• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AF - Revive (Nieuwe formule?)

Solution finish...

Heeft iemand ervaring met de Sulution Finish?

Ja, hier. Gebruik het al een jaar of 3. Als eerste voor al het kunststof van mijn C-HR en in Mei ook de VW Golf voor het eerst ermee gedaan.
De C-HR doe ik elk jaar ermee en sinds de eerste keer niet echt het idee gehad dat het kunststof na een jaar veel vergrijsd was. Zelfs niet de achterbumper wat best een groot, vlak kunststof deel is. Na behandeling knapt het er (uiteraard) altijd wel van op.

De VW Golf is nog even afwachten.. veel bumper-zwart middeltjes werken slechts een paar maanden maar ik vermoed dat de 31jaar oude bumpers en lijsten nu wel langer donker blijven. Voorheen ook Revive op de Golf gebruikt maar dat staat na 1x nog steeds in de kast. Daarvoor had ik iets van Megs.. professional line uit USA. Lang me gedaan, ging paar maanden mee maar gaf vaak wel strepen op de lak na regenbui.

Dus tot nu toe zeer tevreden over! Blijft lang mooi egaal donker. Het is een soort olie die vrij dun is. Met een pad of stukje spons -en handschoenen!- is het vrij makkelijk opbrengen. Als het op de lak komt dan veeg je dat er ook zo weer af. Het kunststof wordt niet te glimmerig en water of regen laat geen sporen na.

Gebruik een oude MF doek voor het uitwrijven, deze zal zwart worden en dat krijg je er niet met wassen uit.
 
Ik heb ook nog een ongeopende fles revive staan in de schuur, net besteld voor ik dit topic tegenkwam. Ik ga het op de picanto uit proberen en zie wel wat het resultaat word, als het niet naar tevredenheid is maak ik er wel een vriend mee blij die niet zo nauw kijkt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en RoyR
* U P D A T E *

De test zal iets later plaatsvinden. De bestelling is nog niet in huis.

De Bimmert ziet er momenteel niet uit. Hij moet ernstig nodig gewassen worden en de trims/banden weer netjes zwart maken, dan knalt de kleur ook weer lekker. Nu is het droog, dof, vies en afgetrapt. Zo erg dat de buurt al vragen begon te stellen of het wel goed met mij ging... :p
 
* U P D A T E *

- De afgelopen dagen was het wisselvallig weer, maar heb ik wel wat dingen kunnen proberen/testen. :D De CMX Ceramic Trim viel op mijn eigen auto finaal tegen, op een andere auto was het in eerste instantie ook maar wat vreemd, maar dit lijkt momenteel goed te gaan.
- Fusso Coat doet zoals altijd goed z'n ding tot op heden.
- Rain Drop heb ik nog niet getest, dit komt binnenkort nog aan de orde. (Blijft toch een wetcoat-manier van aanbrengen en wilde niet dat het zou verspreiden over naastgelegen panelen die nog niet of juist wél behandeld waren)

LET OP - Lange post

1) Reinigen
* Foamen
(Apple Ifoam - 1:10 i.p.v. 1:20)
... Afspuiten HD
* Foamen (Apple Ifoam - 1:20)
* Handwas (BtbM / Incredimitt)
... Afspuiten HD
* Kleien (Born Slippy / Dolce Verde)
... Afspoelen tuinslang
* Rubbers en Trims reinigen (Melamine / APC+D)
... Afspuiten HD
* Handwas (BtbM / Incredimitt)
* Drogen (Silk Dryer XL / Spray&Wipe 1:1)

Aanvullend de banden al lekker vadsig in de Tire gezet.

Opvallend:
De trims en rubbers bleven ondanks grof reinigen nog iets van beading laten zien. Ik heb dus het reinigen vaker herhaald, wat normaliter niet nodig is. De gehele auto staat al heel lang in de Bathe+ als standalone en recent een laagje Collinite - 476S die ook niet lekker werkte zoals ik gewend was.
De trims en rubbers hebben dus ook al lange tijd in de Bathe+ gestaan (Dressing lange tijd niet in huis gehad) en misschien zorgt dit er voor dat het dieper in het materiaal zat. (.?.)

