* U P D A T E *
- De afgelopen dagen was het wisselvallig weer, maar heb ik wel wat dingen kunnen proberen/testen.
De CMX Ceramic Trim viel op mijn eigen auto finaal tegen, op een andere auto was het in eerste instantie ook maar wat vreemd, maar dit lijkt momenteel goed te gaan.
- Fusso Coat doet zoals altijd goed z'n ding tot op heden.
- Rain Drop heb ik nog niet getest, dit komt binnenkort nog aan de orde.
(Blijft toch een wetcoat-manier van aanbrengen en wilde niet dat het zou verspreiden over naastgelegen panelen die nog niet of juist wél behandeld waren)
LET OP - Lange post
1) Reinigen
* Foamen (Apple Ifoam - 1:10 i.p.v. 1:20)
... Afspuiten HD
* Foamen (Apple Ifoam - 1:20)
* Handwas (BtbM / Incredimitt)
... Afspuiten HD
*
Kleien (Born Slippy / Dolce Verde)
... Afspoelen tuinslang
* Rubbers en Trims reinigen (Melamine / APC+D)
... Afspuiten HD
* Handwas (BtbM / Incredimitt)
* Drogen (Silk Dryer XL / Spray&Wipe 1:1)
Aanvullend de banden al lekker vadsig in de Tire gezet.
Opvallend: De trims en rubbers bleven ondanks grof reinigen nog iets van beading laten zien. Ik heb dus het reinigen vaker herhaald, wat normaliter niet nodig is. De gehele auto staat al heel lang in de Bathe+ als standalone en recent een laagje Collinite - 476S die ook niet lekker werkte zoals ik gewend was.
De trims en rubbers hebben dus ook al lange tijd in de Bathe+ gestaan
(Dressing lange tijd niet in huis gehad) en misschien zorgt dit er voor dat het dieper in het materiaal zat. (.?.)
Anyways, de boel was weer schoon en het kunststof liet zich goed ''voeden'' door water tijdens het afspoelen -->
2) Polijsten
* DAP900 V3 / Monello - Foampad Wit/Oranje/Geel / Scholl Concepts - S30
* Alles één goede hit gegeven om LSP te verwijderen en misschien wat hoogglans.
* Ontvetten IPA/demi 1:10
...
...
Ik ben begonnen met de Mothers - Ceramic Trim Restore & Coat;
Handleiding
- Het oppervlak moet schoon, droog en vetvrij zijn. Gebruik Mothers CMX Surface Prep vóór het aanbrengen van de Ceramic Trim voor het beste resultaat.
- Behandel deel voor deel, niet laten opdrogen.
- Breng een beetje product aan op een microvezel of foam applicator.
- Masseer het product egaal in op het oppervlak.
- Na een paar minuten nawrijven met een schone microvezeldoek.
- Wrijf nogmaals na met een tweede schone microvezeldoek.
- Voor nog meer duurzaamheid breng je nog 1 of 2 laagjes aan. Wacht minimaal 24 uur voordat je een nieuw laagje aanbrengt.
Dit is niet anders dan hoe ik andere dressings aanbreng, behalve dat ik bijv. Revive/Natural Look langer laat inwerken voordat ik afneem.
* Ik spoot wat dressing/gel op een Disco Nero en bracht het masserend aan. Ik wrijf het product altijd lekker in met kleine cirkels en wrijf dan met de pad egaal na.
* Al vrij snel begon het product te verdampen o.i.d. en trok dus weg. Onderliggende doffe kunststof kwam weer tevoorschijn.
Na het wegtrekken ben ik gaan afnemen en dan komt er best wel wat ''donker'' terug, maar dit was vlekkerig.
''Okee, WTF. Laat ik het eens op de handvatten proberen!''
(Lezen als stripverhaal - Onbehandeld, natte streep / Behandeld / Wegtrekken / Nagewreven)
''Okeee, vaag spul! ... Wat doe ik niet goed hier?''
Ik ging eens terug naar de raamstijlen en maakte de onbehandelde eens nat. Gisteren bij het afspoelen met water werd dit mooi egaal donker en bleef dit ook een tijdje. Ook toen ik een natte streep trok, bleef dit even donker en droogde dan op. Nu echter... trok het vrij vlot weg?
''Hmm... Zou het ontvetten een nadelig effect hebben gehad? Laat ik het eens proberen op iets wat niet ontvet is, maar alleen is afgenomen met een natte doek''
(50/50 - Behandeld / Tijdens intrekken / Nagewreven)
''Wauw, hier doet het letterlijk helemaal niks?!''
''Oke, ik ben er even klaar mee. Ik ga de Fusso Coat wel effe aanbrengen''
ddddDe ''nieuwe'' Fusso Coat ruikt inderdaad minder sterk, maar dezelfde geur is er nog. Aanbrengen ging vrij simpel zoals ik gewend ben. Ik pak altijd teveel en dan smeert het wat vadsig, maar gebruik de droge Doppio om de wax lekker in te masseren en te verdelen tot zo dun mogelijk als mij lukt. Swipetest doen en moeiteloos afnemen.
(50/50 - Alleen kont behandeld, licht kleurverschil - ge*le beading)
''Morgen maar eens de Ceramic Trim proberen op een andere auto''.
Zie volgende post