Hallo mensen,
Als beginner ook maar even mijn belevenis plaatsen van vandaag..don't shoot the messenger he _[]
Vandaag was het dan zover! Mooie dag en de detail-zin zat er al goed in inmiddels.
Uiteindelijk toch nog te laat begonnen door eea. maar ik wist dat er morgen een vervolg moest gaan komen op mijn gemakje, want zo'n eerste keer moet je toch maar zien wat er allemaal gebeurd onder je handen!
De Clinic in Berkel en Rodenrijs bij HQ CC was toch prima om de twijfel weg te nemen, veel geleerd en ook van het forum natuurlijk maar onderwijl blijven er af en toe nog vragen opkomen of moet je even 10 seconden langer denken over wat te doen.
Ach ja, ervaring is alles toch!
De verzameling bij mijn ouders neergezet en ook de stoffige TT, want die wordt toch binnen bepaalde tijd redelijk stoffig hier beneden in onze algemene (prive) parkeergarage van het appartement door al die handige rooster-droogluiken in de betonnen draagmuren.
Maar goed, als dat het ergste is...
(fotos zijn perse NIET bewerkt, alles op "AUTO" geklikt dus soms kan het licht weleens iets te fel zijn geweest)
de stof:
In m'n kloffie begonnen met Super snow foam te mengen, mijn pa heeft zo'n klein Karchertje en ik wil alles gewoon eerst proberen voordat ik weer zo'n leuk verlanglijstje ga verantwoorden voor mezelf :schaam
Ik moet zeggen, 25mL SSF en 275mL water (max van het kleine kannetje) en er kwam nog foam op de auto ook, niet erg dik maar ik had namelijk gekleurd water verwacht en het kon toch blijkbaar goed zijn werk doen.
Hierna nog een bekertje gemaakt dus ik heb heel de auto gedaan met 600mL.
Misschien een tikje meer SSF volgende keer maar ik begrijp dat het geen echte goede foamer kan worden zo.
Persoonlijk ga ik nog eens goed over alle foam opties nadenken en ook de fles met luchtregelaar van CC.
De Karcher is nog wel redelijk en waterdruk is goed sterk voor zo'n ding. (mijn pa doet er altijd zijn terras mee) maar de lans lekt bij de houder/knop maar goed: verder!
Ik zag dus uit de parafaan de bruine drap spuiten toen de SSF zijn werk had gedaan!
Zoals ik al eerder zei was de auto niet echt vuil voor de rest na het goed afspuiten.
(Het koolstof interieursfilter, wat we ook even nog vervangen hebben zag er toch donkerder uit...)
Tijd voor het intensieve maar aparte goedje de gele klei.
Erg tevreden over jullie tip om de Mothers 1:1 te mengen, werkt uitstekend want je gebruikt toch bijna 1 sprayfles voor 75% op zo'n sessie totaal.
Op sommige delen van de lak kwam zowat niks af maar onderaan de auto was het toch wel feest voor de klei (of niet)
De mothers is een zachte klei, vooral als je ermee werkt maar ik ben er tevreden over, de lichtgrijze Poorboys (dacht ik) vond ik net even wat prettiger persoonlijk maar goed, ik heb nu de kit versie met 2 stukken!
Op de lak van de TT zaten niet veel swirls maar veel krasjes e.d. Ook zijn sommige putjes door gebruik aanwezig maar totaal gezien is de lak nog in zeer goede staat en het is een auto om mee te rijden toch?!
Goed, ik heb als test nog even de oranje pad en mezzo maar dat had weinig effect algemeen, ik wist al dat ik met de wol aan de gang moest.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Hierboven een stuk van de deur na de wolpad, de uni-glans kwam toch al naar boven!
Dat was even aan de bak maar beter direct een zware leerschool nu
Ik ben dus met paars begonnen met de Inizio uiteraard bijna overal toch wel 4 passes hoor.
Mijn motorkap was al gedaan bij CC dus dat was al oke en ook de enige doorn in mijn oog nu met al die vervelende, bekende witte putjes helaas..
