• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na kleien nog voeden?

N!jntje

Detailing addict
4 mei 2010
85
52
Vroeger toen ik nog niet zo bekend was met het detailen gebruikte ik nog alles van meguiars. Toen merkte ik op dat er een groter poetswereldje bestond dan alleen meguiars en zo belandde ik op Carclean.com:jippie

Ik gebruik nu voor het kleien de klei van dodo juice ( supernatural ) en daarnaast de oranje sinasappelgeurige troep die vliegjes aantrekt:! Maar wel zn werk doet:)_[]

Nu werd er altijd bij de meguiars clay kit een klein flesje cleaner wax geleverd. Deze is voor het voeden ( toch? ).
Nu hadden mijn ouders daarna me nog zown fles cleaner wax cadeau gedaan en later mn broertje nog een x... en zo kwam ik nooit van dat spul af]-0
Maar nu is de tijd dan eindelijk rijp:slotje
Binnenkort de A6 avant van mn pa doen en de laatste fles gaat op!

Nou is mijn vraag moet ik nog steeds voeden na het kleien? En wat is hier dan het product voor!? Ik neem aan dat meguiars niet voor niks dit product in zijn systeem heeft zitten dus zodoende mijn vraag!
Na het kleien ga ik (over het algemeen) standaard door met voeden met de cleaner wax en daarna polijsten en dan aftoppen.

Evt tips of opmerkingen dan vraag maar!

( alles is ge edit. Wat eerst paint cleaner was moest cleaner wax zijn :schaam foutje... )

Nu werd er altijd bij de Meguiar's clay kit een klein flesje paint cleaner geleverd. Deze is voor het voeden ( toch? ).

:no De naam zegt het al: cleaner is dus een polijstmiddel, in dit geval een chemische. Maar volgens mij werd er een cleaner wax bij geleverd, maar goed, bijna hetzelfde, maar dan met een beschermende werking erbij.

Ik denk dat dit ook meteen de rest van je vragen beantwoord :-d

Chips...
Ik maak een foutje!

Ik bedoelde de cleaner wax :schaam
Wat zou de vervanging voor de cleaner wax dan worden? Of zeggen jullie van laat deze stap zitten!?

Ik had namelijk wel altijd het gevoel dat het werkte....

Tuurlijk werkt een cleaner wax. Het is een all-in-one product. Of er een voedend iets in zit, geen idee (glaze, alleen noemt Meguiar's dat weer een polish 8o ) Losse stappen zijn effectiever dan all-in-one producten.

Kijk eens naar de poorboy's producten, pro polish (is een polijstmiddel/cleaner) en dan een glaze zoals white diamond of black hole afhankelijk van de kleur van de auto en sluit dan af met een pure wax zoals de Natty's. Blijft langer zitten dan de cleaner wax ;)

[MOD]Gaarne niet onnodig quoten dank u! zie hier voor meer info[/MOD]

Ik heb denk ik nog niet helemaal een antwoord :weetniet

De cleaner wax is zeker niet de laatste stap die ik gebruik!

NU is het nog zo dat ik als stappenplan ongeveer dit gebruik:
foamen/wassen/klei=born2be slippy/cleaner wax ( megs) /Monello serie wat nodig is/black hole OF wolfgang dgps/dj ph OF poorboys natty's paste wax

Het gaat mij dus om de dik gedrukte stap.
- Moet ik deze er voortaan uitlaten?
OF
- Moet ik deze vervangen voor een poetsmiddel en dan welke?

Cleaner wax kun je weglaten..

De stappen zijn:

1. Wassen
2. Kleien
3. Polijsten/cleanen met Monello serie
4. Voeden met black hole
5. Beschermen met Natty's of andere pure wax