• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motor ruimte en elekrtonica

buster

Detailing rookie
11 jan 2009
281
0
Ik lees veel over het reinigen onder de motorkap, maar ben
er zelf niet echt gerust op omdat te doen.
Ik heb de filmpjes gezien van meguirs en het lijkt mij best wat, maar
ik durf eigenlijk niet echt met water aan de gang te gaan ivm eventuele elektronica of
andere delen. Zijn er nog meer mensen die bv een peugeot gedaan hebben en
moet je eventueel nog op dingen letten of afdekken voordat je het gaat doen?
Ik heb niet zoveel zin om een dag later bij de garage te staan met problemen
en een dikke rekening ofzo.
 
Dat topic ken ik, maar het is toch ook zo dat misschien de ene (auto) motor de andere niet is.
Ik bedoel misschien is peugeot wel gevoeliger dan bv een ander merk.
 
Peugeot op zich is een gevoelig merk, maar dat even ter zijde... :D

Reinigen van de motorruimte moet geen probleem zijn hoor, zelfs niet als je een HD gebruikt. (Indien je je aan een aantal voorwaarden houdt natuurlijk)

- Dek onderdelen als bobines, bougiekabels, accu, verdeler en eventueel de hoofdcomputer af met plastic zakken
- Spuit nooit met een HD op bovengenoemde delen
- Laat de motor draaien tijdens het afspuiten

Op deze manier kan er vrij weinig mis gaan! :cool:
 
Nog nooit problemen gehad, ongeacht het merk.
Zelfs onze Saxo geeft geen problemen na een motorschoonmaakbeurt :p en dat is nog wel een Fransoos :D
 
Nou dan wordt het tijd dat ik het dan maar eens ga proberen,maar van harte nog niet.
Ik blijf het eng vinden, dus ik neem maar even de tijd om nog na te denken
en het te doen:roll
 
Dat is met alle "eerste" keren het zelfde.
Eerst vrezen we het en dan... Dan.... Blijven we het doen:D :D
 
nooit maar dan ook nooit een hd op het blok zetten,een neef van mij heeft dat ooit gedaan op saab. gevolg>afgesleept en een paar weken op loge geweest in de garage
 
mijn werkwijze toertje rijden zodat motor op temperatuur is, dan afspoelen met hogedruk innevelen met apc, borstelen, afspoelen, drogen met perslucht en doek, dan asd opnevelen en opwrijven voila
 
Ik snap maar niet waarom er altijd een hogedruk bijgehaald moet worden, zonder werkt ook prima en is er minder gevaar dat er water in delen komt waar je het niet wilt hebben :weetniet
 
meguiarspro zei:
mijn werkwijze toertje rijden zodat motor op temperatuur is, dan afspoelen met hogedruk innevelen met apc, borstelen, afspoelen, drogen met perslucht en doek, dan asd opnevelen en opwrijven voila

Dat snap ik dan weer niet. door het koude water krimpt/schrikt het metaal drastisch. Hoe zo grote kans op motorschade?

Je doet dan precies het tegenovergestelde van goed. Je rijdt een blok warm zodat alles gelijkmatig opwarmt en gelijkmatig uitzet, en dan ga je nu een warm blok supersnel afkoulen met koud water? }:)w

Dan ben je goed bezig. ik zeg, doe dit eens een paar keer bij een alfa met aluminium blok, ben ben je hem zo kwijt.
 
stimpy68 zei:
Ik snap maar niet waarom er altijd een hogedruk bijgehaald moet worden, zonder werkt ook prima en is er minder gevaar dat er water in delen komt waar je het niet wilt hebben :weetniet
idd, ik zou zelf ook nooit met de hd-spuit aan de slag gaan.
Ik zelf gebruik een plantenspuit die je op druk kan zetten, zo eentje:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Deze heeft als voordeel dat de straal heel fijn kan afgeregeld worden en dat je er ook accuraat mee kan sproeien.
Omdat je het systeem toch onder lichte druk kan zetten heb je genoeg kracht om het vuil weg te spoelen maar het water zal toch nergens indringen.
De perfecte oplossing voor mij :heart_eyes:
 
Als ik het ga doen zowiezo niet met hoge druk en met draaiende motor.
Moet mij er alleen nog overheen zetten om het te gaan doen.
 
Alles lekker inspuiten met APC (1:4 werkt wel ok, sterker kan altijd natuurlijk) of de Super Degreaser.
Men neme een redelijke detail brush of lange borstel, smeer alles goed in en laat even intrekken.
Afspuiten met HD geen probleem mits er voldoende afstand wordt bewaard, en zoals al eerder werd vermeld niet op cruciale onderdelen. Beter is een sproeiertje, of tuinslang/douche op een zachte stand.

Bovenstaande stappen evt. 2x herhalen, nabehandelen met een lekkere dressing of goede spray's (teflon, silliconen, etc.) en je werkkamer ziet er weer uit als nieuw.
 
Denk toch dat Rodders met een gouden tip op de proppen is gekomen.:)^

Bijna iedereen heeft wel een gif sproeier toch?
 
ThaBird zei:
Bijna iedereen heeft wel een gif sproeier toch?

Ik heb ook zo'n ding; handig voor het terras met anti-alg, de boot/motorblok/etc met ontvetter, de kat vd buren met koud water als ie weer in m'n tuin aan het sch**ten is... ]d~^