Op een gegeven moment was de slag toch te zwaar voor de pad denk ik, want toen gebeurde er toch het volgende :weetniet !!!
Kan iemand vertellen wat er hier aan de hand is geweest? Heb ik iets verkeerd gedaan (resultaat was mooi op de lak)
of was de Wollen pad gewoonweg aan het einde van de UNI-LAK veldslag in vergelijking tot de schuim kompressor die wat meer kan hebben??
Helaas dit... jammer.
Daar wilde ik dus niet meer de voorbumper mee doen, want gelukkig was de rest er al mee gedaan en besloten dat die ook gewoon met oranje Kompressorpad kan.
Volgende stap was Oranje met Mezzo, je zag gewoon alweer de lak naar boven komen.
en hier ook een voorbeeldje van de "tape-test"
Die sentimentele nostalgie uit 1982 die je ziet staan, een van de eerste echte 944's, die komt ook nog is aan de beurt!
Het geheel afgerond met de lichtgroene pad en Finale.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Schrikmomentje naast wat Finale stof..... een krassss??? Oke: een condensspoor van een vliegtuig :-b
Het was inmiddels 20:30 nog even alle lichaamsdelen laten rusten en besloten dat ik de Microvezeldoeken thuis nog wilde wassen met de Restorer en de twee overgebleven pads ook, voor morgen.
Wat een indrukken maar echt leuke en voldoening gevende bezigheid!
Morgen weer verder dus met geheel wassen, Black Hole en EX-P aftoppen.
Na het curen wil ik nog een laagje Natty's Liquid eroverheen zetten.. nog wat rondgaan met de AF Trim Revive en is kijken wat ik met de velgen ga doen na het wassen.
Ik denk een laagje Iron-X, wat EX-P.. maar echt gefocust ben ik er nu uiteraard nog niet op want die moet ik gewoon laten opknappen en poedercoaten qua stoeprand ellende.
Na morgen zal ik nog een kleine foto aanvulling doen.
Uiteraard bedankt voor het lezen!
GroeTT, Dennis
Als beginner ook maar even mijn belevenis plaatsen van vandaag..don't shoot the messenger he _[]
Vandaag was het dan zover! Mooie dag en de detail-zin zat er al goed in inmiddels.
Uiteindelijk toch nog te laat begonnen door eea. maar ik wist dat er morgen een vervolg moest gaan komen op mijn gemakje, want zo'n eerste keer moet je toch maar zien wat er allemaal gebeurd onder je handen!
De Clinic in Berkel en Rodenrijs bij HQ CC was toch prima om de twijfel weg te nemen, veel geleerd en ook van het forum natuurlijk maar onderwijl blijven er af en toe nog vragen opkomen of moet je even 10 seconden langer denken over wat te doen.
Ach ja, ervaring is alles toch!
De verzameling bij mijn ouders neergezet en ook de stoffige TT, want die wordt toch binnen bepaalde tijd redelijk stoffig hier beneden in onze algemene (prive) parkeergarage van het appartement door al die handige rooster-droogluiken in de betonnen draagmuren.
Maar goed, als dat het ergste is...
(fotos zijn perse NIET bewerkt, alles op "AUTO" geklikt dus soms kan het licht weleens iets te fel zijn geweest)
de stof:
In m'n kloffie begonnen met Super snow foam te mengen, mijn pa heeft zo'n klein Karchertje en ik wil alles gewoon eerst proberen voordat ik weer zo'n leuk verlanglijstje ga verantwoorden voor mezelf :schaam
Ik moet zeggen, 25mL SSF en 275mL water (max van het kleine kannetje) en er kwam nog foam op de auto ook, niet erg dik maar ik had namelijk gekleurd water verwacht en het kon toch blijkbaar goed zijn werk doen.
Hierna nog een bekertje gemaakt dus ik heb heel de auto gedaan met 600mL.
Misschien een tikje meer SSF volgende keer maar ik begrijp dat het geen echte goede foamer kan worden zo.
Persoonlijk ga ik nog eens goed over alle foam opties nadenken en ook de fles met luchtregelaar van CC.
