• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bandendressing: AF revive vs. CarPro PERL coat

Bedankt voor de test BrunoV.

Ik heb mijn werkwijze mbt tuff shine kit ook aangepast.
Uiteindelijk kon de clearcoat me toch niet geheel bekoren. De look van een dressing heeft toch nog steeds mijn voorkeur.
Bijgevolg hanteer ik nu volgende werkwijze:

Zomerbanden: elke handwas worden de banden vooraf gereinigd met Meg's Super degreaser.
Persoonlijk vind ik dat je hier al super resultaat mee haalt, zeker indien je de clearcoat niet gebruikt.
Hierna gaat er altijd PERL overheen. (puur)
Bandjes blijven zo altijd goed naar mijn mening.

Winterbandjes gaan wel de Tuff Shine reiniger & clearcoat krijgen.
Waar de clearcoat echter wel een topper is, is op rubberen matten.

Bedankt voor je laatste update van de test. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat PERL inderdaad een mooi product is. Zowel voor banden als ander kunststof. De Auto Finesse Revive ken ik niet.

Ik heb mijn banden ook met Revive behandeld, als experiment... en wegens het 'op' zijn van mijn oude bandendressing.
In tegenstelling tot het aanbrengen op de trims (waarvoor Revive eigenlijk ontworpen is), lukte dat hier niet 100% naar mijn zin: moeilijk egaal aan te brengen, vond ik.
Het zit er nu een week of drie op, één wasbeurt, en een paar duizend km later, is de band nog mooi zwart, maar de glans is weg (misschien is de band nu gewoon vuil, na de hoosbuien van de laatste dagen, en de modder die op de wegen ligt)

Ondertussen heb ik Autoglym Instant Tyre Dressing aangeschaft. Dit weekend maar eens proberen op de Mini.

@ex-mooseman: ik bracht Revive aan met een vochtig sponsje en dat lukte redelijk goed, maar P.E.R.L. is inderdaad wel eenvoudiger egaal aan te brengen.

@MeanMachine: De Revive bleef wel 5 weken redelijk donker, maar na 3 weken was de glans wel weg. De P.E.R.L. glansde een week langer en bleef daarna wel mooi donker. Hoewel... zie foto: toen ik het opnieuw aanbracht zag ik pas hoeveel zwarter het eigenlijk nog kon en dus hoeveel kleur de banden al verloren hadden.
De Cee'd krijgt volgende week nieuwe wintersloffen. Die zal ik van nieuw af aan met P.E.R.L. doen, en waarschijnlijk elke 2-3 weken opnieuw.