• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex ultra glass sealant strepen en waas

nano

Detailing trainee
16 mei 2014
160
30
Ik heb de glass kit gekocht en deze als volgt aangebracht
- voorruit zuiver gemaakt met Mothers glass cleaner
- gepolijst met nanolex polish
gezorgd dat alle resten van de polish weg waren en gereinigd met nanolex glass cleaner
- de sealant aangebracht, redelijk wat druk gebruikt hierbij en toch wat meer als 2-3 druppels.. Ik heb de sealant overal gelijk aangebracht en ik kreeg redelijk snel een grijze waas nog terwijl ik deze aan het inwerken was..?
- Resten van sealant afgenomen met microvezel doek..

Nu gisteren eerste keer iets of wat van vocht op de voorruit en het water beadde wel en rolde ook goed van de ruit af. Maar ik moest toch nog mijn wissers gebruiken omdat er héél kleine druppeltjes waren van opspattend water en als ik onder een verlichtingspaal doorreed was de ruit precies 1 laag van kleine druppeltjes waardoor ik amper iets zag en hierdoor dus dan de wissers gebruikt die dan gevolgd werden door een waas.. Ook nadat ik die sealant had aangebracht zag ik langs de binnenkant al precies een soort van plekken op mijn voorruit.. Iemand een idee? Zou ik het er terug af polijsten en een nieuw laagje zetten aangezien die sealant wel lang gaat blijven..? Begrijp niet wat ik verkeerd heb gedaan :mad:

Heb je dit binnen of buiten gedaan? Dit i.v.m. eventuele luchtvochtigheid die misschien roet in het eten heeft gegooid. Heb je overigens ook de ruitenwissers eens heel goed schoongemaakt. Die zijn erg vaak de boosdoeners van een waas...

Buiten.. ik kan de wagen jammer genoeg niet binnen zetten en de ruitenwissers zijn nog nieuwe bosch aerotwins en deze heb ik ook zuiver gemaakt :( zal een filmpje ervan uploaden

Er zijn meer factoren die meespelen. Het zou kunnen dat je Indd de seal niet helemaal goed hebt aangebracht omdat je buiten hebt gewerkt. ( verandering van temp/vocht/zon)

Zijn er meerdere lagen aangebracht zonder bv het product goed uit te poetsen, of te snel nieuwe laag aangebracht.
Ruitenwisserdruk op het raam te laag, of toch nog vies.
Massa van de druppels Inc met snelheid. ( bij lage Snelheid en fijne druppels is de werking minder dan bij dikke druppels al dan niet Inc met meer snelheid)

Is een filmpje van mijn dashcam dus let niet op de muziek :roll je ziet dat het water goed over de voorruit rolt en naar het einde toe ook wegtrekt bij hogere snelheid :-)^ maar als je goed kijkt word de voorruit bijna onmogelijk om door te zien als ik onder een straatlamp doorrijd en daarnaast zie je ook de waas die mijn wissers nalaten.. ]-0

[video=youtube_share;hU7Isz5yQGw]http://youtu.be/hU7Isz5yQGw[/video]

Ik zie niet direct iets mis met de laag hoor. Het regent gewoon niet genoeg, en de rijwind kan geen grip krijgen op de mini druppeltjes dus blijven ze liggen.
de waas gaat ook vrij snel weg.
Heb bij mijn eigen laag precies het zelfde.

Is normaal. de nanolex zorgt ervoor dat het water geen grip meer kan krijgen op je ruit, het maakt hem ''ultra glad''
Nadeel hiervan is dat je wisser ook geen grip meer kan krijgen en hierdoor een heeel dun laagje water laat liggen, met als resultaat
die (korte) waas. Ik gebruik de nanolex nu 4 jaar maar ik heb het zelden dat dit irritant is.

Het zou kunnen dat je de laag toch niet goed hebt opgebracht, maar ik denk het niet.

Dit heb je alleen in het donker, op een weg met lantaarns en met erg weinig regen.

Oh ok dan zal het nog wat afwachten hè het spijtige Is dat ik het net gekocht Had om in het donker bij regen beter zicht te hebben maarja vandaag was het al wat beter

laten we hier ook even niet vergeten dat het opspattende water veel zout bevat en dus ook niet reageert als gewoon regen ( schoon) water