Vandaag even de motorruimte onder handen genomen. Deze fijne 5 cilinder wordt altijd goed onderhouden. Het enige wat hij in zijn 340000 km nooit heeft gehad is een opgefrist motorblok. Foto's zijn niet heel denderend, maar ik in het echt ben ik tevreden. Goed spul van Autoglym.
Opzich viel het nog wel mee hoe het eruit zag. Alleen wat stof en zand. Vooraf met de stofzuiger door de motorruimte geweest:
Daarna het blok afgespoten met water. Ingespoten met Autoglym engine cleaner, en met een kwast alles afgenomen. Ik heb alleen wat folie om de dynamo gewikkeld voor de zekerheid:
Motorruimte weer afgespoten met water, en daarna ingespoten met Autoglym Finyl en Rubber care:
Overtollig spul een beetje opnemen met een doek. Daarna laten drogen:
Eindresultaat:
Toen & nu:
Opzich viel het nog wel mee hoe het eruit zag. Alleen wat stof en zand. Vooraf met de stofzuiger door de motorruimte geweest:

Daarna het blok afgespoten met water. Ingespoten met Autoglym engine cleaner, en met een kwast alles afgenomen. Ik heb alleen wat folie om de dynamo gewikkeld voor de zekerheid:

Motorruimte weer afgespoten met water, en daarna ingespoten met Autoglym Finyl en Rubber care:

Overtollig spul een beetje opnemen met een doek. Daarna laten drogen:

Eindresultaat:

Toen & nu: