• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na polieren = veel hologrammen :(

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Hey,

Mijn E30 zijn lak is 25jaar oud en dacht een met de hand te polieren (scratch X en gewoon polish product). Nu het zag er goed uit na het polieren, maar toen ik hem vandaag ging wassen en tijdens het tanken door de lampen bovenaan vielen mij enorme hologrammen op..
Iemand tips om dit met de hand te "beperken" of beter te wachten om binnen te doen bij iemand die het machinaal doet? Ik hoop dat het nog niet telaat is en dit weg te halen is?!
http://i43.tinypic.com/ogamhe.jpg
http://i41.tinypic.com/11hw4rk.jpg

Mvg,

ik neem aan dat je die eene keer met de hand polijsten geen dagen over hebt gedaan, dus dan is dit als resultaat niet heel gek (gewoon op de hand niet echt makkelijk resultaat te halen)

gewoon een keer machinaal :-)^

het lijkt ook of er nog heel wat swirls inzitten? mischien versterkt dat het effect?
voor de rest zou ik het niet weten ben maar een beginnerte:-b

dopestuff;351458 zei:
ik neem aan dat je die eene keer met de hand polijsten geen dagen over hebt gedaan, dus dan is dit als resultaat niet heel gek (gewoon op de hand niet echt makkelijk resultaat te halen)

gewoon een keer machinaal :-)^

Nee, had vooral de motorkap en koffer gedaan. Daar waren de meeste krassen op (mensen die hun boodschappen/dozen/spullen op de koffer/motorkap zetten :-/ )
Dit is wel machinaal nog te herstellen neem ik aan?
Met de hand niets aan te doen? Ook niet te verminderen met bepaald product/stappen?
Bedankt.

Met de hand ga je op de (meestal) harde BMW lak geen strak resultaat krijgen. Kijk eens naar de aanschaf van een dap900 (of evt. dap500), i.c.m. het 5 stappenplan krijg je daarmee een veel mooier resultaat.

Polijstmiddel: Monello heeft goede polijstmiddelen, door een testspot te maken kun je zien welke combinatie van pads en polijstmiddel je nodig hebt.

Volgens mij zie ik alleen maar swirls en geen hologrammen.

Heb je verder al producten?

Idd, had er al over gelezen dat BMW harde lak is. Heb nog niet veel producten, dus dringend is inkopen doen.
Ben wel al een hele tijd van plan om machinaal te polieren.
Is dit een goeie kit voor te beginnen of raden julie dingen af/bij?
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP500_Raffini_Starterskit_Lite_Edition_101802
Dan plaats ik mijn bestelling daar en begin ik er (rustig) zelf aan. Hoef ik ook elk jaar/2 jaar geen polierder te betalen :P

aangezien jou autolak dus als erg hard te boek staat zou ik bij de kit ook nog de monello velocce (een heftiger compound) bestellen

Tja, ik zou dan dus voor de meguiars gaan. Zoals blijkt is de Monello in dat soort gevallen niet altijd toereikend. Zit je in die groep, dan heb je dus pech. Moet je alsnog andere middelen bestellen. Ga je meer/veel met je machine aan de slag kun je ook je pakket kiezen en dan met de meguiars er nog bij. You're call.

dopestuff;351469 zei:
aangezien jou autolak dus als erg hard te boek staat zou ik bij de kit ook nog de monello velocce (een heftiger compound) bestellen

Dit was ik van plan toen ik de ervaringen zag. Welke pad hoort hier dan op? Ik lees van een wollen pad hierop te zetten?

Ga eerst met de Velocce proberen en zien of die de swirls/hologrammen weg krijgt...
Hoe dik is zo'n lak trouwens? Hoeveel keer kan je polieren voor je door de blanke lak zit?

Ben wel van plan eerst te oefenen op een test stuk natuurlijk ipv op de auto :auw

En gezien je harde lak zou ik voor een DAP900 gaan ipv de DAP500 aangezien die net wat sterker is.

Lakdikte is niks algemeens over te zeggen zoals je her en der op het forum kunt lezen. Met een DAP kun je over het algemeen vele malen aan de slag voordat je daarmee een keer door de blanke laklaag gaat. Met mijn lakdiktemeter en de DAP900 op fullspeed met Veloce op een wollen pad was de afname in lakdikte (uitgangspunt was een testpaneel met 130 Micron dikte) niet meetbaar met mijn PD8 lakdiktemeter. Zodra je met een rotary aan de slag gaat is dat een ander verhaal.

Ik zie enkel swirls ......je krijgt immers altijd een spinnenweb omdat de lichtbron rond is ( bvb de zon ) en dan kan je nog altijd je wagen netjes wassen in de lengterichting , je zal ALTIJD rondjes/webben te zien krijgen .

Als je lak idd erg hard is dan zou ik er zelfs niet manueel aan beginnen , met een redelijk polijstmiddel en bvb de dap900 zal je zelfs amper resultaat halen en de machine doet al 100den keren meer dan je handen aankunnen :-"

Neem ff contact op met de heren (en dame ) van cc en vermeld dat je vermoedelijk erg harde lak hebt en vraag wat hun voorstel zou zijn . ;)

Amper resultaat halen is volgens mij wel een beetje een voorbarige conclusie.
Er is heus wel resultaat te halen op harde lakken met een DAP900.

Met de hand heb je dit er dus niet uitgekregen. Machinaal zou hier de uitkomst moeten bieden, maar een testspot machinaal zal laten zien wat er nodig is. Bestel het pakket dat je voor ogen hebt en bestel een fles compound (Monello Veloce, Meguiars Ultimate Compound, Poorboys World Master Cut Compound). Probeer en dan kun je altijd nog verder mocht dit nodig zijn.

Handmatig zal idd nooit zijn zoals met machine maar kunt toch wel resultaat halen met monello mezzo en oranje monello handpad, zo heb ik het gedaan op mijn bmw e90 (zie foto's in mijn topic), na wassen & kleien maar kost enorm veel moeite. Op deftige lak ga ik ook enkel nog paintcleaner en mezzo voor lichtere krasjes gebruiken en rest (machinaal) indien absoluut nodig door professional laten doen.

Zou ook willen verwijzen naar dibbuz zijn stappenplan en dat volgen (geen cirkels maar rechte bewegingen).