• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's blue versus wolfgang fuzion

buster

Detailing rookie
11 jan 2009
281
0
Ik heb deze twee waxen in huis en ik heb een keer natty's blue gebruikt, maar ik vindt de beading erg matig,
vergeleken met de fuzion:heart_eyes: . Zou ik misschien iest fout doen.

Ik heb twee weken geleden de natty's erop gedaan en de druppels gaan al "vager" worden terwijl
de fuzion na twee maanden en wassen nog steeds goed beading geeft.

Ben ik misschien verpest opzo:D
 
Verpest dus:D

Ja die fuzion is helemaal top zowel aanbrengen als uitwrijven. Ik
zou zo tien auto's achter elkaar doen:D
 
Voegt het eigenlijk nog iets toe aan de duurzaamheid of glans als je eerst de Paint sealant van Wolfgang en dan de Fuzion aanbrengt?

Natuurlijk wel met de 12 uur wachttijd zoals voor de sealant word opgegeven
 
De bescherming wordt met de Deep Gloss Paint Sealant zeker wel verbeterd. De vraag is alleen of het voor de detailers hier zinvol is, omdat meestal elke paar weken de auto er weer aan moet geloven. Ik geloof niet dat iemand hier zijn auto 8 maanden met rust laat :D
 
@Tim, Helemaal mee eens. maar voor auto's van anderen die niet zo gek zijn vaker de auto aan te pakken is dit wel interessant. Zodat ze met 2x per jaar waxen toch met een beschermde auto rondrijden. Hiervoor gebruik ik op dit moment Collinite 845 i.c.m de 476s of 915.

Zelf werk ik de waxlaag wel vaker bij.
 
Tim zei:
De bescherming wordt met de Deep Gloss Paint Sealant zeker wel verbeterd. De vraag is alleen of het voor de detailers hier zinvol is, omdat meestal elke paar weken de auto er weer aan moet geloven. Ik geloof niet dat iemand hier zijn auto 8 maanden met rust laat :D

Heb het bijna 7 maanden volgehouden:-"
 
hangt er vanaf wat je er onder verstaat:

- fulldetail pas afgelopen weekend gedaan, en heb de auto bijna 1 jaar.
- mini-detail ca. 3 maanden geleden (alleen Fuzion over een onbehandelde lak)
 
Ik rij best veel en het is toch niet zo dat je je auto niet kan waxen tussen door als je de sealant gebruikt?
 
tinus zei:
hangt er vanaf wat je er onder verstaat:

- fulldetail pas afgelopen weekend gedaan, en heb de auto bijna 1 jaar.
- mini-detail ca. 3 maanden geleden (alleen Fuzion over een onbehandelde lak)

Alleen wassen, drogen en eventueel met detailerspray nalopen, gemiddeld nog geen 30 minuten werk
 
Ik heb de Natty's Blue en PB EX-P..

Allebei hebben ze een mooie beading naar mijn mening!
Afgelopen zaterdag de auto nog voorzien van een laagje Natty's Blue en werkt heerlijk, alhoewel ik denk dat ik hem nog te kort laat curen! ;)

Omdat ik m'n auto toch goed bescherm breng ik zelf liever de Natty's Blue op dan de PB EX-P, maar misschien dat ik ze de volgende keer allebei gebruik :)^

Maar als je de beading niet mooi vind... Laat eens een vergelijkende foto zien als het kan? :party:
 
Dennis Blomaard zei:
Omdat ik m'n auto toch goed bescherm breng ik zelf liever de Natty's Blue op dan de PB EX-P, maar misschien dat ik ze de volgende keer allebei gebruik :)^
Er staat niet:

Blabla...... Natty's Blue op EN dan de PB EX-P, blabla... :)^



Bovendien lijkt het me dat de Sealant op zichzelf al langer blijft zitten, ookal wordt deze niet afgetopt met een Carnauba wax?
 
Yep, dat is meestal de eigenschap van een sealant, deze heeft een langere duurzaamheid dan een Carnauba wax, de Carnauba wax brengt men meestal aan voor de looks.
 
Tijdens de eerste DAP-workshop heb ik van ThaBird even zijn Fuzion mogen proberen op mijn auto. Waarvoor dank!:cool: Lekker geurtje trouwens! Ik heb het deel linksachter met Fuzion behandeld, de rest van de auto met Natty's. Ik heb het enige tijd in de gaten gehouden, maar ik kon weinig verschil ontdekken in beading en duurzaamheid.