Mjah... daar kan ik na vandaag op z'n minst over meespreken, ondanks "het er best netjes uitzag"! ,^^
Vandaag dus nog even bezig geweest met de Karcher-extractor!
Ik heb in deze auto, als broekie vaak meegereden toen een rijbewijs bezitten nog niet echt aan de orde was.
Deze Nederlands geleverde PON Porsche 944 is van bouwjaar 1982 alweer! (Toen porsche het heft in eigen handen nam)
Dus echt een eerste serie 944 N/A en sinds 1985 dan, in mijn vader's bezit.
GEEN stuurbekrachtiging of airco en een bescheiden maar betrouwbare 163pk met de grote 4 cilinder zuigers.
Auto komt geregeld de garage nog uit voor een toertje met nu 167.000 originele kilometers erop.
Langzaam aan toch flink wat schoonheidsfoutjes bemerkt... uiteraard!
Technisch nog heel prima in orde (-vader is ooit automonteur geweest) maar ik wil deze auto dus af en toe onder handen gaan nemen.
Helaas vandaag alleen de smartphone-cam mee en zo'n lensje schiet altijd te kort maar in real-life was het verschil ZEER goed te zien en ook te voelen aan de velours stof.
Meuk en enkele olievlekjes van al die jaren verdwenen als sneeuw voor de Meg's APC!!
De krijtstreep is weer fris en echt wit geworden.
Kortom, natuurlijk leuk en dankbaar om te doen en mijn vader was er ook erg blij mee! (heeft ook nog een stukje geoefend met extractor, foto onder)
Binnenkort lekker even het vinyl,dash en trims voeden met de welbekende middeltjes.