• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's blue versus wolfgang fuzion

Nou bij mij niet hoor. de beading is zo verdwenen en al helemaal als ik hem 1 keer gewassen heb. De fuzion daarintegen
blijft zo twee drie maanden zitten. Ik vroeg mij daarom af of ik met natty's iets verkeerd doe, wat ikzelf
namelijk niet denk. Bovendien vindt ik het met de fuzion makkelijker werken als met natty's.
 
Gebruik je wel de goede concentratie shampoo bij het wassen?

En kan het zijn dat er een laagje (lichte) vervuiling op je lak ligt?
Dit zorgt er voor dat de beading ook minder lijkt (spreek uit ervaring ;))
 
of je ondergrond is niet compleet zuiver
of de natty's heeft niet lang genoeg gecured zou ik zeggen :p

verder kun je een wax van 160 euro niet vergelijken met eentje van 19 euro
 
Hier ook, op een vuile auto (stoflaagje op de lak kan al genoeg zijn) lijkt de beading snel minder te worden, ff wassen en de beading is weer geheel terug!
(WG Deep Gloss Sealant met Fuzion, +/- 2 maanden geleden aangebracht.)





meuh
 
Concentratie is goed, maar als ik het opgebracht heb is de beading goed maar na een week wordt het echt minder.
Als ik hem dan was dan is het net zo minder als dat hij voor het wassen was. De voorbereiding is niet anders dan anders.

Ik heb dit zowel op de jaguar geprobeerd als de peugeot, maar ik denk dat gewoon verpest ben door 1 keer de fuzion te gebruiken:heart_eyes: .

Ik weet best dat je deze twee natuurlijk niet kunt vergelijken maar een week lijkt mij kort.
 
is inderdaad kort maar dan gaat er toch iets mis want ik gebruik ook natty's (wel met EX-P eronder) en de beading is en blijft gewoon prima!
 
Zelf heb ik de Fuzion en de Col 845.

Verschil is er niet te zien tussen de 2

het enige wat de fuzion in mijn ogen de :heart_eyes: factor geeft is de zachtheid van je lak, dat is echt.

Maar voor het gemak pak ik toch steeds naar de 845 die is vloeibaar en kan je zo lekker snel op de dap inwerken:heart_eyes:
 
Die 845 ga ik ook nog een keer proberen.

Ik doe wax nog altijd handmatig. De fuzion:heart_eyes: wel een met mijn handen gedaan. Is ook heel apart.
 
@ThaBird, Heel veel verschil in glans zit er in de verschillende kwaliteitswaxen ook niet. Het blijft het belangrijkste welke voorbereidingen er gedaan zijn. Wassen kleien polijsten (of reinigen met een paintcleaner) zijn allemaal van belang op het uiteindelijke eindresultaat.

De Fuzion heb ik (nog) niet maar wel het hele Collinite product pallet ( 476S 845 en 915) en ik vind ze allemaal top.

Ik vindt het ook niet echt een vergelijk om juist Natty's en Fuzion tegen elkaar te vergelijken aangezien ze in een heel ander segment van de markt werken.
 
@buster:Met je handen of met de hand? Het verschil is dat je bij de eerste de wax met je blote handen smeert ( zoals bij zymöl en Rubbish boy's) en bij de 2e variant met de hand waarin je een pad vasthoud. Fuzion met blote handen had ik nog niet eerder van gehoord
 
Centoquarantasette zei:
@ThaBird, Heel veel verschil in glans zit er in de verschillende kwaliteitswaxen ook niet. Het blijft het belangrijkste welke voorbereidingen er gedaan zijn. Wassen kleien polijsten (of reinigen met een paintcleaner) zijn allemaal van belang op het uiteindelijke eindresultaat.

De Fuzion heb ik (nog) niet maar wel het hele Collinite product pallet ( 476S 845 en 915) en ik vind ze allemaal top.

Ik vindt het ook niet echt een vergelijk om juist Natty's en Fuzion tegen elkaar te vergelijken aangezien ze in een heel ander segment van de markt werken.

Je slaat tot 2x toe de spijker op z'n kop:
- ten eerste is het niet echt fair om de Natty's en de Fuzion met elkaar te vergelijken ivm het prijsverschil
- ten tweede is inderdaad de voorbereiding het belangrijkste. Regelmatig is aangegeven dat een goede voorbereiding ca 95% van het resultaat voor z'n rekening neemt. Wat mij juist zo opviel is dat er nauwelijks tot geen verschil waar te nemen was op mijn auto: portier links in de Natty's, achterpaneel in de Fuzion, hoewel je dat mogelijk anders zou verwachten door het prijsverschil.
 
Een test tussen verschillende merken en producten is alleen fair wanneer:

- De ondergrond exact hetzelfde is voorbereid voor beiden
- Het op hetzelfde paneel gebruikt wordt (motorkap of dak)
- Liefst nog 50/50

Alleen zo kun je een redelijk degelijk vergelijk maken tussen verschillende merken, als je de een op een deur doet en de ander op bijvoorbeeld de achterklep, dan is een eerlijk vergelijk al niet mogelijk omdat beide delen verschillende mate van "slijtage" te verwerken krijgen.
 
Ben ik met je eens Adrie. Mijn vergelijk is meer een subjectieve waarneming dat een goed uitgevoerde test zoals jij aangeeft. Zoals gezegd betrof het bij mij de zijkant van de auto, dus portier en 'spatbord'-paneel (3-deurs auto). Het geval wil dat ik ook de rest van de auto in de Natty's had staan, dus ook het paneel rechtsachter. Ook tussen links en rechts vond ik het verschil miniem. In ieder geval qua beading. Duurzaamheidstest is voortijdig teniet gedaan, doordat ik het niet kon laten om ruim voortijdig de gehele auto weer in de wax had gezet.
 
Adrie, ik heb de Col op me motorkap gehad en de Fuzion.

De ondergrond is/was het zelfde behandeld maar de Col wint toch met vlag en wimpel kwa standtijd sheeting en beading.

Enig en dat heb ik al meerdere malen gezegd is dat de Fuzion je lak echt super zacht doet aanvoelen.
 
Dat klopt inderdaad, ach het is find something you like and use it often ;)

Enne het is Adrie met een e aan het eind :ja