• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na drogen veel kalkvlekken

sim

Detailing chief
17 feb 2010
111
85
Hallo,

Ik heb net me auto gewassen in de bloedhete zon helaas:S. Na het afspoelen en drogen heb ik veel lelijke watervlekken. Zeker op me motorkap en dak en zijkant. Aparte is dat ene zijkant niet zo veel vlekken heeft.

Andere kant daar in tegen wel,red mist erop spuiten of een wax maakt niks uit,je ziet het nog.
Wat kan ik hier tegen doen,kan dit aan de lak liggen ofzo,of aan de warmte en het water ofzo?

Wilde een parasol neerzetten,maar moesten zware tegels op gezet wworden ivm omwaaien en die had ik dus niet,dus gewoon in de zon gewassen.

Alvast bedankt.
 
Kalkvlekken! Heel normaal als je je wagen in de volle zon wast. Is helaas weinig aan te doen. Je kan een waterontharder aanschaffen of in het vervolg niet meer in de volle zon wassen.
Om de kalkvlekken weg te krijgen kan je eventueel kleien of een paint cleaner gebruiken. Maar het beste is om het te voorkomen en dus steeds in de schaduw of 's morgens/ 's avonds te wassen.
 
Ok tnx. Dan zal ik idd volgende keer zo vroeg mogelijk proberen te wasssen en met parasol en eventueel een waterontharder erbij.
 
Je kunt beter wachten tot dat de wagen uit de zon is. Daarna met een paintcleaner de vlekken te lijf gaan. Krijg je ze redelijk mee weg weet ik uit ervaring. Anders word het polijsten. Oja: voor dat je de plekken te lijf gaat met een cleaner: altijd eerst weer schoonmaken i.v.m. vuil wat weer swirls veroorzaakt.
 
Pff zon of niet, gewoon wassen. Mocht je last krijgen van watervlekken .... deel voor deel wassen ( boven naar beneden ), na wassen meteen drogen en als je klaar bent het geheel pas nalopen met Red Mist of andere variant.
 
Ik herken dit probleem heel goed. Kalkaanslag heb ik al jaren in het gebied waar ik woon. Wanneer ik ook was, kalk hou ik altijd. Ronde kalkkringen op de ruiten, dak, neus.

Niet voor niets worden er waterontharders verkocht, zowel speciaal voor wassen van de auto als ontharden van al het water in je huis.

Nu heb ik sinds begin van deze maand een waterontharder laten plaatsen. Een AquaCell (bing maar even op AquaCell en je hebt meteen beet).
Het zal niemand verbazen dat ik geen kalkkringen e.d. meer heb. Nergens (douche, toilet, aanrecht, etc.) In het kader van dit forum zeker zo belangrijk te melden dat ik nu met superzacht water de auto was en 'm zelfs in de zon kan laten drogen (moet er geen zeep oid meer in het water zitten).
Het is een genot en bijna een must als je zo vaak je best doet je auto mooi glanzend te houden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je niets anders kunt dan je wagen te wassen in volle zon; neem dan de volgende regel even mee.
Spuit je wagen paneel per paneel nat en was onmiddellijk dat natte deel. Spoel daarna direct af en droog dat deel. Schuif zo netjes op tot je alle delen gedaan hebt. Probeer te bevochtigen met een zo klein mogelijke waterstraal om het vorige stuk niet terug nat te maken.
Ik weet dat dit niet prettig werkt; maar het is een noodoplossing bij volle zon en geen schaduwplaats in de buurt.:(