• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motor ruimte wassen

martin78 zei:
Ik zou het graag eens de motorruimte willen doen met Autoglyme icm na spoelen water...
Maar op de een of andere manier durf ik het toch niet aan terwijl op zo'n filmpje of foto's van anderen het er zo makkelijk uitziet :schaam
waardoor ik altijd lang bezig ben met APC en wat kwasten en oude doeken, alleen het resultaat blijft het toch altijd net niet :(

Ik heb zelf ook geprobeerd met APC dit werkte niet.

Je hebt echt iets nodig wat ontvet en best agresief is :!
 
Maar ik kan dus gewoon de hele motor ruimte inspuiten met WD40? Wat is daar het nut van dan? Wordt alles toch zo vet als de nete van?
 
Kawouter zei:
Maar ik kan dus gewoon de hele motor ruimte inspuiten met WD40? Wat is daar het nut van dan? Wordt alles toch zo vet als de nete van?

het nut....
is vochtafstotend en kruipt overal tussen

Alles glimt er ook erg mooi van.

Vettig vind ik erg mee vallen als je het goed napoets met een oude doek.

Als ik er nu water op spuit valt het overal zo weer vanaf.
 
SandeR-design zei:
Ik heb zelf ook geprobeerd met APC dit werkte niet.

Je hebt echt iets nodig wat ontvet en best agresief is :!
als je echt wilt ontvetten moet je gewoon koudontvetter halen, kun je wel bij de automaterialen zaak kopen.
 
Letten we wel op dat al die ontvetters "zacht" voor rubbers zijn, weekmakers dus!
afgezien van de detailmerken die dat ongetwijfeld zijn..
Ik heb nog nooit lekker slangetjes gehad in een van mijn auto's maar misschien weet ik nu waarom sommige Audi Turbo slangen bij anderen scheuren.. :p

WD40 of anders zou ik niet teveel inademen, goede ventilatie is hier ook van belang ben ik van mening.
Benzine vind ik ook lekker ruiken maar als ik aan het tanken ben, hou ik mijn adem wel even in bij een flinke snuif!!