• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex SI3D/BC

corollad4d

Detailing trainee
21 apr 2010
5
47
Ik wil mijn nieuwe fiets graag vanaf het begin in een goede coating zetten.

Het gaat om een mountainbike, en dit zou het schoonmaken enorm vergemakkelijken en hopelijk extra bescherming bieden.

De fiets is van carbon welke gespoten is. Deels ietswat mat, maar geloof wel met een laklaag.
Verder zijn de wielen van carbon. Ik neem aan dat hier ook een laklaag op zou.

Op de fiets zitten wat kunststof delen die wanneer nodig gedemonteerd of afgeplakt kunnen worden.

Kan ik mijn complete fiets met de SI3D/BC combi behandelen?

Als jullie ander suggesties hebben hoor ik ze
 

Bijlagen

  • IMG-20200315-WA0031.jpg
    IMG-20200315-WA0031.jpg
    228,5 KB · Weergaven: 0
Poh, wat een dikke fiets man !

Ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, ik gebruik zelf vaak voor de mtb Bikespray van Muc Off, dat vormt ook een laagje waardoor vuil minder makkelijk hecht en met een reguliere wasbeurt is de bike dan weer schoon, maar ik kan me voorstellen dat je hier voor zekerheid wil gaan
 
  • Leuk
Reactions: corollad4d
Indeed, muc off zit ook in mijn was pakket voor de fiets, met nog een fijne detailer/wax.
Maar dat komt bij lange na niet in de buurt bij de gecoate vriendjes
 
Hier alles in de coating. In dit geval (vanwege gemak) de Gyeon CanCoat.
Heb op alle bikes in huis 2 lagen zitten.
Alles kun je meepakken, incl. nok, stuur, velgen, remhendels, zadelpen etc.
Voorzichtig met zadeldek en evt. schijfrem(klauwen).
Toevallig over de afgelopen dagen al mijn bikes 2 nieuwe laagjes gegeven.
Ook op matte lak (2 vd 3 zijn mat) geen probleem. Lak wordt een tikje donkerder/voller en in geval van mat zwart de eerste dagen iets meer 'zijdeglans', maar dat vind ik ik juist mooi

Goed ontvetten, uit laten dampen en lekker op het gemakje smeren (maar wel optijd afnemen...)
Succes!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en corollad4d
@ivo's heb je een direct vergelijk met de producten?
Ben eerlijk gezegd niet zo van de spray on wipe off, maar ben tegenwoordig niet zo bekend met producten.
Het hele keramische coating gebeuren heb ik nog geen ervaring mee namelijk
 
Ik gebruik de CanCoat hetzelfde als elke andere coating, opbrengen met (in dit geval) make-up padje, heel even laten zitten en afnemen.
Opsprayen is verkwisting van product, vooral bij deze toepassing.

Ik heb ook met "echte" coatings gewerkt, de CanCoat is gebruiksvriendelijker maar daardoor ook wat minder 'sterk'.
Toch ben ik van mening dat deze coating meer dan voldoet.
Ik herhaal het coaten elke 6-9mnd, afhankelijk van de fiets (op de roadbike wat minder te verduren dan bij MTB/Gravel) en bevalt me prima. Doe dit reeds 2-3jr zo, nooit problemen gehad.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en corollad4d
+1 voor de Cancoat.

Persoonlijk denk ik dat een volwaardige coating wat overkill is. Je wilt voornamelijk dat vuil minder goed kan hechten, de extra bescherming van een coating lijkt mij niet nodig, maar is een optie, natuurlijk. ;)

Bijkomend zou mijn grootste pluspunt van de Cancoat zijn; de prijs. Met één flesje doe je al meerdere auto's, dus vele fietsen.