• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nat schuren? Een stuk cake!

Woordenboek

Detailing addict
5 mei 2016
27
70
De Golf Variant (uit 2010) van vrouwlief wordt, om het netjes te zeggen, goed gebruikt en ziet er doorleefd uit. Zij geeft er niks om en eigenlijk mag ik er niks aan doen. Maar de vreselijk ingebakken doffe plek vogelpoep (die beesten laten klodders beton vallen) werd me nu toch echt te gek. Monello Veloce had ik al eens geprobeerd, zonder resultaat. Het zag er niet uit:
IMG_20180904_152022.jpg

Dit is het portier linksachter. Onder het raamrubber zit die verschrikkelijke plek.

Vandaag moest het gebeuren, aan de slag met schuurpapier. Het lag al maanden op me te wachten (CC levert sneller dan ik werk) in o.a. korrel 1500, 2000 en 3000. Even diep zuchten en aan de slag dan maar.

Paar pufjes S&W, schoonvegen, nog een paar pufjes en dan met 2000 (ook nat gemaakt) zachtjes schuren. Droogvegen inspecteren, nog wat schuren, enz., en daarna met 3000. De ingebakken vlek was weg, de lak glad, maar wat een ongelooflijk doffe, grijze plek was het geworden! Helaas geen foto gemaakt, maar ik hield mijn hart vast. Komt dit ooit nog goed?

Met bonkend hart Veloce op de kleine oranje pad en poetsen maar (stand 6). Op en neer, heen en weer. De DAP wegleggen, afnemen met Peluce Verde, diep zuchten, ogen open en... weg blijkt de doffe vlek. Afwerken met Mezzo op groen en Finale op zwart, likje wax erop en dan ziet er zo uit:
IMG_20180904_163014.jpg

Wat een verbetering. Perfect zal het wel niet zijn en de auto is verder in zijn doorleefde staat, maar deze bolle rand van het portier ziet er weer prima uit. Ik ben in ieder geval heel tevreden met het resultaat.

Het natschuren/wetsanden viel me eerlijk gezegd erg mee, vandaar het piece of cake in de titel. Een mens zou er enthousiast van worden. Ik ga de komende tijd nog een paar lelijke plekken aanpakken.
 
Dat heb je netjes gedaan man!

Ik ben zelf wat huiverig betreft het wetsanden.
En kijk uit! Je kan er doorheen gaan. Omdat je meer en meer perfectie wil...
 
Vogelpoep blijft waardeloos, voor je het weet vreet het heel je lak op. Gaat helemaal snel op een donkere lak en die tempersturen van afgelopen weken.

Zover ik kan zien op de foto ziet het er weer tip top uit :)
 
Goed bezig! :D

Maar... Dit is duidelijk een vrij oppervlakkige plek geweest. Mocht je de komende tijd andere dingen aanpakken die niet zo makkelijk verlopen, blijf wel voorzichtig te werk gaan. :D Het kan sneller fout gaan dan je verwacht.
 
De plek was idd oppervlakkig, als ik hem nat maakte was hij weg. Dat had ik wel gecontroleerd natuurlijk. Op het achterscherm zat er ook een. Daarin waaren ook wat witte "barstjes" zichtbaar. Die is wel iets verbeterd, maar die krijg ik nooit weg. (Ja, ik weet wel wat ik hier wel en niet moet laten zien :p.)
 
Leuk dat je durft te experimenteren!

Ik ben zelf ook niet vies van een beetje wetsanden... maar hou alsjeblieft de dikte van de lak in de gaten.

Meten is weten... en je ziet met het blote oog echt geen verschil tussen 100 en 50 micron. En zelfs bij een nieuwe auto kan de dikte erg verschillen per paneel.

Als je dit vaker wil doen is een lakdikte meter een hele goede investering.