Anyways, de boel was weer schoon en het kunststof liet zich goed ''voeden'' door water tijdens het afspoelen -->

20200721_210106.jpg
20200721_210040.jpg



2) Polijsten
* DAP900 V3 / Monello - Foampad Wit/Oranje/Geel / Scholl Concepts - S30
* Alles één goede hit gegeven om LSP te verwijderen en misschien wat hoogglans.
* Ontvetten IPA/demi 1:10

20200722_151141.jpg...20200722_163510.jpg...20200722_172533.jpg
20200722_163510.jpg



Ik ben begonnen met de Mothers - Ceramic Trim Restore & Coat;

Handleiding
  • Het oppervlak moet schoon, droog en vetvrij zijn. Gebruik Mothers CMX Surface Prep vóór het aanbrengen van de Ceramic Trim voor het beste resultaat.
  • Behandel deel voor deel, niet laten opdrogen.
  • Breng een beetje product aan op een microvezel of foam applicator.
  • Masseer het product egaal in op het oppervlak.
  • Na een paar minuten nawrijven met een schone microvezeldoek.
  • Wrijf nogmaals na met een tweede schone microvezeldoek.
  • Voor nog meer duurzaamheid breng je nog 1 of 2 laagjes aan. Wacht minimaal 24 uur voordat je een nieuw laagje aanbrengt.

Dit is niet anders dan hoe ik andere dressings aanbreng, behalve dat ik bijv. Revive/Natural Look langer laat inwerken voordat ik afneem.

* Ik spoot wat dressing/gel op een Disco Nero en bracht het masserend aan. Ik wrijf het product altijd lekker in met kleine cirkels en wrijf dan met de pad egaal na.
* Al vrij snel begon het product te verdampen o.i.d. en trok dus weg. Onderliggende doffe kunststof kwam weer tevoorschijn.



Na het wegtrekken ben ik gaan afnemen en dan komt er best wel wat ''donker'' terug, maar dit was vlekkerig.

20200722_203836.jpg



''Okee, WTF. Laat ik het eens op de handvatten proberen!''
(Lezen als stripverhaal - Onbehandeld, natte streep / Behandeld / Wegtrekken / Nagewreven)

Comp 01.jpg


''Okeee, vaag spul! ... Wat doe ik niet goed hier?''


Ik ging eens terug naar de raamstijlen en maakte de onbehandelde eens nat. Gisteren bij het afspoelen met water werd dit mooi egaal donker en bleef dit ook een tijdje. Ook toen ik een natte streep trok, bleef dit even donker en droogde dan op. Nu echter... trok het vrij vlot weg?



''Hmm... Zou het ontvetten een nadelig effect hebben gehad? Laat ik het eens proberen op iets wat niet ontvet is, maar alleen is afgenomen met een natte doek''
(50/50 - Behandeld / Tijdens intrekken / Nagewreven)


Comp 02.jpg


''Wauw, hier doet het letterlijk helemaal niks?!''
''Oke, ik ben er even klaar mee. Ik ga de Fusso Coat wel effe aanbrengen''

ddd
dDe ''nieuwe'' Fusso Coat ruikt inderdaad minder sterk, maar dezelfde geur is er nog. Aanbrengen ging vrij simpel zoals ik gewend ben. Ik pak altijd teveel en dan smeert het wat vadsig, maar gebruik de droge Doppio om de wax lekker in te masseren en te verdelen tot zo dun mogelijk als mij lukt. Swipetest doen en moeiteloos afnemen.

(50/50 - Alleen kont behandeld, licht kleurverschil - ge*le beading)

20200722_212932.jpg
20200722_214132.jpg
20200725_120301.jpg




''Morgen maar eens de Ceramic Trim proberen op een andere auto''.

Zie volgende post
 

Bijlagen

  • 20200722_160941.jpg
    20200722_160941.jpg
    212,2 KB · Weergaven: 0
Eenmaal aangekomen bij de andere auto zie je dat je door één of ander goedje bent gereden. (Geen water uit plassen o.i.d, de zon brandde en geen plas te bekennen) Morgen maar wéér schoonmaken, want het gaat er niet af met detailer/water/etc. :p. -->

20200723_171954.jpg



Het volgende slachtoffer is de Fiat Scudo van mijn ouders. Zitten flinke stootstrippen op en een dikke bumper van ongelakt kunststof.

Uiteraard eerst maar eens gewassen op de gebruikelijke manier en mij zitten verbazen dat de Fusso Coat er inmiddels bijna 6 maanden op zit en nog steeds aanwezig was. :eek: Uiteraard niet overal meer even sterk en op sommige plekken waarschijnlijk gewoon helemaal niet meer, maar... wauw.
Het wassen en drogen ging dan ook lekker soepeltjes.


Ik ben begonnen op een brede stootstrip. Helaas kreeg ik de verschillen niet lekker vastgelegd en lijkt het kunststof op de ene foto doffer en op de andere juist weer donkerder dan in werkelijkheid.

50/50 (links nét na aanbrengen) -->
Werd wel wat donkerder.

