• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorkap Rode Astra

Silver_Ibiza

Detailing rookie
18 okt 2008
97
0
Gisteren even aan een vriend laten zien hoe hij zijn zwaar verwaarloosde auto weer in een nette staat kan krijgen.

Het is echt te verschrikkelijk voor woorden hoe deze astra er bij staat. Sinds deze auto in zijn bezit is (ongeveer 3 jaar) heeft de auto niet meer dan een paar keer per jaar een afspuitbox gezien.

We zijn begonnen met de hele auto eens te wassen. Dat mocht wel weer eens gebeuren. De lak zat daarna echter nog vol met spikkels e.d. Daar is echt klei voor nodig.

Toen de auto schoon was heb ik hem een demonstratie van mijn handmatige kunnen gegeven. Ik heb een wat ouder stuk klei erbij gepakt omdat ik het zonde van mijn schone stukken vond. Het begon als schuurpapier en na 3x glijden over dezelfde plek werd het al vrij makkelijk weer helemaal glad. De klei was zoals te verwachten lekker bruin.

Daarna heb ik de Poorboys Professional Polish erbij gepakt. Op zich zat er naast wat steenslag geen krassen in de lak, dus heb ik een witte LC pad gebruikt. Ik heb echt flink staan poetsen en de pad was ook lichtjes rood geworden nadat ik klaar was (UNI lak). De PB prof Polish heb ik 5 minuten laten zitten om de paint cleaner zijn gang te laten gaan. Wist niet of dit nodig was maar het leek me voor een lak in deze staat geen kwaad kunnen.

Na het afvegen van de polish was de kap alweer een stuk roder geworden. Niet helemaal zoals het origineel was, daar zal echt een DAP o.i.d. voor nodig zijn. Maar het resultaat mocht er al wezen.

Ik heb toen nog even wat PB White Diamond aangebracht. Hier knapte de lak ook heel erg vanop. Er kwam weer een mooie glans overheen te liggen. En ook was er weer diepte te zien.

Daarna heb ik een laag NXT 1.0 paste wax aangebracht en een kwartiertje laten curen. Daarna was het resultaat beter dan ik vantevoren had durven hopen met de hand.

Wat me op viel is dat de witte uitslag vooral op de stalen panelen is ontstaan. De voorbumper zag er in elk geval nog een stuk beter uit.

Zie hieronder het resultaat:

Voor:

Image201.jpg


Image202.jpg


Na:

Image203.jpg
 
Dat is inderdaad een heel mooi resultaat! Zeker met het handje!

Wat betreft de PB's PP; Deze hoeft niet te curen hoor. De paintcleaner doet zijn werk tijdens het wrijven. De witte waas, oxidatie, die je op de lak ziet wordt tijdens dit proces verwijderd.

Daarentegen mag de NXT wel iets langer curen, toch zeker een uurtje ofzo!
 
Mooi werk, jeetje wat is die auto opgeknapt zeg!

Ik vraag me eigenlijk af bij de kleur rood... (aangezien ik binnenkort de rode Zafira van mij oom ga doen..) kan je hier het beste als glaze; black hole of toch beter white diamond voor gebruiken?

Groeten,
Peter
 
Da's een hele verbetering, zeker voor handwerk. Top! :)^
Waarschijnlijk kan je hem nog wel roder krijgen. Ooit heeft Nicknameless (Patrick) bij mijn weeten z'n lusten gebotvierd op een eveneens wit uitgeslagen rode Ford Mondeo. (als hij niet op dit forum staat, kijk dan op het autoweek forum over detailing). Hij is daarbij nog iets grover te werk gegaan en tevens machinaal. Die auto is weer diep rood geworden.
 
Keurig werk geleverd! :cool:
Ik begrijp alleen dat je vriend de rest van de auto zelf mag doen?:D
 
Geweldig zeg! Wat een verbetering! Tijd voor een DAP zeg ik :-b
 
DKBM zei:
... Ooit heeft Nicknameless (Patrick) bij mijn weeten z'n lusten gebotvierd op een eveneens wit uitgeslagen rode Ford Mondeo ... Hij is daarbij nog iets grover te werk gegaan en tevens machinaal. Die auto is weer diep rood geworden.

