Ik ben nieuw in de coating scène, maar ik heb het glaswerk van m'n auto in de Gyeon coating gezet en ik ben om.

Nu wil ik mijn motorfiets in de coating gaan zetten en dan heb ik te maken met de volgende materialen:
- matte kunststof tank en wat 'plaatwerk'
- hoogglans aluminium frame
- gespoten hoogglans wielen
- mat zwart kunststof spatborden
- kuipruit, ik denk polycarbonaat net als de koplampen
Kan ik nu 'eenvoudig' de motor wassen met Dreft, daarna Prep en dan alles van de motor in Cancoat zetten, of ga ik te kort door de bocht? Ik lees dat Cancoat glanzend is na het uitwrijven, dat zou het geen optie maken voor m'n motor tank, kuipwerk en spatborden.
Om nu met verschillende soorten coatings te gaan werken, maakt het kostbaarder, maar misschien wel de beste optie.
Ik zou ook een coating kunnen gebruiken voor matte oppervlakken en die overal gebruiken, gaat me meer om de bescherming dan om glans.
Wat denken jullie of is jullie ervaring?
Nog een plaatje van de brommer in kwestie.
Nu wil ik mijn motorfiets in de coating gaan zetten en dan heb ik te maken met de volgende materialen:
- matte kunststof tank en wat 'plaatwerk'
- hoogglans aluminium frame
- gespoten hoogglans wielen
- mat zwart kunststof spatborden
- kuipruit, ik denk polycarbonaat net als de koplampen
Kan ik nu 'eenvoudig' de motor wassen met Dreft, daarna Prep en dan alles van de motor in Cancoat zetten, of ga ik te kort door de bocht? Ik lees dat Cancoat glanzend is na het uitwrijven, dat zou het geen optie maken voor m'n motor tank, kuipwerk en spatborden.
Om nu met verschillende soorten coatings te gaan werken, maakt het kostbaarder, maar misschien wel de beste optie.
Ik zou ook een coating kunnen gebruiken voor matte oppervlakken en die overal gebruiken, gaat me meer om de bescherming dan om glans.
Wat denken jullie of is jullie ervaring?
Nog een plaatje van de brommer in kwestie.