Gezien mijn RT over enkele maanden verkocht wordt, vond ik het tijd om hem "verkoopklaar" te maken.
Vanop afstand zag het er nog redelijk uit.
Als je wat dichter kijkt, valt het echter tegen...
De koffers vertonen nogal wat "opstapschade".
De achtervelg is nog redelijk.
Het motorblok ziet er zo uit...
... en de uitlaat is in de winter moeilijk proper te houden.
Gezien mijn motor gebruikt wordt als werkpaard, krijgen de koffers (die onbeschermd langs het achterwiel hangen) het hard te verduren.
Maar alles staat klaar voor de strijd:
- een zwarte emmer gevuld met water en Poorboy's All Purpose Cleaner & Degreaser
- een witte emmer met rode grid en McGuiar's NXT Generation Car Wash Shampoo
- en een witte emmer met blauwe grid en proper spoelwater
Verder heb ik twee spuitbussen van Monello gevuld met een mengeling van Poorboy's APC: 1/5 en 1/20.
Voor het wassen heb ik de vuilste onderdelen gereinigd met een borstel en Poorboy's APC. Sinds mei 2014 zaten er resten van birdsh*t in het rechter rooster van mijn dashboard.
Ik heb er al met vanalles op gezeten, maar het vuil blijft hardnekkig zitten. Misschien moet ik het eens met een tandenstoker proberen.
Ik heb de motor voor het eerst gewassen met de Washmitt van Monello en dat beviel mij prima. Ik vind deze handschoen wat dun voor de wagen, maar erg handig om op mijn motor overal aan te kunnen.
Soms vraag ik mij af of de ingenieurs die motorfietsen ontwikkelen zelf ooit een motor schoonmaken.
Achter het plexi windscherm zit een plastic plaat met een minimale tussenruimte: voldoende groot om vuil te worden, maar niet handig om terug proper te krijgen.
Na lang prutsen, is het mij gelukt om er een handdoek tussen te krijgen.
De koffer is al proper, maar de laarssporen blijven zichtbaar.
Het resultaat na het wassen.
Daarna heb ik de hele motor gekleid met McGuiar's klei. Ik gebruik Quick Detailer van McGuiar's als "glijmiddel" ... en ook een motorlak heeft deugd van een kleibeurt.
Na het kleien, heb ik alle plastic onderdelen afgeplakt voor het polijsten. Een BMW RT heeft veel plastic...
De lelijkste schade is een verticale kras op het windscherm. Ik heb de lak en het windscherm gepolijst met mijn DAP500 met een witte 4" polishing pad van Monello en Monello Raffini Finale. Een aantal stukken was echter niet bereikbaar met de DAP en daar heb ik met de hand gepolijst.
De kras op het windscherm heb ik er niet uitgekregen met Monello Raffini Finale. En ik durf niet met sterker spul aan de slag omdat ik vrees dat het plexi dan dof wordt.
Een andere lelijke plek was de tank op de plaats waar mijn knieën de motor raken. Na vijf jaar de motor tussen mijn benen knellen, zag het er zo uit.
Na het polijsten met de DAP500, tijd om te drogen.
En na het buffen, was dit het resultaat:
Succes!
Het voorste gedeelte van de uitlaat heb ik niet echt proper gekregen omdat ik geen product heb om chroom te poetsen.
Het achterste gedeelte heb ik echter wel proper gekregen.
Om mijn eerste werkdag af te sluiten, heb ik motor met de hand gewaxt met McGuiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 vloeibaar. De velgen heb ik de was gezet met Poorboy's Wheel Sealant.
's Anderendaags heb ik het plastic behandeld.
De lak van de koffers was al netjes, maar het plastic was wat grijs en gekrast;
Ik heb alle plastic onderdelen ontvet met Gyeon Prep (een cadeautje van CarClean bij een eerdere bestelling en daarna behandeld met Gyeon Q²Trim. Ik heb veel over dat product gelezen en ik ben benieuwd naar het resultaat op termijn. Nu ziet het er in elk geval al goed uit. Ik was eerst van plan om de motor te behandelen in mijn garage, maar dat was geen goed idee. De geur van de Gyeon Q²Trim is zo sterk, dat ik er meteen hoofdpijn van kreeg.
Gezien de binnenkant van de koffers het zo hard te verduren krijgen, heb ik die ook behandeld met Gyeon Q²Trim. Links de behandelde koffer; rechts de onbehandelde.
En uiteindelijk leidde dat tot volgend resultaat.
De komende dagen ben ik wel nog van plan om het voorste gedeelte van de uitlaat aan te pakken.