Ho ho ho, die heb ik niet gedaan, die rode Ford Mondeo is gedaan door John 623.
Ik had die foto's op AW er alleen bij gepakt als voorbeeld ;)
 
maja158 zei:
Keurig werk geleverd! :cool:
Ik begrijp alleen dat je vriend de rest van de auto zelf mag doen?:D

Juist! :D

Nee zonder grappen, ik ga denk ik in februari een DAP kopen. Dan gaan we hem samen nog maar eens een full detail geven. Met de hand gaat daar veels te veel tijd in zitten en krijg je ook net niet die diep rode kleur die er denk ik nog wel uit te halen is.

Ik wilde alleen eens kijken of de PB Professional Polish met het handje al een mooi resultaat kon geven. En die heeft zich zo wel bewezen.
 
nicknameless zei:
Ho ho ho, die heb ik niet gedaan, die rode Ford Mondeo is gedaan door John 623.
Ik had die foto's op AW er alleen bij gepakt als voorbeeld ;)

Die Mondeo is inderdaad qua kleur weer schitterend geworden :)^

Krijg er nu al zin in om met een DAP aan de slag te gaan van het voorjaar als ik deze zo bekijk.
 
Peter A3 TDI zei:
Mooi werk, jeetje wat is die auto opgeknapt zeg!

Ik vraag me eigenlijk af bij de kleur rood... (aangezien ik binnenkort de rode Zafira van mij oom ga doen..) kan je hier het beste als glaze; black hole of toch beter white diamond voor gebruiken?

Groeten,
Peter

Ik heb laatst ook White Diamond op een donkerblauwe Opel Vectra van mijn vader gebruikt bij gebrek aan Black Hole. Volgens mij en wat anderen ook al eerder hebben beschreven zijn de producten zo goed als identiek op de fillers (voor de krasopvulling) na.

Verschillen in het eindresultaat heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken in mijn laatste behandelingen.
 
Silver_Ibiza zei:
Ik heb laatst ook White Diamond op een donkerblauwe Opel Vectra van mijn vader gebruikt bij gebrek aan Black Hole. Volgens mij en wat anderen ook al eerder hebben beschreven zijn de producten zo goed als identiek op de fillers (voor de krasopvulling) na.

Verschillen in het eindresultaat heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken in mijn laatste behandelingen.

Ok als het inderdaad puur in het verschil in fillers zit, dan mag dit inderdaad niks uitmaken als de auto geen krasjes/swirls heeft.
 
Silver_Ibiza zei:
Ik heb laatst ook White Diamond op een donkerblauwe Opel Vectra van mijn vader gebruikt bij gebrek aan Black Hole. Volgens mij en wat anderen ook al eerder hebben beschreven zijn de producten zo goed als identiek op de fillers (voor de krasopvulling) na.

Daar heb ik nog nooit van gehoord?! =-o Wat zijn die verschillen dan volgens jou?!
 
Xizer zei:
Daar heb ik nog nooit van gehoord?! =-o Wat zijn die verschillen dan volgens jou?!

Check pagina 3 (vanaf ongeveer halverwege) van het Poorboys topic onder merkdiscussie maar eens. Daar kun je lezen dat meerdere forumleden er hun twijfels bij hebben.

Klik
 
Lees het topic nog eens goed door, ik kan namelijk nergens vinden dat de BH wel fillers zou bevatten en de WD niet! ;)
 
White Diamon en Black Hole zijn dezelfde producten, zij het dat de een voor donkere lakken is (Black Hole) en de andere voor lichte lakken (White Diamond), ze bevatten dus beide fillers.

Probeer niet teveel afkortingen te gebruiken mensen, dit is verwarrend voor mensen die net beginnen met detailen, het maakt de verwarring alleen maar groter, thanks! ;)
 
stimpy68 zei:
White Diamond en Black Hole zijn dezelfde producten, zij het dat de een voor donkere lakken is (Black Hole) en de andere voor lichte lakken (White Diamond), ze bevatten dus beide fillers.

Dat bedoelde ik dus eigenlijk ook :-b De kleur van de fillers is anders.