• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na hoeveel tijd kun je EX Sealant toppen met Natty's?

shaguar

Detailing rookie
7 mrt 2010
265
0
Hoe lang moet je wachten na het aanbrengen van Poorboys World EX Pure Sealant voor je er een wax overheen kunt zetten?

Tot nu toe heb ik na het aanbrengen van de sealant een uur gewacht en er daarna onmiddellijk PB Natty's Blue overheen gezet, de wax laten curen en uitgewreven.

Nu lees ik van sommige sealants dat je ze 12 uur met rust moet laten voordat je gaat waxen. Geldt dit voor alle sealants of alleen bepaalde merken.

Hartelijke groet,
Kees.

Ik heb vorige week een auto gedaan en heb de exp ongeveer 45 min laten zitten.

Er staat op de verpakking ook tussen de 30 en 60 min.

Ik snap dat je de sealant 30 minuten tot een uur moet laten drogen voordat je 'm uitpoetst, maar dacht gelezen te hebben dat je DAARNA 12 uur moet wachten voordat je er een wax overheen kunt zetten omdat anders de sealant niet zou kunnen uitdampen oid.

Hartelijke groet,
Kees.

Dat probleem ga je met de Ex-P niet hebben, laat gewoon een uurtje tussen het afnemen en het aanbrengen van de wax.

FOUT patrick....
op de LPL staat duidelijk dat deze 2 á 3 minuten moet blijven zitten alvorens af te nemen.... :weetniet

maar verder eens met wat de rest al zei :ja

Is dat het zogenaamde hazen van de Lime Prime Light ?
Ik heb het met de Black Hole ook een minuutje of 5 laten 'ademen' voordat ik het afnam.

Wat betreft EXP: ik heb 'm zelf ook een uur laten zitten ( kan je ondertussen mooi het 1 en ander opruimen / bakje koffie etc doen )

Hoe zit het met de collonite waxen,
hoelang moeten die uitdampen vooraleer een 2de laag te leggen ik heb ergens gelezen 24uur? Klopt dit?
want na een half uurtje lag mijn 2de laagje er al boven :weetniet

ik meende inderdaad dat deze wel een aantal uurtjes nodig hadden, maar weet zo ff niet zeker of het 24u was of wat minder... :weetniet

@Mods: ( uiteraard met behulp van ons allen ) is het raadzaam om een soort van overzicht te creëren waarbij je kan zien welke sealant /wax voor een bepaalde tijd met rust gelaten dient te worden.
Jip, ik weet dat sommige het er dan niet mee eens zijn en net zo makkelijk het ene over het andere toppen, enig houvast is wel makkelijk ( ik probeer zoveel mogelijk zelf weg te zetten op papier maar schiet er soms ook bij in