Vanop afstand zag het er nog redelijk uit.
Als je wat dichter kijkt, valt het echter tegen...
De koffers vertonen nogal wat "opstapschade".
De achtervelg is nog redelijk.
Het motorblok ziet er zo uit...
... en de uitlaat is in de winter moeilijk proper te houden.
Gezien mijn motor gebruikt wordt als werkpaard, krijgen de koffers (die onbeschermd langs het achterwiel hangen) het hard te verduren.
Maar alles staat klaar voor de strijd:
- een zwarte emmer gevuld met water en Poorboy's All Purpose Cleaner & Degreaser
- een witte emmer met rode grid en McGuiar's NXT Generation Car Wash Shampoo
- en een witte emmer met blauwe grid en proper spoelwater
Verder heb ik twee spuitbussen van Monello gevuld met een mengeling van Poorboy's APC: 1/5 en 1/20.
Voor het wassen heb ik de vuilste onderdelen gereinigd met een borstel en Poorboy's APC. Sinds mei 2014 zaten er resten van birdsh*t in het rechter rooster van mijn dashboard.
Ik heb er al met vanalles op gezeten, maar het vuil blijft hardnekkig zitten. Misschien moet ik het eens met een tandenstoker proberen.
Ik heb de motor voor het eerst gewassen met de Washmitt van Monello en dat beviel mij prima. Ik vind deze handschoen wat dun voor de wagen, maar erg handig om op mijn motor overal aan te kunnen.
Soms vraag ik mij af of de ingenieurs die motorfietsen ontwikkelen zelf ooit een motor schoonmaken.
Achter het plexi windscherm zit een plastic plaat met een minimale tussenruimte: voldoende groot om vuil te worden, maar niet handig om terug proper te krijgen.
Na lang prutsen, is het mij gelukt om er een handdoek tussen te krijgen.
De koffer is al proper, maar de laarssporen blijven zichtbaar.
Het resultaat na het wassen.
Daarna heb ik de hele motor gekleid met McGuiar's klei. Ik gebruik Quick Detailer van McGuiar's als "glijmiddel" ... en ook een motorlak heeft deugd van een kleibeurt.
Na het kleien, heb ik alle plastic onderdelen afgeplakt voor het polijsten. Een BMW RT heeft veel plastic...
De lelijkste schade is een verticale kras op het windscherm. Ik heb de lak en het windscherm gepolijst met mijn DAP500 met een witte 4" polishing pad van Monello en Monello Raffini Finale. Een aantal stukken was echter niet bereikbaar met de DAP en daar heb ik met de hand gepolijst.
De kras op het windscherm heb ik er niet uitgekregen met Monello Raffini Finale. En ik durf niet met sterker spul aan de slag omdat ik vrees dat het plexi dan dof wordt.
Een andere lelijke plek was de tank op de plaats waar mijn knieën de motor raken. Na vijf jaar de motor tussen mijn benen knellen, zag het er zo uit.
Na het polijsten met de DAP500, tijd om te drogen.
En na het buffen, was dit het resultaat:
Succes!
Het voorste gedeelte van de uitlaat heb ik niet echt proper gekregen omdat ik geen product heb om chroom te poetsen.
Het achterste gedeelte heb ik echter wel proper gekregen.
Om mijn eerste werkdag af te sluiten, heb ik motor met de hand gewaxt met McGuiar's NXT Generation Tech Wax 2.0 vloeibaar. De velgen heb ik de was gezet met Poorboy's Wheel Sealant.
's Anderendaags heb ik het plastic behandeld.
De lak van de koffers was al netjes, maar het plastic was wat grijs en gekrast;
Ik heb alle plastic onderdelen ontvet met Gyeon Prep (een cadeautje van CarClean bij een eerdere bestelling en daarna behandeld met Gyeon Q²Trim. Ik heb veel over dat product gelezen en ik ben benieuwd naar het resultaat op termijn. Nu ziet het er in elk geval al goed uit. Ik was eerst van plan om de motor te behandelen in mijn garage, maar dat was geen goed idee. De geur van de Gyeon Q²Trim is zo sterk, dat ik er meteen hoofdpijn van kreeg.
Gezien de binnenkant van de koffers het zo hard te verduren krijgen, heb ik die ook behandeld met Gyeon Q²Trim. Links de behandelde koffer; rechts de onbehandelde.
En uiteindelijk leidde dat tot volgend resultaat.
De komende dagen ben ik wel nog van plan om het voorste gedeelte van de uitlaat aan te pakken.