De Karcher is nog wel redelijk en waterdruk is goed sterk voor zo'n ding. (mijn pa doet er altijd zijn terras mee) maar de lans lekt bij de houder/knop maar goed: verder!
Ik zag dus uit de parafaan de bruine drap spuiten toen de SSF zijn werk had gedaan!
Zoals ik al eerder zei was de auto niet echt vuil voor de rest na het goed afspuiten.
(Het koolstof interieursfilter, wat we ook even nog vervangen hebben zag er toch donkerder uit...)
Tijd voor het intensieve maar aparte goedje de gele klei.
Erg tevreden over jullie tip om de Mothers 1:1 te mengen, werkt uitstekend want je gebruikt toch bijna 1 sprayfles voor 75% op zo'n sessie totaal.
Op sommige delen van de lak kwam zowat niks af maar onderaan de auto was het toch wel feest voor de klei (of niet)
De mothers is een zachte klei, vooral als je ermee werkt maar ik ben er tevreden over, de lichtgrijze Poorboys (dacht ik) vond ik net even wat prettiger persoonlijk maar goed, ik heb nu de kit versie met 2 stukken!
Op de lak van de TT zaten niet veel swirls maar veel krasjes e.d. Ook zijn sommige putjes door gebruik aanwezig maar totaal gezien is de lak nog in zeer goede staat en het is een auto om mee te rijden toch?!
Goed, ik heb als test nog even de oranje pad en mezzo maar dat had weinig effect algemeen, ik wist al dat ik met de wol aan de gang moest.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Hierboven een stuk van de deur na de wolpad, de uni-glans kwam toch al naar boven!
Dat was even aan de bak maar beter direct een zware leerschool nu
Ik ben dus met paars begonnen met de Inizio uiteraard bijna overal toch wel 4 passes hoor.
Mijn motorkap was al gedaan bij CC dus dat was al oke en ook de enige doorn in mijn oog nu met al die vervelende, bekende witte putjes helaas..
Op een gegeven moment was de slag toch te zwaar voor de pad denk ik, want toen gebeurde er toch het volgende :weetniet !!!
Kan iemand vertellen wat er hier aan de hand is geweest? Heb ik iets verkeerd gedaan (resultaat was mooi op de lak)
of was de Wollen pad gewoonweg aan het einde van de UNI-LAK veldslag in vergelijking tot de schuim kompressor die wat meer kan hebben??
Helaas dit... jammer.
Daar wilde ik dus niet meer de voorbumper mee doen, want gelukkig was de rest er al mee gedaan en besloten dat die ook gewoon met oranje Kompressorpad kan.
Volgende stap was Oranje met Mezzo, je zag gewoon alweer de lak naar boven komen.
en hier ook een voorbeeldje van de "tape-test"
Die sentimentele nostalgie uit 1982 die je ziet staan, een van de eerste echte 944's, die komt ook nog is aan de beurt!
Het geheel afgerond met de lichtgroene pad en Finale.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Schrikmomentje naast wat Finale stof..... een krassss??? Oke: een condensspoor van een vliegtuig :-b
Het was inmiddels 20:30 nog even alle lichaamsdelen laten rusten en besloten dat ik de Microvezeldoeken thuis nog wilde wassen met de Restorer en de twee overgebleven pads ook, voor morgen.
Wat een indrukken maar echt leuke en voldoening gevende bezigheid!
Morgen weer verder dus met geheel wassen, Black Hole en EX-P aftoppen.
Na het curen wil ik nog een laagje Natty's Liquid eroverheen zetten.. nog wat rondgaan met de AF Trim Revive en is kijken wat ik met de velgen ga doen na het wassen.
Ik denk een laagje Iron-X, wat EX-P.. maar echt gefocust ben ik er nu uiteraard nog niet op want die moet ik gewoon laten opknappen en poedercoaten qua stoeprand ellende.
Na morgen zal ik nog een kleine foto aanvulling doen.
Uiteraard bedankt voor het lezen!
GroeTT, Dennis