• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte: Alfa Romeo 147 1,6 Twin Spark Veloce Distinctive!

Jeroen

Detailing guru
Tester of Bling
16 mei 2008
4.425
193
Frentsjer, Fryslân, Nederlân
Welja,

ook de motorruimte moet eens grondig aangepakt worden... nu
ben ik er toch een beetje bang voor i.v.m. al die elektronica die er tegenwoordig
allemaal inzit :weetniet :schaam


Probleemspots:


IMG_0868.jpg


IMG_0871.jpg


IMG_0874.jpg


IMG_0875.jpg


IMG_0873.jpg


IMG_0870.jpg


IMG_0872.jpg


Help! 8-o

En hoe kan ik het beste te werk gaan?
(ben wel in bezit van APC en Dasty)
 
Plastieke zakjes + Tape ,afplakken van kwetsbare delen..
Spuiten maar met die APC ,wat laten inwerken ,eventueel beetje irriteren met een borsteltje..Als je niet wil afspuiten kan je wegwrijven met een doek..
Zo zou ik het doen..:ja
 
Het kan toch wel wat hebben hoor ,het breekt niet zomaar af ,gewoon wat afstand houden ,niet teveel druk.. dan moet het inorde komen,^^
 
Ben er altijd bang voor en daarom begin ik er niet aan.
Ik als elektrotechneut weet heel goed dat water en elektriciteit niet samen gaat.
Heb een man weleens bij de wasbox hier zijn motor schoon zien spuiten, zag er weer mooi uit......alleen auto deed het niet meer daarna.
 
misschien ga ik eens proberen, om gewoon met een mf-doek ingespoten met APC, alle delen langs te gaan, en dan kijken wat het resultaat zal zijn :weetniet Dan moet ik eerst ff langs de action, voor een paar goedkope doeken :D
 
Mijn advies:
gebruik geen hogedrukspuit onder je kappie.
Koop bij Tim gewoon even een schuimfles van Meguiar's.
Gebruik een motorontvetter en schuim hiermee alles in.
Gevoelige delen even afplakken met tape en boterhamzakjes of wat dan ook.
Goed schoonmaken met een microfiberdoek. En voorzichtig met een zachte sproeistand op je tuinslang afspoelen.
Wanneer je je motorruimte nooit een schoonmaak beurt heeft gezien is het van belang om alles gewoon in 1 keer goed schoon te maken. Desnoods even het plaatwerk waxen. (polish lijkt me niet zo heel erg nuttig tenzij je een "showmotorruimte" hebt.

Daarna is het eigenlijk gewoon een kwestie van bij houden met een microfiberdoek en een emmertje water met ontvetter.
Dan veeg je alle nieuwe smeer gewoon weg.
Doe je dit 1x per 2 weken dan hou je em aardig netjes!!!

Succes.

Joost
 
Ik ben ook niet van water in de motorruimte, ik ben aan de slag gegaan met APC en een papierenrol dat ging echt goed, daarna plaatdelen met het proefflesje cleanerwax gedaan.
 
hmm, indd lijkt mij ook het beste...

gewoon doodleuk een papierrol voor eerst het ergste... daarna met wat goedkope doekies het karweitje helemaal afmaken.. en dan de zichtbare plaatdelen indd in de wax (gelukkig heb ik ook de cleanerwax proefflesje) want ik ga daarvoor niet mijn pete's of m16 gebruiken natuurlijk :)
 
Papier is echt perfect daarvoor, het wordt gitzwart daar zijn zelfs de actiondoeken nog te duur voor. je kan ze daarna gelijk wegknikkeren