• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Nanolex polish detail en Coating

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
41
Brunssum
Hi folks,

Gisteren en Vandaag me eigen visstick voor de eerste keer behandeld met Nanolex polijst producten en de auto gecoat met de SI3d.
Het bekende was verhaal laat ik even achterwege, want dat mag ondertussen wel bekend zijn :)
Enig verschil is dat ik nu de Pure shampoo heb gebruikt van Nanolex ipv de Meg's shampoo.

Ook nog gezellig bezoek gehad van @patje.
Vond het leuk dat je er was, hoop dat je er wat aan gehad hebt.
Even goed kunnen praten over de detail wereld :D

De auto wordt zodat elke week onderhouden dus bij het kleien kwam bijna niks vanaf.
Gebruikt voor het kleien: Dodo Juice Born Slippy en Meg's clay bar.

Aangezien mijn auto een zachte lak heeft ( je hoeft er maar naar te kijken en je hebt swirls zeg maar ), heb ik gekozen voor de medium polish op orange pad en finish polish op witte pad.
Onderstaand wat voor en na foto's met de medium polish.

upload_2016-6-11_17-37-51.webp

Dit is na 1 Hit:

upload_2016-6-11_17-35-23.webp

upload_2016-6-11_17-37-11.webp

Tussendoor foto:
upload_2016-6-11_17-38-18.webp

Eind polish.

upload_2016-6-11_17-37-31.webp

Hierna de auto per paneel ontvet met Nanolex EX Pre coat spray.
Het aanbrengen van de Si3d voel me reuze mee, liet zich makkelijk verwerken en opwrijven.

Mijn ervaring met de polijst producten en de coating zijn zeer goed ervaren.
De medium cut polish stoft wel veel, maar laat zich makkelijk verwerken en uitwrijven.
Ik kan ze zeker aanraden en ze blijven zeker in mijn verzameling :)

Nog wat after shots met de coating erop:

upload_2016-6-11_17-40-57.webp

upload_2016-6-11_17-41-25.webp

upload_2016-6-11_17-41-10.webp

upload_2016-6-11_17-41-42.webp

upload_2016-6-11_17-41-59.webp

• Leuk
Reacties: Timm
Ja dat is een risico wat ik heb moeten overwegen.
Buienalarm en het weer geven geen regen tot zeker morgenavond, dus op dat gebied moet ik goed zitten.
Het moet 12 uur curen en anders gaat die bij me ouders de garage in.

• Leuk
Reacties: Jansen
Beviel het? Hoe zat het met doorwerken en stoffen en dergelijke?

Beviel goed, ik heb met 1 hit de hele auto kunnen doen met medium cut polish.
Hij stoft wel veel, in het begin niet maar naarmate je vordert heb je toch wel een stof laag op je auto.
Afnemen gaat perfect, fles is ook mooi duurzaam. Goede dosis wat eruit komt en goede kwaliteit.
De finish polish werkt net zo goed, laat ook een mooie glans achter en stoft eigenlijk helemaal niet.
Volgende week is de test voor de heavy cut polish, dan heb ik een chrysler.

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Nadat de auto 12 uur in de garage heeft kunnen uitharden was in de namiddag dan de test van de coating. ( het kwam met bakken uit de lucht )
het water loopt er heerlijk af, en de beading is niet verkeerd :)

upload_2016-6-12_18-53-5.webp

upload_2016-6-12_18-53-21.webp

upload_2016-6-12_18-53-32.webp

upload_2016-6-12_18-53-42.webp

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Hey Michel :D

Kan je ook een vergelijking maken met bijv. Mezzo --> Oranje? Zou je met Monello dezelfde resultaten behalen?

En hoe vond je de sheeting..?? Die vind ik van de Si3D echt fenomenaal! Ik vind hem, ik heb dan ook maar 2 auto's gedaan, beter als de sheeting van MOHS + Booster.

Greetz

Hey quantoxx,

Ik zal de vergelijking op komend project proberen, zal op een zwarte chrysler worden.

Sheeting was perfect, water liep er tijdens de buien gewoon af. Ik ga het deze week nog even proberen te filmen als ik de tuinslang erop hou

Greetz