• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na polijsten cleanen

Maar die breng je dan dus aan op de olieen van de polijstmiddelen en deze zullen dan dus ook geen optimale hechting hebben.

Polijst residu afnemen met APC zou ik niet doen omdat APC ook niet helemaal 100% ontvet maar daarnaast ook nog verschillende bestanddelen heeft.
Feitelijk heb je dan nog steeds geen schone en steriele ondergrond.

APC Laat vlekken na en geeft strepen van rubbers, voor optimaal ontvetten neem je of spruzzo, M34, IPA of Eraser.
Met 15 liter IPA op voorjaar grijp ik steeds meer naar Eraser, puur dat dit de lak niet stroef maakt ( wat IPA wel doet ) Spruzzo vind ik daarentegen ook geen knaller, M34 heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

+1 voor de eraser...ik heb dit nog maar kort geleden aangeschaft en ben er zeer tevreden over...niet te duur ; ontvet prima en laat zachte laklaag over :-)^

Misschien een domme vraag, maar het is me nog ni helemaal duidelijk, met een monello perfetto zou je dus ook polijstresten kunnen verwijderen?? Als je geen van eerder genoende producten hebt.

Gebruik zelf altijd vochtige brillen/glas doekjes. Kost nauwelijks iets en is zelfde principe.

bartr123 zei:
Met 15 liter IPA grijp ik steeds meer naar Eraser, puur dat dit de lak niet stroef maakt ( wat IPA wel doet ) Spruzzo vind ik daarentegen ook geen knaller, M34 heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

Buiten dat IPA (verdund) een stroeve lak nalaat , is er toch geen enkelen reden om te zeggen dat de Spruzzo of Eraser beter is , of vergis ik mij hierin ? :weetniet

Het gaat in mijn geval om het persoonlijke gedeelte, dit gedeelte wil ik doorzetten naar leden die op zoek zijn naar een dergelijk product.
Spruzzo heb ik lang geleden eens geprobeerd, en ik kon er totaal niet mee uit de voeten, kan deels ook gelegen hebben aan lak/temperatuur/luchtvochtigheid.
Voordeel van de Eraser, is dat deze een zachte ondergrond achter laat, wat relateert in minder wrijving tussen doek en lak, wat weer resulteert in een afnemende kans op microkrassen in je lak door de doek.

ff inhaken:

als ik de eraser gebruik, moet ik deze dan verdunnen of zo opspuiten en afnemen? En daarna? moet ik de auto dan weer wassen of krijg ik door de shampoo minder hechting van de glaze?

Is wassen met dreft een optie of 'not done'?

Eraser hoeft niet te worden verdunt. Opspuiten en afnemen met MF doek. Daarna glaze en/of wax aanbrengen. :cool