• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

My second Mazda 6

Hallo,

Allereerst ff vermelden dat de auto er zeer mooi uitziet 8-)
Lees ik goed dat je de auto in de schuur van je pa zet en dat daar dan "toevallig" een hefbrug staat :lol

Zal wel lekker werken zo,hoef je niet hard te bukken:-b

Knap resultaat hoor,mooi stappenplan,zo kan iedereen er goed aan uit!

Danny

Wederom bedankt.

En ja de auto staat in de schuur van mijn vader en het deel waar die staat staat niet toevallig een brug maar die hebben we er bewust in gezet:jippie
Een aanrader voor iedereen als je de ruimte ervoor hebt, we zouden die voor geen goud willen missen.

@janhenduk: vanwaar dat je deze 6 in Duitsland hebt gekocht? Is dit een speciale uitvoering die niet in NL verkocht is?

Het is geen speciale uitvoering.
We hadden onze zinnen nu wel gezet op blauw en wilden de overstap maken van diesel naar gas.
Deze was al voorzien van gas en in de kleur blauw met ook nog de 2.3 motor die niets onder doet t.o.v. de vorige diesel.
Als ik dezelfde in NL had gekocht kon je al geen één vinden op gas en de 2.3 is vele malen duurder hier in NL.
Alles tegen elkaar weggestreept ben ik nu ongeveer €6000,- goedkoper uit als ik dezelfde in NL had gekocht waar nog gas opgebouwd moest worden.

Heel mooie auto en het resultaat, als nieuw. :-)^ Mooie kleur maar ook het model is (ondanks dat er al een nieuwe uit is) bijzonder mooi, misschien wel tijdloos!

Vandaag eindelijk de kenteken platen op kunnen halen :jippie
Daarna gelijk naar de APK gereden en bij AST in Hardenberg geweest om even de accu te laten controleren die helaas bijna was overleden:eek:.
Gelijk maar een nieuwe d'r in want anders kom ik straks in de vakantie aan het knooien.
Toen tegen een uur of 5 even met beide dochters een ritje gemaakt en de auto is door hun ook helemaal goedgekeurd.
Kort nadat we er weer waren kwam er een regenbui naar beneden en toen het droog was gelijk even wat pics geschoten.

IMG_0294.webp

IMG_0295.webp

IMG_0297.webp

IMG_0302.webp

IMG_0299.webp

gefeliciteerd arjan met je neue bolide :party

nu kan het genieten beginnen.

wat voor mooie lettercombi heb je nu op je kenteken ? LPG toevallig ? oh nee, ze zijn al bij de R of nie ? 40-RVH-4 is de laatst uitgeven kenteken van vandaag (bron : http://weblog.diks.nl/rijksdienst-voor-wegverkeer-laatst-uitgegeven-kenteken/)

Thanks Henriant.
Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen.
Mijn kenteken eindigt heel toepasselijk op een Duitse TV zender namelijk RTL-2

IMG_0307-01.webp

:-d das een goeie

wat heeft je dat gekost, of heb je nu een sponsorcontract er uit weten te wurmen ?

op de SDD je broertje al gesproken, maar je hebt m'n 06.

anders maar ook meegaan naar de after summer meeting bij PdB ?

Ik had het gehoord van mijn broertje dat jullie elkaar hebben gesproken op de SDD.
Als het lukt wil ik wel mee naar de after summer meeting.
Is het trouwens zo dat ik je 06 heb?
Kan ik me helemaal niet meer herinneren, je mag hem anders ook wel even naar mijn e-mail sturen dan stuur ik dan beantwoord ik die met daarin mijn 06.
Zaterdag a.s. moet ik nog een 323f (BA) met een V-6 poetsen van een jongen uit Hardenberg die achteraf ook nog een achter neefje van mij is.

Oja wat betreft het sponsor contract is helaas niet gelukt.

Gisteren mijn eigen Mazda 6 even opnieuw een detail beurtje gegeven.
Ik was nog niet geheel tevreden over het vorig resulaat vandaar dat ik dit weer opnieuw heb gedaan.
Op enkele plekken zag ik nog wat swirls zitten en de glans was ik nog niet echt helemaal over te spreken.

Om 07:00 ben ik begonnen en om 14:00 stond ik thuis onder de douche en i.v.m. met een verjaardag die we 's middags hadden ben ik dus zo vroeg begonnen.

Voordat ik de auto heb gewassen heb ik deze eerst ingespoten met IronX.
Vervolgens gewassen met de DJ BtbM shampoo.
Afgedroog en drooggeblazen.
De liggende delen heb ik eerst behandeld met de M105 op Pro900 met Oranje Pad.
Daarna de hele auto gedaan met weer de M105 op Pro900 met witte pad.
Na deze stap de finishing pad op de Pro900 gedaan en met deze combi de gehele auto gedaan met de M205.
Daarna de Dap900 voor de dag getoverd en hierop ook de finishing pad en daarmee de DJ Lime light aangebracht.
En als laatste met de hand de DJ Purple Haze Pro aangebracht.

Hierbij dan de foto's dat de auto in de IronX staat en eindresultaat foto's.

IMG_0754.webp

IMG_0756.webp

IMG_0757.webp

IMG_0758.webp

IMG_0761.webp

De witte puntjes die zijn de zien is de wat ook door de flake naar boven komt

IMG_0762.webp

IMG_0763.webp

IMG_0766.webp

IMG_0767.webp

IMG_0769-01.webp

IMG_0770-02.webp

IMG_0771.webp

IMG_0772.webp

IMG_0773.webp

IMG_0777.webp

Grappig dat niemand weer opnieuw gedetailde 6 over het hoofd heeft gezien.
Vandaar dat ik die nog even onder de aandacht breng.

Heb hem ook over het hoofd gezien :schaam Prachtig wagen, kleur en resultaat :love :-)^

Even de wielkasten meenemen de volgende keer ;) Schoon zijn ze wel zo te zien, maar even wat goedkope cockpitspray inspuiten voor de finishing touch.

Thanks again.
Liever geen goedkope cockpitspray omdat die siliconen bevatten, je wilt niet weten hoever dit kan uitnevelen over de auto en mocht er dan een keer iets gespoten worden hebben ze daar veel problemen mee.

Deze detail ging me in de hoofdzaak erom dat ik nu wel tevreden was over het resultaat wat ik eerst niet was.

De velgen en banden heb ik ook niets aangedaan omdat deze velgen er nog weer onder weggaan.
Op de eerste pagina zijn de velgen te zien die straks bedoeld zijn voor de zomer en die gaan straks in de winter eerst naar velgenalsnieuw.nl en worden daar gepoedercoat.
De banden op de toekomstige wintervelgen Bridgestone Potenza RE50-a gaan dan in de verkoop, achter zit nog een profiel van bijna 7mm rondom en de voorbanden bijna 5mm rondom.
Ik heb hiervoor misschien al een gegadigde maar zijn nog niet door hem gereserveerd.

Uiteindelijk ben ik nu zeker tevreden over de glans, ook toen ik weer naar huis ging keken er nogal veel mensen om wat het nog extra bevestigde.