• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Naaktslakspoor op plastidip

T116imo

Detailing addict
5 jul 2016
54
68
Westland
Beste Allen,

Een redelijk ongewoon probleem bij de scooter van een kennis.
Afgelopen nacht heeft er een naaktslak zijn handtekening achter gelaten op de voorkap van zijn scooter.
Hij is recent geplasti-dipt naar mat zwart.

Wassen e.d. heeft helaas niet geholpen.

Wat kunnen we hier het beste voor gebruiken zonder de laag te strippen?

Bij voorbaat dank voor het meedenken,

Timo
 
Hmm, zit wat in inderdaad. Weet ik niet zeker eigenlijk, dan zou ik alleen proberen te kleien. En als dat niet helpt zou ik het niet weten...
 
Ook daarmee zou ik bang zijn voor de wrijving van de klei tov een gespoten rubberen laag die ook stroef zal zijn en juist met wrijving verwijderd kan worden...
Helaas heb ik zo geen kant en klare oplossing @T116imo.. Gevoelsmatig zou ik naar een afwasmiddel neigen om goed te ontvetten. En dan wel een zonder glansmiddelen. Maar ook daar heb ik helaas geen ervaring mee, wel vaker gelezen dat mensen afwasmiddel gebruiken.
 
Als het Plastidip is, eraf halen en met een paar knikkerbusjes Plastidip opnieuw spuiten.

Als je aan de bestaande laag gaat frotten, wordt het alleen maar erger.
 
Ik zou licht insmeren met Natural Look
Daarna schoonmaken met een slappe verdunning van iets wat ontvet
Niet schrikken van wat glans, wast er wel uit (wegtrekken kan een paar dagen duren)
 
Kleine update:
Helaas is overspuiten de enige optie.
Alleen met een lichte polish ging het er vanaf, met een mooie glans tot gevolg.