• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

My second Mazda 6

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Zoals sommigen al hadden gehoord van Neil ben ik sinds gisteren weer in het bezit van een Mazda 6.
Dit maal geen diesel maar een 2.3 van 2007 en ook nog op gas met een klepsmeersysteem.
De auto heb ik gekocht in Duitsland, Viesen om precies te zijn, en gisteren dus opgehaald en gelijk bij RDW langs geweest en de Doane/belastingdienst.
Maar goed hier dan wat ik tot dusver heb gedaan.

Gisteren eerst de auto in de Bilthammer foam gezet en de velgen ingespoten met de Ironx.
Vervolgens afgespoten en gewassen met de DJ BTBM shampoo en de twee emmer methode.
Na het wassen de auto met de PB klei en DJ BTBS behandeld en wat er vanaf kwam viel mij reuze mee.
Na het kleien de motor ruimte met de Engine Cleaner van AutoGlym behandeld en na even kort inweken voorzichtig met de tuinslang afgeneveld.
Toen gelijk de Rubber en Vinyl Care van AutoGlym aangebracht en de motor gestart en gelijk de auto nogmaals gewassen en gedroogd en onder de motorkap was alles ook weer mooi opgedroogd.
Toen de auto binnen gezet in de schuur van mijn vader en toen alle TL in actie kwam was het even van OMG.
Er zaten nogal behoorlijk wat swirls in de lak en op het dak zaten een paar plekjes dat er op leek dat ze met heel fijn schuurpapier wat hadden geschuurd.

Vanmorgen begonnen met afplakken en de Rotary in de aanslag genomen met oranje pad.
Gelijk de Meg. 105 gepakt en de hele auto hiermee gedaan, testspot was niet nodig want dit is voor mij de zoveelste 6 die ik heb gedaan en weet dat de lak behoorlijk hard is.
Na deze stap overgegaan naar de witte pad met de Meg. 105.
Toen de Rotary opgeruimd en de DAP900 voor de dag getoverd met de rode pad en PB EX-P aangebracht.
En toen was er koffie en de EX-P kon mooi inwerken.
Na ongeveer 3 kwartier deze uitgepoetst met de Fantastic Fur.
Als laatste de heb ik de DJ Purple Haze Pro aangebracht en tijdens het intrekken heb ik de banden behandeld met de Wolfgang Tyre Gel.
Ook in die tussentijd het glas met de MEG. Glas cleaner gereinigd en daarna de Provision aangebracht.
Na ongeveer een uurtje heb ik de DJ ook uitgepoetst met een schone Fantastic Fur doek en ik was meer dan tevreden.

Hier dan de foto's.

IMG_0079-01.webp

IMG_008301.webp

IMG_0084-01.webp

IMG_0085-01.webp

IMG_0086-01.webp

IMG_0090-01.webp

IMG_0091-01.webp

IMG_0092-01.webp

IMG_0099-01.webp

IMG_0117-01.webp

IMG_0127-01.webp

IMG_0128-01.webp

IMG_0129-01.webp

IMG_0132-01.webp

IMG_0131-01.webp

IMG_0141-01.webp

Bedankt voor het lezen

Mooie kleur man !!!
En TOP resultaat !

Ben benieuwd als de twee mazzie's naast elkaar stan dat zal een mooi plaatje geven ;)

pfffff dit is mooi, dit is een van men droomwagens, een mazda6...en int blauw .....:love (zwart mag mooi zijn, maar dit soort blauw, waar veel fabricanten hun versie van hebben blijft voor mij de detail kleur, ze geeft niet alles prijs, maar is heel dankbaar en diep van kleur te krijgen!)
prachtige wagen
veel plezier ermee en nice detail, volgt er nog een interieurdetailtje? :-*

Ziet er weer super uit. Ik heb hem gistermorgen al even mogen bewonderen. Ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Misschien moeten we maar weer eens een detailmeeting organiseren van het 6 forum!

cavemania zei:
Ziet er weer super uit. Ik heb hem gistermorgen al even mogen bewonderen. Ik ben wel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Misschien moeten we maar weer eens een detailmeeting organiseren van het 6 forum!

Ik heb nog niet met de rotary gewerkt, uiteindelijk vergeten te doen dus als het ff kan :-"

Bedankt allemaal.
De kleur blauw heb ik ook altijd mooi gevonden maar toen we onze eerste 6 kochten waren die helemaal niet te vinden in de 100kw Diesel en de Titanium grijs was onze tweede keus.
Nu hadden we onze zinnen gezet op blauw maar de kleur blauw van ArjanD300 was natuurlijk niet te vinden alleen op een 1.8 benzine en niet op de 2.3 die ik nu heb.
Maar ook deze kleur doet voor het detail niet veel onder dan de kleur blauw van ArjanD300.
Wie weet loopt ik er straks ook elke maand om heen met een potje wax:lol

Nog ff checken dat het niet over een typefout gaat: je hebt 2 x M105 gebruikt? 1 x op oranje en 1 x op wit?

Dat is zeer goed gelukt! Mooie glans
Mooie auto

Off-topic vraag:

Krijg je op zoon LPG stoker ook gewoon LPG -G3 aanduiding op kenteken na het invoeren?

Er komt eerst LPG op het kenteken te staan.
Nadat mijn buurman de installatie heeft aangepast in het motormanagement dan worden de papieren opgestuurd en dan is het G-3.

Hier nog wat foto's die vanmiddag zijn genomen.

IMG_0152.webp

IMG_0153.webp

IMG_0154.webp

IMG_0155.webp

IMG_0165.webp

IMG_0161.webp