• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Muskito stelt zich voor...

Muskito

Detailing guru
5 mrt 2013
314
150
Na hier wat gelezen te hebben zal ik me dan ook maar even voorstellen..
Mijn naam is Roy, 27 jaar en woon in Zwolle.

Laatste 3 jaar niet veel aan het poetsen geweest want ik vond het de auto gewoon niet
waard.

Nu ben ik sinds december 2012 in het bezit van een nette Seat Leon uit 2007 en deze
wil ik uiteraard weer spik en span hebben. In het verleden een Alfa Romeo 145 gehad waar
ik mijn Meguiars verzameling op los liet. Ik hoop de Leon dan ook weer zo strak in de lak
te krijgen als deze Alfa Romeo.

Maar er staat hier genoeg info op het forum dus dat moet helemaal lukken! :)

Bedankt mensen!!

Aangezien ik dit jaar eigenlijk een machine het werk wil laten doen ben ik aan het zoeken geslagen.
Zou dit iets zijn voor een beginner? Nu te koop voor een leuk prijsje, vandaar mijn vraag.

http://www.praxis.nl/gereedschap-installatiemateriaal/elektrisch-gereedschap/schuurgereedschap/polijstschuurmachines/einhell-polijst-en-schuurmachine-bt-po-1100-1e/5292703.html#accordion

Die machine zou ik lekker bij Praxis laten liggen en overwegen bij carclean een DAP te kopen. Dat is zeker een mooie beginnersmachine, dit is een rotatary waarmee je nogal wat schade zou kunnen aanrichten.

Hmmm oke, nou dan ga ik me eerst beter inlezen in het machinaal poetsen ;)
Jammer dat ik nu verhuisd ben.. Zie dat je uit Winschoten komt.
Ik heb 2,5 jaar lang in Slochteren gewoond!

Anders had je mij misschien het e.a. kunnen laten zien.. (zag dat je al het e.a. aan ervaring hebt)

Inderdaad lekker laten liggen. Als je echt een hobby wilt maken van het detailen kom je hier snel op terug. Ik heb ook de fout gemaakt een vergelijkbare machine (van de heuts) te kopen, ook een rotary. Ding was loeizwaar, de backingplate had het buigvermogen van een stoeptegel dus ermee werken was een nachtmerrie. Tevens is het erg lastig mooi te finishen met een rotary. Ik weet het, het is even moeilijk om door de hogere prijs heen te prikken, maar geloof mij, je zult er geen spijt van krijgen....

Mooi beginnerspakket is bijvoorbeeld:

DAP900 kit

of als je met iets minder vermogen ook genoegen neemt...

DAP500 kit

Nog even om de prijs te onderbouwen. Die van de praxis is 60euro. Dan zal je toch nog een fatsoenlijke backingplate moeten aanschaffen (17euro) plus een aantal pad (3 stuks a 9euro) en nog polijst middelen (Monelle mezzo, 19euro + finale, 18euro).... zit je ook al op 141euro ,^^

Je kunt hier even lezen. En blader het forum door voor meer info. As je dichter bij had gewoond zou er wat mogelijk zijn geweest. Nu ook wel, maar Zwolle is best een stukje.

@Tim66, ja je hebt gelijk.. Nou dan gaan we lekker sparen en de vrouw lief aankijken :P
Ik heb totaal geen ervaring met machinaal dus eerst flink informatie inwinnen hier op het forum.

@IbizaSigno, heb mijn schoonfamilie er wonen dus wie weet ;)

Welkom op het forum !

Verdiep je eerst maar eens in het machinaal poetsen, want met alleen een machine ben je er nog lang niet.

Gr. Arjan

Welkom Muskito. Al heb ik ondanks mijn hart voor dieren wel een rothekel aan muggen :lol
Ik weet niet of je ver van Rotterdam woont, mijn kennis van de Nederlandse aardrijkskunde is nogal slecht. Maar indien niet kan je eens een DAP clinic gaan volgen bij Carclean. Ik heb daar onlangs veel opgestoken!

Ik ga toch eerst weer verder met de hand.. Ik begrijp nog weinig van machinaal. Misschien eerst een clinic bijwonen.
Maar heb wel alvast mijn eerste bestelling geplaatst op carclean met dank aan alle info van hier en Dibbuz. Daarbij het volgende besteld:

1 100580 Mothers Wax - Detail Brushes - 2st.
1 101164 Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
1 101176 Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
1 102314 Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
1 102071 C.Pro C.Quartz - Tar.X - 50ml
1 102088 Monello - Peluche Verde Trio
1 102210 Monello - Monello Wash & Clay Set
1 102212 C.Pro C.Quartz - Iron.X Velgenbundel