20200723_195901.jpg


Begint daarna geleidelijk ''op te drogen/weg te trekken'' -->
20200723_195937.jpg
20200723_195958.jpg


Dit ''wegtrekken'' had ik dus ook op mijn eigen auto, maar bij het nawrijven wordt het toch een stukje donkerder en egaal. Ik was echter nog steeds niet onder de indruk. Hieronder het resultaat. -->

20200723_200224.jpg



Vervolgens een poging op de handvatten. -->
(Lezen als stripverhaal; Links behandeld / Wegtrekken / Nagewreven / Nat maken maakt het alsnog donkerder)
Comp 03.jpg



Ook een rubber moest eraan geloven. -->
Zelfde proces, resultaten nog wat minder goed dan op kunststof.


Na het nawrijven werd het wel wat egaler, maar nog steeds vlekkerig.

20200723_201703.jpg



Hierna nog eens de stootstrip nagewreven en bekeken. -->
Het verschil is er wel, maar niet overduidelijk.

20200723_201740.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan maar eens het grootste onderdeel; De voorbumper. Hier leek het product een stuk beter z'n ding te doen. Wat wel ERG BELANGRIJK is, dat is het nawrijven. Niet simpelweg een doek eroverheen halen, maar echt even boenen/opwrijven.

20200723_202222.jpg
20200723_202257.jpg
20200723_202353.jpg
20200723_202426.jpg
20200723_202632.jpg
20200723_202715.jpg
20200723_202735.jpg
20200723_202848.jpg
20200723_204351.jpg
20200723_204400.jpg
20200723_204410.jpg
20200723_205821.jpg
20200723_205833.jpg
20200723_212132.jpg



De volgende dag de bus nog gechecked: Alles leek er nog prima op te zitten en dus heb ik ook meteen de tuinslang erop gezet. Beading/sheeting leek ook in orde, geen vlekken gezien nadien.



20200723_214321.jpg



Wel vond ik een paar plekken zoals onderstaande waarbij het product kennelijk niet gepakt had.

20200724_125450.jpg
 
Laatst bewerkt:
''Oke, dus op deze bus doet het aardig zijn ding''.

Tot op heden zou ik dus willen zeggen:

* Verwerken is ietwat vreemd omdat het lijkt dat er niks gebeurd, maar na opwrijven is er wel effect.
* Smeert gewoon zoals elke andere vloeibare dressing.
* Met een beetje product kom je een heel eind.
* Geen vlekken bij contact met water.

Standtijd en verdere werking kan ik natuurlijk nu nog niets over melden. Ik houd sowieso de Scudo in de gaten.


Maar dan weer even terugkomend op mijn eigen auto: ''Waarom deed het daar zo weinig tot niets?''

Ik heb zelf het idee dat de ontvettende stap roet in het eten heeft gegooid. Dit was bij de eerste poging al het idee, maar dit werd eigenlijk verwerpt doordat ik het op een niet-ontvet stuk (binnenzijde deur) probeerde en het product daarop helemaal niets deed.

Toch blijft dit ontvetter-idee hangen en toen ik vanmorgen uit het raam keek zag ik dat ondanks de auto ontvet was en alleen de kont in de Fusso Coat stond, dat er beading was te bekennen. Nu heb ik wel eens vaker een onbeschermde auto (na het polijsten) in de regen laten staan, maar kan mij niet heugen dat er dan dusdanige beading ontstaat?

20200725_120234.jpg
20200725_120241.jpg
20200725_120337.jpg



En hetgeen wat juist zou moeten beaden; Het behandelde kunststof. :p
20200725_120326.jpg


@RedCat
@nicknameless
@Cordoba
 
Laatst bewerkt:
OK, OK, vreemde zaak die vooralsnog leidt tot een gereserveerde houding. Ook de verwerking spreekt mij niet heel erg aan, zeker niet als het niet fool-proof blijkt.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@RoCo - Het aanbrengen is niet anders dan een andere dressing, alleen de manier waarop het verder verwerkt is wat wennen. (Aanbrengen, dat wegtrekken en kort daarna opwrijven)

Ik ben momenteel weer in de buurt van de bus. Zal eens kijken of ik de staat van vandaag kan checken.
 
Niet geskipped Q, wel helemaal gelezen en bekeken maar ik weet niet of ik het "leuk" moet vinden of wat ik er op moet zeggen. Beetje twijfelachtig resultaat. Op de bumper van de Scudo ziet het er wel goed uit (op de stukjes na waar het niet lekker gepakt heeft). Op je eigen auto is het resultaat niet overtuigend.
Wel fijn dat je het allemaal zo uitvoerig test, vergelijkt en er uitgebreid verslag van uitbrengt. Keep up the good work! ;)
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
@Quantoxx

Eerlijk gezegd heb ik er niet echt de tijd en zin in gehad om een review te schrijven over de Mothers dressing.

