• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na drogen met detailers eerst auto ontvetten voor wax?

nick91

Detailing addict
6 aug 2014
131
60
33
Zoals de titel al enigszins aangeeft heb ik een vraag over het ontvetten/reinigen van de lak voordat ik een wax aanbreng.

Bij het drogen gebruik ik de Monello Perfetto icm de Aqua Senza. Is het hierna nodig om de lak met met bijvoorbeeld Gyeon Prep te behandelen zodat de wax beter pakt? Of is dit bij gebruik van detailers niet nodig?

Alvast bedankt

Ik begrijp dat je een nieuwe wax laag wilt aanbrengen? Met perfetto geef je de bestaande wax laag een beetje een boost zeg maar. En met Prep zou je de wax laag juist verwijderen. Dit is idd wel goed als je een nieuwe wax laag wilt aanbrengen. Je kan hem ook wassen met een overdosis shampoo en een beetje APC er in om je lak te strippen alvorens het aanbrengen van een nieuwe wax laag.

• Leuk
Reacties: Guest007
Nou het zit als volgt:

Na een drukke periode waarin ik de auto slechts alleen af en toe kon afspuiten heb ik van de week weer een gaatje gevonden om wat aandacht te besteden aan de buitenkant.

Ik heb de auto eerst afgespoten, gewassen met 3 emmers en daarna met behulp van een pufje Perfetto gedroogd. Ik denk dat er na 3,5 maand (ja ik weet het, schandalig lang) niet veel wax meer over is.

Komende week wil ik de auto weer goed wassen een daarna weer eens goed in de wax zetten (DJ Supernatural). Mijn vraag is of dat pufje Perfetto de wax belemmerd goed te hechten.

Nee denk het niet. Zou alvorens het aanbrengen van een nieuwe wax laag als je geen glaze gebruikt, een rondje lopen met Prep om zeler te zijn dat er geen andere middelen nog op je lak zitten die de hechting (belemmeren).

Het is in deze situatie niet nodig om een rondje met prep te doen voor een pure wax als Supernatural. Als de lak maar schoon is, zo stevig ontvetten als met prep is niet nodig.