• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Steenslag aangetipt, maar nu schuren...

ressiv

Detailing rookie
30 jul 2019
4
2
Hallo!

Ik ben opzoek naar wat advies voordat ik begin met schuren/polijsten (met de hand). Het gaat om een zwarte Audi A3 uit 2007.
Er zat na een reis met de auto ineens een flink kets in de motorkap (eigenlijk een flinke steenslag). Ik heb deze al bijgetipt met de lakstift en iets hoger gedaan dan de de motorkap zelf. Nu wil ik het weg gaan schuren zodat het weer glad wordt en daarna polijsten.

Ik heb hiervoor al wat producten besteld en in huis op advies van carclean.com; schuurklosje met schuurschijfjes grit 1500,2000 en 2500 en om te polijstenL orange light cutting pad en SSR2 medium abrasive van Poorboys.

Nu vraag ik mij af of ik het hiermee beter ga krijgen dan hoe het er nu uitziet (zie foto's).
Ik ben een beetje sceptisch geworden na het bijtippen, bang dat ik een doffe plek over ga houden die ik er niet meer uit krijg.
Is het mogelijk dat ik een doffe plek ga krijgen die ik nergens mee er meer uit ga krijgen?
Denken jullie dat het met mijn producten al snel beter gaat worden dan wat het nu is? Zo'n blop lak erop ziet er natuurlijk niet uit, maar een grote doffe plek ook niet..
Kan ik het beter ergens testen op een niet zichtbare plek, bijvoorbeeld op de zijkant van mijn portier als ik hem open heb?

De motorkap is sowieso al niet meer als nieuw, vandaar dat ik dit probleem op deze manier zelf op probeer te lossen.

Ik hoor het graag!
 

Bijlagen

  • 20190730_134023.jpg
    20190730_134023.jpg
    117,6 KB · Weergaven: 312
  • 20190730_134030.jpg
    20190730_134030.jpg
    121,1 KB · Weergaven: 328
  • Snapchat-1358073112.jpg
    Snapchat-1358073112.jpg
    316,4 KB · Weergaven: 273
Imo had je beter onderstaande touch up tips kunnen gebruiken ipv een lakstift want nu lijkt er wat teveel op te zitten.
En om dat er weer netjes af te schuren polijsten is meer werk dan secuur aanbrengen.
Heb je wel een lakdiktemeter zodat je kan zien wat er ongeveer afgaat tijdens het schuren?

Ik geloof het meteen, had beter nog meer onderzoek kunnen doen voordat ik de lak aanbracht. Alleen ik moet het er nu maar mee doen :p
Ik heb helaas geen lakdiktemeter.
 
Je hebt reeds de goede producten aangekocht, ik zou het zeker zelf proberen. In een goed verlichte omgeving werken en je tijd nemen, zou ik zeggen.
 
Je hebt reeds de goede producten aangekocht, ik zou het zeker zelf proberen. In een goed verlichte omgeving werken en je tijd nemen, zou ik zeggen.
Oke top! Mijn plan was om zoveel mogelijk alleen het bultje te schuren en zo weinig mogelijk de originele lak en dan te kijken hoever ik kom als ik dat stukje ook heb gepolijst. Helemaal vlak schuren tot het een soort van "blend" met de originele lak zal het strakste resultaat geven, maar ik ben al blij als het gewoon niet meer gelijk "opvalt".
 
Had je de lak wel ontvet alvorens je lakstift te gebruiken?
Als je locaal wil gaan schuren kun je ook met een perforator kleinere schuurschijfjes maken en achterop een potlood lijmen om zoveel mogelijk het plekje zelf te schuren en minimaal de omgeving daarvan.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Had je de lak wel ontvet alvorens je lakstift te gebruiken?
Als je locaal wil gaan schuren kun je ook met een perforator kleinere schuurschijfjes maken en achterop een potlood lijmen om zoveel mogelijk het plekje zelf te schuren en minimaal de omgeving daarvan.
Yep dat had ik wel gedaan, zover was ik wel gekomen ;)
Dat filmpje had ik inderdaad ook gezien, maar ik denk dat het wel heel lang gaat duren als ik die bobbel daarmee weg wil halen (het is ook een stukje groter dan een potlood).
 
Je hebt wat veel lak aangebracht en niet in het hele gat even veel
Daardoor zie je ook ontsluitingen (belletjes)

De eerste slag schuren kan je veilig maken door een masker te maken
Stukje hard kunststof met een gaatje in de vorm van de blob
Dan weet je zeker dat je eerst alleen de blob schuurt en niet de omgeving
 
Methode zoals Ric en Redcat aangeven zijn denk de meest safe methodes. Wat de 'potloodmethode' betreft, je kunt ook de achterkant van het potlood met het schuurschijfje op de blob zetten en dan het potlood ronddraaien, dat schuren gaat vaak toch sneller dan je denkt omdat het maar kleine plekjes zijn.