• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte Audi TT afspuiten

DolomiteGreyTT

Detailing addict
21 okt 2009
435
65
Ik heb inmiddels alle plastic delen eraf gehaald, ontdaan van stickers, ingespoten met Dasty, ingeborsteld met een kwast en in de smartgel gezet dus die zijn weer als nieuw.

Nu is de binnenkant van de motorkap aan de beurt en moeten er dus dingen worden afgedekt. Ik twijfel nog of het veilig is om dan gelijk de motorruimte zelf ook af te spuiten. Dus wie kan me vertellen wat ik precies moet afdekken?



Alvast bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De gehele elektrische installatie afdekken/plakken. Oppassen met water in bougiegaten, grote kans dat de bougie helemaal vastrot! Ik heb de motorruitmte van mijn RS2 vorig jaar ook gedaan, daar is onder de afdekplaat van de bobines wat water gelekt, resultaat: 5 nieuwe bobines a 175,- euro. Beter is gewoon een kwast en wat APC + wat oude doeken en voorzichtig alles schoonmaken.

Voor het aluminium inlaatspruitstuk zou ik Race Glaze Alubright Metal Deoxidiser, word het erg mooi van. Kijk maar eens in mijn projecten topic.
 
Ik gebruik voor de motorruimte altijd een spuit om behang mee af te weken. Gewoon zo'n pompsprayer van de bouwmarkt. Kwastje met APC, goed inborstelen en afsprayen met die spuit. Gooi je geen liters water op plekken waar je dat niet wilt, en alles wordt toch goed schoon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's wel interessant PdB

DSC_000678.webp
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo beste forum leden,

Als u de motorruimte van uw auto wil cleanen, dan is water niet zo bezwaarlijk.
Scherm vitale delen echter goed af, spuit niet direct op de vitale delen.
Als u onverhoopt door een grote plas water rijd tijdens het regenen, dan word alles immers ook door nat.

Een goede voorwaarde is, dat de motor koud is.
Als u een reinigingsmiddel gebruikt wat d.m.v van water dient weg gespoeld te worden, neem dan een zachte straal water.

U kunt ook een broesstraal gebruiken.

Als u helemaal klaar bent met spoelen, dan kunt u de luchtslang nemen, en de motor droog blazen, blaas dan ook de kwetsbare delen droog, zoals eerder al verteld werd dat de bobines defect geraakten.
De bougie gaten dus goed droog blazen, zo ook de dynamo en aanverwante delen.

In mijn gararge tijd, werde de motoren helemaal afgespoten met een reinigings middel, daarna werd de brandspuit gehanteerd, de waterstraal werd nog eens bekrachtigd met luchtdruk.
De hele motorruimte en de motor was echt brandschoon.
Dat deze manier tegenwoordig niet meer gehanteerd kan worden met de kwetsbare electronica, dat spreekt voor zich.

Daarom hanteer ik dus na het gebruik van de broesstraal een luchtblaasmond en blaas alles even goed droog.
Ik heb nog geen problemen gehad met deze werkzaamheden, bij de Audi V6 TDI niet, maar ook bij mijn BMW E39 benzine niet.

Hopelijk heeft u iets aan deze informatie.

Met vriendelijke groet,

Ad
 
je kunt ook de motor daarna laten lopen zodat ie opdroogt, zo doe ik meestal motorblokken van vrachtwagens.

eerst ontvetten, beetje aluminiumreiniger erover en goed afstomen.
en meestal daarna een tijdje laten lopen.

maarja dit is ook alleen om verkoopklaar te maken:-"
 
Zo die kappen zien er weer mooi zwart uit.

Als je die nu terug er op zet dan heb je een heel mooie motorruimte :-b
 
Met zo'n hoeveelheid aan plastic boven op de motor zou ik me er niet al te veel moeite in steken om wat daar onder zit ook helemaal schoon te gaan maken,...

Doe de plastic delen zoals gedaan is. En ga verder de zichtbare delen doen. Wordt toch weer smerig hoe je het ook went of keert,...
 
Toch wel handig dus al dat plastic. Nu eigenlijk ff de oliedop/koelvloeistofdop van een R8 scoren :love

Audi-R8_GT_2011_photo_41.webp


edit al gevonden, koelvloeistofdop kost 60 pond en oliedop 30 pond