel en pers het water eruit en dan ophangen.....en hij doet het nog steeds....:-)^

dachshound zei:
Welke van de 2 heb je van Meguiars.
De ene is alleen een dikke MF-washmitt, de andere heeft nog een soort schuimrubberen binnenkern.
Beide heb ik al lang; de normale gebruik ik voor de velgen (meer controle in de hoekjes) en de andere voor de lak.
Deze laatste is zo heerlijk in gebruik en praktisch onverwoestbaar...

het is een washmitt van Mothers...niet van Megs :-"

Coen zei:
Ik heb die van Meguiar's maar die vind ik niet spectaculair.

Die heeft ie dus wel, alleen die bevalt niet en die van Mothers slijt te snel bij hem..wat inderdaad goed kan liggen aan de wasmethode. Kan me voorstellen dat als je de oude mitt van Meguiars hebt, dat dit kan tegenvallen...
De nieuwe is heerlijk dik en bevalt erg goed.. vandaar de tip naar hem toe ...;)