Ik had het spulletje net binnen en wilde deze wel eens gebruiken om te zien wat er zou gebeuren.

Ik heb alleen het kunststof even snel schoon gemaakt met wat spray&wipe en voor de rest niets meer.
Voordat ik de Mothers erop smeerde, zat er al van alles op: Gyeon Trim, Gyeon Preserve, I***** W** Rubber Wax enz.

Voor:
20200610_151001.jpg


50/50
20200610_151042.jpg


Na het aanbrengen en opdrogen. Ik heb het niet nagewreven, gewoon laten opdrogen. (RTFM ofzo...)

20200610_151346.jpg


En de volgende dag afgespoten in de wasbox omdat ik best wel benieuwd was hoe het zich zou houden.


20200611_074744.jpg


20200611_074752.jpg


20200611_074756.jpg



Als ik zou moeten kiezen tussen de Mothers en I**** W**, dan kies ik toch voor de laatste.
Ik heb me voorgenomen niets meer van dat merk uit principes te gebruiken, maar het is best wel goed en aangezien ik nog een 3/4 volle pot heb staan... :rolleyes:
 
Thanx @nicknameless !

The manual gaf aan dat je zelfs twee keer moest nawrijven. ;)

Dus het wegtrekken/opdrogen is "normaal"? Op jouw 50/50-foto vind ik het behandelde deel zoals ik verwacht: Diep zwart. (Met wel flink wat glans, echter) Bij het opdrogen trok het zoals bij mij ook weer helemaal terug naar af en dus dof/grijs zoals op jouw foto's?
 
Geen idee wat de standtijd is @Quantoxx, heb vorige week een nieuw laagje aangebracht :D
De eerste keer was op 10 Juni en de laatste keer 17 Juli.

Ik zal er vanaf nu even niets meer aan doen en het bijhouden.
 
De IF - trimwax vond ik vergelijkbaar met Revive, dus daar zal weinig verschil in zitten.

Als ik die vergelijk met de Ceramic Trim, dan zou ik momenteel zeggen dat ze elkaar niet veel ontlopen. De Ceramic Trim is wel even aanpassen qua aanbrengen omdat het niet effe smeren en afnemen is. Blijft deze wel langer werken, dan kies ik sowieso voor deze. :)

(Maar de standtijd moet ik natuurlijk nog bezien)
 
Ik vond 2 maanden standtijd meer dan prima, zeker gezien het enkel aankwam op "aanbrengen en niet meer naar omkijken". Waarschijnlijk rek je de standtijd nog verder op als je na de tweede wasbeurt weer een laag eroverheen kwakt. Dus ik zie vooralsnog geen voordelen t.o.v. iets aanbrengen, wachten, uitwrijven, wachten, uitwrijven. Dan moet de standtijd toch wel 6-8 maanden zijn wil dit beter uit gaan komen.

Ik volg nog even...
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
2 maanden standtijd van Revive/IF-wax? Misschien dat er nog iets van waterafstotendheid te zien was, maar echt volgas aanwezig en werken, dat redde ik nooit. (Zelfs niet bij goede voorbereiding)

Wat betreft het aanbrengen: Bijv. Revive smeerde ik klakkeloos, liet het lekker lang inwerken en nam dan weer af om geen residu/druipers/vettigheid te krijgen bij regenbuien o.i.d.
Bij deze Ceramic Trim gaat dit feitelijk nog sneller omdat je sneller af kan/moet nemen. ;) Het wachten is volgens de handleiding maar enkele minuten, wat bij hogere temperaturen (uit de zon) nog sneller zal zijn. Ook deze kan je stacken.
 
@nicknameless - Heya! :)

Ik heb het inmiddels ook op de Bimmert gesmeerd na een wasbeurt. Mijn idee was dat er misschien toch nog residu o.i.d. in het kunststof zat en dat de Trim Coat daarom niet z'n ding deed. Dus de boel een foambeurt en handwas gegeven én de HD flink op de trims en rubbers gezet. Wanneer ze nat zijn van het water, dan is alles mooi zwart.

Conclusie: Hetzelfde verhaal. :p Bij aanbrengen was het flink zwart zoals je het zou willen, maar dan droogt het simpelweg op en is het alles behalve zwart. (Zoals op jouw eerdere foto's van de scooter) Als ik goed nawrijf wil het nog wel ietsjes donkerder worden, maar that's it.

Wel lijkt het goed te beschermen ofwel afstotendheid, maar ik smeer een dressing voor de looks en die mis ik gewoon. Met name op mijn eigen auto wilde ik de trims/rubbers/banden diepzwart zodat de kleur opleeft, maar dat lukt dus niet.

Binnenkort ga ik de IF - Plastic Wax maar weer aanschaffen. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Timm en Brad